Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A3 8L - nieszczelna klimatyzacja.

factisek8 03 Lip 2013 16:29 3957 6
  • #1 03 Lip 2013 16:29
    factisek8
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z klimatyzacją. 2 tygodnie temu byłem w serwisie nabić klimatyzację. Maszyna nie wykryła nieszczelności, nabito mi 750g czynnika i odjechałem. Po kilku dniach byłem u znajomego na kanale i zauważyłem, że przy kompresorze jak i przy wejściu do chłodnicy są zielone wycieki. Pojechałem do tego samego serwisu i okazało się, że zostało tylko niecałe 400g czynnika (reszta uciekła przez te nieszczelne miejsca). Zmienili mi oringi, niestety przy chłodnicy jest cały czas nieszczelność. Przy kompresorze uszczelniło a przy chłodnicy użylismy kilka rodzajów oringów (kilku grubości) i nadal jest nieszczelna. Przewód jak i chłodnica w bdb stanie, żadnych dziur, wyciek jest tylko na tym łączeniu. Powierzchnia złączy idealnie płaska, żadnej korozji czy czegoś podobnego. Po kilku godzinach nieudanych prób uszczelnienia tego miejsca, założyli mi najgrubszy oring i posmarowali te złącza takim żółtym silikonem, mam teraz kilka dni jeździć, żeby dobrze zasechł. W piątek jadę na sprawdzenie i ewentualne nabicie klimy. I moje pytanie do Was: czy taki silikon wytrzyma? Przecież tam jest ogromne ciśnienie. Boje się, że wywalę znowu kasę i za kilka tygodni cały czynnik i tak ucieknie. Jakieś pomysły jak to ewentualnie uszczelnić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    0 6
  • #2 03 Lip 2013 17:10
    bula_wrz
    Poziom 16  

    Żadnych posmarkanych silikonów najlepiej niech Ci rurkę przyspawają do chłodnicy.
    Niech to porządnie wyczyszczą z nalotów i dadzą odpowiedni o ring bo grubszy nie wiele da.
    Jeżeli to nic nie da to niestety rurka bądź chłodnica nie jest w takim idealnym stanie jak mówisz :)
    A przy zmianie tych o ringów przed założeniem smarowali je olejem?? Jeżeli nie to dobrze Ci radzę zmień serwis.

    0
  • #3 03 Lip 2013 19:48
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    bula_wrz napisał:
    najlepiej niech Ci rurkę przyspawają do chłodnicy.

    Porada godna ostrzeżenia! Nie pisz idiotyzmów, bo zarobisz ostrzeżenie!
    factisek8 napisał:
    posmarowali te złącza takim żółtym silikonem

    To nie jest żółty silikon, tylko specjalny uszczelniacz do połączeń ciśnieniowych (wyglądem i konsystencją przypomina klej do gwintów, tyle, że śmierdzi jak cholera). Czy wytrzyma, tego nie wiem. Jednak takie połączenie "pracuje", a ten specyfik po wyschnięciu robi się twardy jak kamień. Do tego uszczelnienia potrzeba specjalnego zielonego o-ring-a i ma być dobrze. Jeśli nie będzie, to albo gniazdo w skraplaczu/chłodnicy jest przerysowane, albo rurka ma duże naprężenia i nie "siedzi" dobrze w gnieździe.
    factisek8 napisał:
    Boje się, że wywalę znowu kasę i za kilka tygodni cały czynnik i tak ucieknie.

    A gdzie masz gwarancję na wykonaną usługę? Szanujący się warsztat/mechanik zawsze daje gwarancję! Z drugiej strony, po samym wykonaniu usługi mogę tylko wyobrażać sobie tego usługodawcę :D

    0
  • #5 03 Lip 2013 21:08
    bula_wrz
    Poziom 16  

    zeimp napisał:
    bula_wrz napisał:
    najlepiej niech Ci rurkę przyspawają do chłodnicy.

    Porada godna ostrzeżenia! Nie pisz idiotyzmów, bo zarobisz ostrzeżenie!


    To był sarkazm. Może nie aż tak dobitny.

    0
  • #7 04 Lip 2013 07:34
    factisek8
    Poziom 2  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czy wcześniej klima była szczelna i działała? Czy w tym roku pierwszy raz?


    Auto kupiłem 5 lat temu, przez 3 lata klima była szczelna i chłodziła bardzo dobrze. W zeszłym roku już nie chłodziła za dobrze więc jej nie używałem. Do samego końca kompresor się załączał, więc jeśli nieszczelność była to niewielka bo przy nabijaniu okazało się, że starego czynnika było ok 40g. Po nabiciu wszystko działa jak powinno, ładnie chłodzi. Tylko ta nieszczelność przy chłodnicy;(

    0
  Szukaj w 5mln produktów