Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek Honda - Brak ładowania ...

marcinsz0 18 Lip 2013 14:06 5364 11
  • #1 18 Lip 2013 14:06
    marcinsz0
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z ładowaniem w traktorku kosiarce Honda z silnikiem Honda 20 km.Nie ma ładowania, silnik ma 2 przewodu wychodzące z cewki ładującej, przy zmierzeniu napięcia na przewodach miernik pokazuje od 15 do 32 V prądu zmiennego w zależności od obrotów. Podejrzewam że problemem jest uszkodzony regulator napięcia. Chciałem podłączyć regulator napięcia z silnika Briggs&Stratton , posiada on 2 wejścia żółte z cewki ładowania, kabel czerwony którym płynie prąd ładujący oraz masa na obudowie, niestety przy prawidłowym podłączeniu nie działa to prawidłowo, miernik wskazuje na czerwonym przewodzie około 1V prądu stałego.
    Oryginalny regulator posiada 1 przewód masowy, 2 przewody na cewkę ładującą oraz 1 przewód ładujący wpinany do akumulatora.
    Proszę o pomoc w tej sprawie,w załączniku zdjęcia instalacji i regulatora.

    Traktorek Honda - Brak ładowania ... Traktorek Honda - Brak ładowania ... Traktorek Honda - Brak ładowania ...

  • #3 18 Lip 2013 14:28
    2056710
    Usunięty  
  • #4 18 Lip 2013 22:32
    marcinsz0
    Poziom 9  

    Sprawdziłem i cewka ładowania nie ma połaczenia z masą.Nie wiem co było powodem uszkodzenia starego regulatora,nawet nie wiem do konca czy jestm on niesprawny :).
    Regulator Brigsa jest na około 20Amper
    Panowie jestem zielony z układów ładowania,co sprawdzić żeby wiedzieć co jest uszkodzone ,czy cewka ładowania jest napewno dobra jezeli jest na 2 zóltych przewodach napięcie ?

  • #5 19 Lip 2013 06:36
    2056710
    Usunięty  
  • #6 19 Lip 2013 12:28
    marcinsz0
    Poziom 9  

    Przy wpietym reegulatorze na zółtych przewodach napięcie jest takie samo jak bez regulatora tzn od 16 do 32V pradu zmniennego,z regulalatora wychodzi około 1,35V .

  • #7 19 Lip 2013 12:39
    2056710
    Usunięty  
  • #8 19 Lip 2013 12:57
    jack63
    Poziom 40  

    Nie sądzę.
    Czy sprawny aku był podpięty?
    W regulator wygląda na szeregowy. Prostownik sterowany. Wg. mnie wymaga pojemności na wyjściu aby działał prawidłowo i nie wolno go bez niej pozostawiać.
    Choc równie dobrze jest padnięty.

  • #9 19 Lip 2013 13:38
    marcinsz0
    Poziom 9  

    Co do miernika to potrafie sie nim posługiwać ,ale na elektronice sie nie znam .Napewno pokazuje 1,35V,napięcie z odłaczonym akumulatorem,przy podłaczonym pokazuje około 12V i lampka kontroli ładowania się świeci.

  • #10 19 Lip 2013 13:50
    jack63
    Poziom 40  

    Czy próbowałeś podłączać aku bezpośrednio pod regulator? To ostatnia szansa. :cry:
    Jeżeli to nic nie da, tzn. napiecie nie będzie cokolwiek rosło, to padaka.
    Można go otworzyć bez użycia majzla i młota? Tzn jak masa zalewowa?

  • #11 19 Lip 2013 14:29
    marcinsz0
    Poziom 9  

    Panowie udało się działa :)
    Okazało się iż po podłaczeniu regulatora bezposrednio pod akumulator zaczeło go ładować,przyczynę problemu znalazłem w całkowicie innym miejscu a mianowicie wypalone styki na przekażniku do ktorego podłaczony jest kabel z regulatora,przekażnik chyba odpowiada za załaczanie świateł.

    Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ?


    Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

  • Pomocny post
    #12 19 Lip 2013 15:19
    jack63
    Poziom 40  

    Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D

    marcinsz0 napisał:
    Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ?


    Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo