Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla D4D 2.0 utrata mocy dymienie i nadmierne spalanie

aresv 03 Sep 2013 17:37 21654 20
  • #1
    aresv
    Level 9  
    Witam. W mojej Toyocie corolli D4D 2.0 mam problem z utratą mocy ,nadmiernym dymieniem i zwiększonym spalaniem. Po podpięciu pod komputer nie wykazało żadnych błędów ,turbina została wykluczona przepływomierz powietrza tylko przeczyszczony, wymieniony został filtr paliwa i powietrza.Może ktoś podpowie co należałoby jeszcze sprawdzić.
  • #3
    aresv
    Level 9  
    Dzięki przemyje i dam znać czy pomogło
  • #4
    aresv
    Level 9  
    mycie zaworu EGR nie pomogło dalej to samo, a nawet momentami gorzej . wymieniłem przepływomierz powietrza na nowy (orginał) i też bez zmian . Na kompie podczas jazdy pokazuje jakby odcinało turbinę ,ale bez żadnych błędów.
  • #5
    aresv
    Level 9  
    teraz komputer pokazał kod P0098 ( napięcie wysokie obwodu czujnika 2 temperatury powietrza dolotowego) jaka może być przyczyna?

    Dodano po 5 [godziny] 57 [minuty]:

    nie wiem co w tym aucie jest grane ,ale rozłączyłem wtyczkę od czujnika a PŁYNU CHŁODZĄCEGO i auto śmiga lepiej niż kiedykolwiek. jutro kupie nowy czujnik i go podłączę zobaczę jaki będzie efekt.
  • #6
    aresv
    Level 9  
    podłączyłem pod nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej jest w trybie awaryjnym,ale po rozłączeniu czujnika auto chodzi normalnie.
  • #7
    e.starosta
    Level 10  
    Błąd P0098 wyskoczył zaraz po wymianie przepływomierza więc oczywiste jest że komputer zgłupiał teraz bo jest ustawiony ( mapy i ustawienia ECU ) do współpracy do starej przepływki która podawała niższe sygnały gdy powietrza do silnika wpadało jednak więcej teraz nowa przy takiej samej ilości powietrza zassanego do silnika daje wyższy sygnał i w konsekwencji ECU samochodu daje nieprawidłową ilość paliwa.
    Co do odpinania czujnika cieczy to gdy go odepniemy prawdopodobnie komputer myśli ,że silnik jest jeszcze zimny i dawkuje mu paliwo według innego schematu który akurat pasuje na tyle że auto dobrze się zbiera ( i pewnie dawki paliwa są większe dlatego więcej pali ).
    Ja spróbowałbym przeczyścić starą przepływkę powietrza i znów ja zainstalować bo z tą nową to chyba nie obejdzie się bez podpięcia ECU auta w ASO gdzie skonfigurują nowy element.
    Tylko przy czyszczeniu trzeba bardzo uważać - żadnego czyszczenia mechanicznego bo zniszczymy ja bezpowrotnie . Są odpowiednie płyny i miękki pędzelek.
    Jak na kolektorze dolotowym jest jeszcze jakieś ustrojstwo np. ciśnieniomierz to też można delikatnie wyczyścić.
    Jak będzie dobrze to nową przepływkę można odłożyć na później.
  • #8
    aresv
    Level 9  
    Zrobiłem tak jak mówisz wyczyściłem jeszcze raz stary przepływomierz i go zamontowałem zresetowałem kompa poprzez rozłączenie klemy wszystkie błędy zgineły , ale podczas jazdy do momentu uzyskania temperatury znowu utrata mocy.
  • #9
    e.starosta
    Level 10  
    Może ten egr się nie zamyka bo jest nie szczelny - ja bym na moment spróbował dopasować blaszkę i go zaslepić. Przejechać się na zimnym i w ten sposób na pewno wykluczyć ten zawór. Dużo roboty z tym nie będzie a przynajmniej będzie wiadomo napewno czy to zawór. Blaszka nie musi być idealna bo to tylko na próbę i nie ma tam wielkiego ciśnienia.
    Jak okaże się ,że to nie zawór to obstawiam ,że stara przepływka jest na wykończeniu i trzeba "wprogramować" w ECU auta nową ale to tylko w a ASO.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może ten egr się nie zamyka bo jest nie szczelny - ja bym na moment spróbował dopasować blaszkę i go zaslepić. Przejechać się na zimnym i w ten sposób na pewno wykluczyć ten zawór. Dużo roboty z tym nie będzie a przynajmniej będzie wiadomo napewno czy to zawór. Blaszka nie musi być idealna bo to tylko na próbę i nie ma tam wielkiego ciśnienia.
    Jak okaże się ,że to nie zawór to obstawiam ,że stara przepływka jest na wykończeniu i trzeba "wprogramować" w ECU auta nową ale to tylko w a ASO.
  • #10
    aresv
    Level 9  
    egr wyciągałem i nawet byłem w szoku ,że w środku taki czysty . I rzeczywiście ta sprężyna nie cofała do końca ,ale myślałem że cofnie ją do końca elektronika . Wydaje mi się że ta sprężyna ma tylko wspomagać cofanie poza tym wszystko ładnie lekko chodziło. A jeśli chodzi o zaślepianie to muszę tą blaszkę na dolocie dopasować i zobaczę jaki efekt bedzie.
  • #11
    deesz
    Level 17  
    Proponuje sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego(turbo) lub jego obwód (P0098), przecież taki błąd wyskakuje. Przepływomierza nie trzeba konfigurować.
  • #13
    e.starosta
    Level 10  
    Błąd P0098 wyskoczył zaraz po zastąpieniu starego przepływomierza nowym więc ECU samochodu zorientował się ,że to nowy element który podaje inne wratości od tych które podawał stary .
  • #14
    deesz
    Level 17  
    Ale zgodzisz się ze mną że skoro jest błąd P0098 mówiący o usterce czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym to wypadaloby sprawdzić ten czujnik lub jego obwód. Jeszcze raz piszę: przepływomierza w tym silniku nie adaptuje się.
  • #15
    aresv
    Level 9  
    EGR sprawdziłem raz jeszcze otwiera i zamyka tak jak powinien . Sprawdziłem jeszcze czujnik temperatury powietrza na kolektorze i rzeczywiście był trochę zawalony przeczyściłem i bez zmian . Dzwoniłem do ASO za tym czujnikiem i koszt 560 zł troszkę droga taka zabawa , ale tylko tam jest dostępny. Jest jakaś możliwość sprawdzenia takiego czujnika?
  • #16
    e.starosta
    Level 10  
    Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
  • #17
    aresv
    Level 9  
    podłączyłem jeszcze raz pod kompa i teraz 0 błędów niby wszystko ok a auto dalej nie idzie , chyba zawiozę do ASO
  • #18
    deesz
    Level 17  
    Sprawdź jeszcze czy nie spadła rura pomiędzy turbiną a intercolerem, ewentualnie czy sam intercoler nie przegnił.Jest za zderzakiem z lewej strony.
  • #19
    ladamaniac
    Level 39  
    e.starosta wrote:
    Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?

    Fakt posiadania Toyoty nie daje uprawnień do diagnostyki :) .Ten numer błędu wskazuje raczej na przerwę w obwodzie. Gorące spaliny dawałyby raczej signal implausible albo nic, oprócz korekty dawki po temperaturze powietrza.
  • #20
    rudiszubert
    Level 19  
    ladamaniac wrote:
    Po wyłączeniu zapłonu EGR ma być zamknięty.


    Jak powinien się zachować kiedy EGR odkręcony od silnika z podłączonymi przewodami , włączymy zapłon ? Czy powinien się otworzyć , bo u mnie nic się nie dzieje ?
  • #21
    aresv
    Level 9  
    zaśniedziała wtyczka czujnika temperatury , wystarczyło oczyścić i wszystko śmiga jak dawniej.