Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L - Nieudane programowanie kluczyka po wymianie baterii.

luklas944 12 Paź 2013 15:16 11265 6
  • #1 12 Paź 2013 15:16
    luklas944
    Poziom 11  

    Witam wszystkich forumowiczów!

    Jak w temacie problem jest z pilotem (scyzorykiem) w audi a3 8l. Po wymianie baterii pilot padł. Nie pomogła kalibracja za pomocą zamka w drzwiach (poprzedni właściciel wymieniał zamki, nie wiem czy to istotne).

    Próbowałem programem vag-com według kilku instrukcji zamieszczonych w internecie. Rozbieżność z instrukcjami wystąpiła już na etapie bloków pomiarowych

    Według każdej instrukcji wartość w polu drugim powinna zmienić się po wciśnięciu jakiegokolwiek przycisku na pilocie, u mnie nic się nie zmieniało. Próbowałem na wartościach 1 - 5, w tym przedziale w polach wyskakiwały różne wartości, natomiast powyżej 5 ERROR.

    Pomimo to i tak próbowałem zaprogramować pilot przez 'adaptation'. W channel numer wpisywałem wartości 01 i 21 niestety dla obu wyskakiwał error.

    0 6
  • #3 12 Paź 2013 16:16
    luklas944
    Poziom 11  

    Właśnie chyba to się sprawdza w blokach pomiarowych, na jakiejś instrukcji widziałem że w drugim polu po wciśnięciu przycisku powinna zmienić się wartość . u mnie w tym polu jest tylko '000' i nic się nie zmienia.

    Pilot musi być sprawny bo przed wymianą baterii działał, wymieniłem je bo samochód otwierał się z odległości max 2m i myślałem że przyczyną mogą być słabe baterie.

    0
  • #5 12 Paź 2013 21:26
    luklas944
    Poziom 11  

    Co konkretnie sprawdzić miernikiem? Mógł byś to dokładniej opisać? Myślę jednak że problem nie jest w pilocie, aczkolwiek postępując zgodnie z instrukcją w programie vag-com program za każdym razem reagował inaczej niż w instrukcjach.

    0
  • #6 13 Paź 2013 13:25
    ecsb
    Poziom 16  

    DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

    Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
    serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
    prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
    straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.



    Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
    zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.



    Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Adaptacja - 10]

    Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")

    [Odczytaj]

    W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

    W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).

    [Testuj]

    Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

    [Zapisz]

    Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

    Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

    Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Bloki pomiarowe - 08]

    Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

    [Idź!]

    Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

    Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

    Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -

    na trzeciej itd.

    Przykład:

    Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.

    Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).

    Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.

    Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.

    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Bloki pomiarowe - 08]

    Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

    [Idź!]

    Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".


    Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.

    0
  • #7 13 Paź 2013 14:27
    luklas944
    Poziom 11  

    A więc jest tak. Postępując w według pierwszej instrukcji a panelu adaptacji zarówno po wpisaniu 01 i 21 wyskakuje error.

    Według instrukcji drugiej, po wpisaniu wartości 003 w blokach pomiarowych w drugim polu jest wartość 0001, która nie zmienia się po zamknięciu drzwi i dwukrotnego wciśnięcia przycisku w pilocie. Nie ma żadnej reakcji a pilot był sprawny.


    Na jakimś forum przeczytałem wzmiankę że każdy pilot może być programowany tylko raz, ale gość nie był do końca pewny bo jak przyznał, zawsze kodował tylko nowe piloty.

    Jak można sprawdzić działanie pilota miernikiem jak napisał kolega 'Strumien swiadomosci swia' ?

    No i jak pisałem wcześniej poprzedni właściciel wymieniał zamki w samochodzie, czy może to mieć jakiś wpływ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    zauważyłem właśnie że w blokach pomiarowych, kiedy przytrzymam jakiś z przycisków na pilocie to w ostatnim polu w blokach pomiarowych zmieniają się wartość, więc jednak pilot musi być sprawny.

    0
  Szukaj w 5mln produktów