Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Syrena - Polski odcinek Fani 4 kółek na Discovery z Syrenką

19 Paź 2013 21:07 14163 53
  • Poziom 12  
    Czołem
    18 paź 2013 /wczoraj/ Discovery wyemitowało premierowy odcinek serialu Fani 4 kółek, gdzie główną rolę odgrywała nasza Syrenka.
    Główny mechanik Edd, który jak zwykle naprawiał autko w swoim warsztacie pod Londynem zmienił polaryzację instalacji elektrycznej w aucie z "plusa na masie" na "minus na masie".
    Wynikało to z faktu, że wymieniał niewydolną oryginalną prądnice na alternator.

    Może ktoś się orientuje jaki alternator zastosował Edd?.
    Alternator pasował idealnie z uchwytami, mocowaniem i kołem pasowym oraz miał wbudowany regulator napięcia. Alternator jak podano w programie zakupiono bez większego problemu w Wielkiej Brytanii za 55 funtów.
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 17  
    A czy może ktoś jest w posiadaniu tego odcina i wrzucił by go do internetu?
  • Poziom 12  
    Jest już pod tym tytułem:
    "Fani czterech kółek - FSM Syrena 105.avi"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odcinek jest na yt, chociaż w oryginale. Ale to nie przeszkadza. I podczas wymiany mówią, że alternator jest KRÓTSZY od prądnicy, ale można go zamocować wykorzystując oryginalne mocowania prądnicy. Zresztą w przypadku takiej zamiany ważny jest jeden wymiar - koła pasowe po montażu muszą leżeć z jednej płaszczyźnie. Reszta jest kwestią zamontowania. Przecież można wykorzystać długą śrubę (pręt gwintowany) i jakąś tuleję dystansową, by wydystansować alternator właściwie. O rozmiar byłbym spokojny, bo na pewno uda się dopasować jakiś niewielki w miejsce prądnicy. Syrena do prądożernych nie należy, to mały alternator wystarczy.
  • PCBwayPCBway
  • VIP Zasłużony dla elektroda

    Link

    Nie robili nic prócz wymiany alternatora, kolumny kierowniczej, wybieraka i malowania. Układ jezdny działał, więc go nie ruszali.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    jkier napisał:

    Może ktoś się orientuje jaki alternator zastosował Edd?.
    Alternator pasował idealnie z uchwytami, mocowaniem i kołem pasowym oraz miał wbudowany regulator napięcia. Alternator jak podano w programie zakupiono bez większego problemu w Wielkiej Brytanii za 55 funtów.


    Witam
    Widać na filmie LUCAS LRA00100, jest dostępny na ebay'u

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko po co wydawać takie pieniądze? Jeśli uda się wydystansować, to wejdzie niemal każdy.
  • Poziom 17  
    W późniejszych żukach, fiatach, polonezach montowali alternatory co za problem od nich wstawić. Jeśli nie to można kupić do ciągnika ursus z serii c-3xx też będzie pasował. Najbardziej mnie boli to ze wywalili oryginale radio, a wsadzili chińskie badziewie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 12  
    piwkooo napisał:


    Widać na filmie LUCAS LRA00


    Dzięki, o to mi chodziło, a w zasadzie o to z jakiego pojazdu. Po sprawdzeniu wychodzi że jest to alternator z Forda np. Capri, stare Scorpio, Escort itp...
    Na naszym rodzimym portalu aukcyjnym można kupić takie cudo w przedziale 50-150 zł - Nie wiem może to dla kogoś drogo, natomiast dla mnie w normie.
    Jak ktoś wyżej pisał o alternatorach od Żuka, Fiata 125 - tia wszystko się zgadza, wolę jednak fordowski za pięć dych niż żukowski za stówę.
    Co do radia to faktycznie kichę odwalili, ale nie ma się co dziwić, bo jak słusznie zauważył Edd nie było to oryginalne radio od Syreny. Po oryginał musieli by znowu nawiązać kontakt z Polską. A przecież kupili chwilę wcześniej przekładnię kierowniczą, tylko niespodziewanie uciętą :|
    Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz; jak sądzicie, jak po zmianie biegunowości została rozwiązana sprawa rozrusznika? Przecież to silnik prądu stałego i jak zamienimy bieguny to zacznie kręcić w drugą stronę - tak mi się wydaje... Nic o tym nie ma w filmie. 8-O
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Kiedyś miałem "Warszawę 224" i po przebiegunowaniu rozrusznik kręcił normalnie, ale wskaźniki pracowały odwrotnie.
  • Poziom 17  
    A jakie było oryginalne radio w syrenie
    105?
  • Spec od Mercedesów
    Na filmie widać - jest to jeden z pierwszych modeli Safari. Były produkowane w wersjach z plusem i minusem na masie.
  • Poziom 43  
    jkier napisał:
    Przecież to silnik prądu stałego i jak zamienimy bieguny to zacznie kręcić w drugą stronę

    Nic podobnego , akurat w safianie jest to silnik szeregowy na 4 szczotkach, jak by ktoś chciał to mam na stanie jeden po remoncie.
  • Poziom 12  
    bartek 8118 napisał:
    A jakie było oryginalne radio w syrenie
    105?

    zwracam honor.
    Do tej pory myślałem, że powinno być oryginalnie Safari 5a z plusem na masie, ale okazuje się, że Safari 2 tez było oryginalnie montowane w Syrenach 105. Czyli to radio co wyjął Edd wychodzi na to, że było oryginalne.


    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Nic podobnego , akurat w safianie jest to silnik szeregowy na 4 szczotkach, jak by ktoś chciał to mam na stanie jeden po remoncie.


    Skoro tak jest to tak musi być :spoko:
  • Poziom 30  
    Przerabiałem wielokrotnie C330 na alternator.Rozrusznik kręci zawsze w tę samą stronę bez względu na biegunowość.W Syrenie powinno być tak samo.
  • Poziom 31  
    Błażej napisał:
    Nie robili nic prócz wymiany alternatora, kolumny kierowniczej, wybieraka i malowania. Układ jezdny działał, więc go nie ruszali.

    Wymieniono jeszcze okładziny na szczękach hamulcowych, boczki drzwi oraz radio.
    Teraz Syrenka stoi w muzeum. Mike żartował, że w Wielkiej Brytanii łatwiej spotkać McLarena F! niż samochód FSM SYRENA 105. Rarytas :)
  • Poziom 36  
    W piątek - 25.X.2013 - jest powtórka:
    Code:
    23:00    Fani czterech kółek: Fsm Syrena 105 - serial dokumentalny
  • Poziom 10  
    Ja kiedyś w latach 80tych przerabiałem Syrenę 104 na 105. To była frajda. Zmieniałem nadwozie a przy okazji musiałem też zmienić część ramy. pompa hamulcowa w modelu 104 była jednostopniowa a w 105 dwustopniowa. Dźwignia zmiany biegów z koła kierownicy powędrowała na podłogę. Alternator założyłem z Fiata 125p, i nie było problemu z rozrusznikiem, nie kręcił odwrotnie. Ciekawe jest jedno że w filmie nic nie robiono z półosiami i przegubami. Ja miałem zawsze kilka zapasowych w bagażniku bo przy dodaniu gazu podczas skrętu przeguby pękały w zastraszającym tempie. Samo zawieszenie było nie lada wynalazkiem poprzeczne resory piórowe ze ślizgaczem z tyłu a z przodu na sztywno z wahaczami kół. Moja Syrenka miała sporo elektroniki jak na tamte czasy. Wskaźniki napięcia akumulatora, przepalenia żarówek, obrotomierz- wszystkie na modnych w tamtych latach diodach LED. Fajnie że rodzima Syrena pojawiła sie w programie Fani 4 kółek. Może by tak jeszcze Mikrusa spróbowali zdobyć!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic nie robili z przegubami, bo:
    - auto było sprawne i nie trzeba było naprawiać tych podzespołów,
    - podejrzewam, że nie mieli dostępnej żadnej rozsądnej alternatywy (nie wiem, czy nawet w Polsce są jakieś rozwiązania),
    - auto i tak nie było przeznaczone do codziennego użytkowania, a docelowo wylądowało w muzeum.

    Dodano po 2 [minuty]:

    cyganek napisał:
    Może by tak jeszcze Mikrusa spróbowali zdobyć!

    Dajmy szansę innym! Mogli by wziąć coś z byłego ZSRR lub innego "demoluda". Choć nie jest to temat bardzo nośny dla tamtejszych miłośników motoryzacji. Żadna z socjalistycznych marek nie miała jakiejś szczególnej estymy na zachodzie, a eksportowanych w różnych okresach czasu było wiele pojazdów.
  • Poziom 43  
    Błażej napisał:
    Choć nie jest to temat bardzo nośny dla tamtejszych miłośników motoryzacji. Żadna z socjalistycznych marek nie miała jakiejś szczególnej estymy na zachodzie, a eksportowanych w różnych okresach czasu było wiele pojazdów.

    Żadna też marka nie była jakoś wybitnie postępowa lub osiągi jej nie mogły konkurować z zachodnimi.
    Nigdy też komuchowaci nie zrobili ładnego samochodu.
    A technika zatrzymałą się w seryjnej produkcji bazując na latach 30.
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Żadna też marka nie była jakoś wybitnie postępowa lub osiągi jej nie mogły konkurować z zachodnimi.
    Nigdy też komuchowaci nie zrobili ładnego samochodu.
    A technika zatrzymałą się w seryjnej produkcji bazując na latach 30.


    A tu się absolutnie nie zgodzę. :!:
    Chociażby rekord prędkości na długim dystansie Polskiego Fiata125P w 1973 roku.
    Masowy eksport również na Zachód takich pojazdów, jak ww. Fiat 125p, Żuk w niezliczonej ilości odmian, Nysa... itp, itd...
    A inne egzemplarze prototypowe np. Syrena 110, bardzo nowoczesne jak na swoją epokę, które nigdy nie weszły co prawda do seryjnej produkcji, ale wybitnie mogły konkurować z technologią Zachodu.
    "Ładność" i piękno to tez pojęcie względne. Mi np. bardzo podoba się Wołga w szczególności czarna...
  • Poziom 29  
    Samochody z byłych krajów demokracji ludowej były exportowane i to w dużej ilości, łady, skody, zastavy, yugo... nawet do USA. Sam mam moskwicza 407 z 1958r sprowadzonego z francji, a na tabliczce znamionowej: Moscov light car plant...