Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra b 1.6 16v - przebicie na przewodzie w/n do obudowy nie pomaga podmiana

28 Gru 2013 16:24 2589 22
  • Poziom 9  
    Witam . Vectra B 1.6 16v 97r nie pali na drugi tłok . Nie ma reakcji na zdjecie przewodu ze świecy . Podmiana świecy nic nie dała . Natomiast podczas zdejmowania przewodu iskra bije na obudowe silnika . Podmiana przewódu nic nie daje występują takie same objawy
  • Poziom 15  
    1. Sprawdź kompresje
    2. Sprawdź wtryskiwacz
  • Poziom 29  
    A przewód zmieniasz na nowy, czy przekładasz z innej świecy?
  • Poziom 9  
    Ale na bęzynie i na gazie jest tak samo . Natomiast iskra bije na obudowe tylko na tym tłoku na pozostałych nie ma tego mimo że tak samo zdejmowałem przewody . Podmiana przewodu daje taki sam efekt . czy może to być uszkodzenie cewki w ten sposób iż daje za wysokie napięcie i następuje przebicie na obudowę ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przewód podmieniałem z innej świecy jak równiez ze starego kompletu wszystkie po kolei na tym tłoku i na wszystkich bije na obudowę i nie ma reakcji na zdejmowanie podczas pracy

    Moderowany przez Błażej:

    Co to za rodzaj paliwa jest?

  • Poziom 29  
    A świeca mokra?
    Jeśli mokra, to paliwo czy olej?
  • Poziom 20  
    Zacznijmy od tego że nie ściąga się kabli ze świec jak silnik pracuje. Trzeba być chorym. Wykręcić świece i wyczyścić, zmierzyć odstęp i ewentualnie zmniejszyć o dziesiątą milimetra.
  • Poziom 29  
    To swoją drogą.

    Ogólnie - jak świeca mokra od oleju - uszczelniacze, etc, jak od paliwa - wtryski (można miejscami zamienić, żeby sprawdzić).

    Jak nie jest mokra, a kable nie mają przebicia, to cewkę warto podmienić.

    A na dzień dobry tak czy inaczej - sprawdzenie kompresji.
    Ecotec + gaz = wypalone gniazda zaworowe.
  • Poziom 9  
    świeca mokra od paliwa . Była czyszczona . Podczas kręcenia rozrusznikiem na zewnątrz ma iskrę .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auto na gazie jeździ dopiero rok .
  • Poziom 15  
    Tak... O kompresji pisałem dobre pół godziny temu. Od razu będzie wiadomo czy usterka mechaniczna czy elektryczna/paliwowa.
  • Poziom 29  
    mall24 napisał:
    świeca mokra od paliwa . Była czyszczona . Podczas kręcenia rozrusznikiem na zewnątrz ma iskrę .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auto na gazie jeździ dopiero rok .


    To czy rok, czy pół roku, czy 10 lat to akurat nie ma znaczenia.

    Sprawdź kompresję.
    A testowo możesz wtryskiwacze zamienić i oglądnąć czy coś się zmieni.

    Oczywiście wytrzyj tę święcę przed operacją.
    No i jeśli masz tam jeszcze kata, to zalewanie go paliwem z pewnością go wykończy.
    Wykończyć też może sondę.
  • Poziom 15  
    Przepraszam że zanudzam z tą kompresją, ale to jest punkt wyjścia. Wtryski w silniku X16XEL są dosyć głęboko zamontowane, dużo pracy, demontaż kolektora itp.
  • Poziom 9  
    Dzięki za sugestię . W poniedziałek rano pojadę zmierzyć kompresję bo dzisiaj już nic nie zdziałam . Pozdrowienia :)
  • Poziom 9  
    Witam . Po pomiarach okazało się , żę na 1-16.8 na 2-16.1 na 3-4.1 i na 4 -15.2 . Czyli ewidentnie wina kompresji. Po zalaniu olejem cylindra nr 3 i ponownym sprawdzeni kompresja nie wzrosła . Więc wskazuje to na problem z głowicą . Teraz moje pytanie czy da radę bez rozbierania głowicy na części pierwsze stwierdzić czy to uszczelka czy zawór czy też może zawiesił się popychacz hydrauliczny i nie domyka zaworu ?
  • Moderator Samochody
    Zawór, nie kombinuj, tylko czapka w górę (i wymiana wszystkich 8 zaworów wydechowych)
  • Poziom 9  
    czy koniecznie wymiana wszystkich zaworów ?
  • Poziom 37  
    mall24 napisał:
    czy koniecznie wymiana wszystkich zaworów ?



    Nie .

    Wymień jeden .

    Za miesiąc drugi za 2 miesiące trzeci itd ....

    Następne pytanie będzie :

    Czy do wymiany zaworu trzeba zdjąć głowicę ?
  • Poziom 29  
    Najpierw to trzeba zdjąć głowicę i zobaczyć to tam się w ogóle stało.
    Jeśli zawór jest wypalony to wskazuje to na głębszy problem albo i nie ;)


    Tak czy inaczej - nowy zawór, dotarcie gniazda, nowa uszczelka, plus być może delikatny szlif.
    Jak się bawić to w wymianę wszystkich.
  • Poziom 20  
    Darkdarkman napisał:
    plus być może delikatny szlif.
    Obowiązkowo, żeby potem nie było pytania "koledzy złożyłem wszystko ale olej miesza się z wodą, co to może być?"
  • Poziom 22  
    Pójdę boso napisał:
    Darkdarkman napisał:
    plus być może delikatny szlif.
    Obowiązkowo, żeby potem nie było pytania "koledzy złożyłem wszystko ale olej miesza się z wodą, co to może być?"


    bzdura
  • Poziom 9  
    Głowica zdjęta . Ewidentne wypalenie . Oddana do regeneracji- wymiana wszystkich zaworów + uszczelniaczy . Na cylindrach nie widać jeszcze tzw. cylindrycznych wytarć ani progów u góry . Dzięki za wszelkie porady :) jedyny minus niektórych wypowiedzi to cytuje " następne będzie pytanie czy do wymiany zaworów trzeba zdjąć głowicę " . Gratuluję koledze sarkazmu . Wszystkim składam życzenia pomyślności i zdrówka w nowym 2014 roku ! :)
  • Admin grupy Samochody
    Jak masz głowicę zdjętą , zajrzyj do pierścieni.
  • Poziom 22  
    w szczególności jak górę się zrobi na cacy to dół może puszczać
  • Poziom 29  
    A Ecotec nigdy tego dołu za ambitnego nie miał.