Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
BotlandBotland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka Bramy- Sterowanie

03 Sty 2014 12:02 2607 10
  • Poziom 8  
    Witam
    Chciałbym z waszą pomocą rozwiązać następującą sytuację.
    Klient chcę otwierać bramę urządzeniem zbliżeniowym które będzie miało zasięg ok 15-20m od bramy i będzie w samochodzie.
    Ja osobiście się jeszcze z czymś takim nie spotkałem.
    Czekam na wasze propozycje co można użyć.
    Podłączone to musi być do centralki sterującej 12V. Wejście NO/NC
  • BotlandBotland
  • specjalista -automatyka bramowa
    To nie żaden kontroler zbliżeniowy a element systemu Conrada FS20 automatyki domowej - nie wiem jaki cymbał opis tłumaczył ale wystarczy zajrzeć do angielskiej instrukcji - to pilot (montowany w puszce naściennej, na 868 MHz , który to właśnie ma zasięg tych 100m) umożliwiający za pomocą sekwencji przycisków (czyli wymienionych w opisie "kluczy") sterowanie innych elemetów tego systemu (termostaty, włącziki, rolety itp) - nawet w grupach po kilka.

    Co do czysto radiowego sterowania transponderem ogólnie rzecz jest niepraktyczna - zasięgiem radia nie da się precyzyjnie sterować - czyli po pierwsze - barma się nie zamknie (albo przy ustawieniu jakiegoś automatycznego zamknięcia powtórnie nie otworzy) dopóki samochód nie wyjedzie poza zasięg radia - nie wiadomo jak daleko a po drugie ten zasięg może się wahać od rzędu stu metrów przy idealnych warunkach do kilku (nastu) metrów przy opadach deszczu albo śniegu. Zauważ że samochodowe transpondery mają w najdroższych autach zasięg góra metra (tyle coby do klamki sięgnąć a w samochodzie silnik odpalić) a najczęściej kilku centymetrów (karta albo kluczyk).

    Możesz pomyśleć o kombinacji szeregowej zwykłego zestawu radiowego (pilot + odbiornik) z zestawem pętli indukcyjnej (np: http://dobram.pl/product-pol-670-Detektor-petli-magnetycznej-jednokanalowy-ProLoop1.html ) - pilot radiowy wmontowany na stałe do auta i nadający stale po włączeniu zapłonu - dla zabezpieczenia wjazdu przed obcymi - a pętla - dla zadziałania bramy w momencie zbliżenia samochodu na konkretną odległość od bramy.
    Niedogodności: rozpierducha podjazdu - montaż sporej pętli kabla pod kostką lub w nacięciach w betonie no i cena - ok 1000 zł za kontroler pętli

    Albo to samo ale z zastosowaniem dwóch linii typowych fotokomórek i radia - taniej ale problem z umieszczeniem gdzieś fotek na zewnątrz posesji.

    Albo to samo z czujnikami radarowymi (elastyczność i łatwość montażu ale gigantyczna cena x2) : http://dobram.pl/product-pol-212-Radar-MWD-BP.html



    PS. Podobnej kombinacji używa się w profesjonalnych systemach parkingowych - pętla w połączeniu z rozpoznawaniem rejestracji - ale to by była duuuża przesada....
  • BotlandBotland
  • Użytkownik usunął konto  
  • specjalista -automatyka bramowa
    Tak prosto to sie nie bardzo da - trzeba pokombinować. Przy samochodach z CAN podłączanie czegoś " po prostu" do instalacji może trochę namieszać.
    Pewniej: Proxima i DTM robią gotowe piloty dwukanałowe sterowane impulsami 12V z instalacji samochodowej z dowolnego miejsca (wycieraczki, światła itp). U Proximy są nawet piloty systemowe (dedykowane zmiennokodowe) pod popularne marki napędów.

    Pewnie że w/w rozwiązania dużo prostsze od kombinowania z bezobsługowym otwieraniem ( i de facto niewiele się różni od przylepienia pilota w samochodzie gdzieś pod ręką) ale w jakikolwiek sposób byś tego nie rozwiązał - musisz przekonać klienta...
  • Poziom 8  
    Dzięki za podpowiedzi
    Zastosuje Blink od DTM powinno się klientowi podobać.
    Podłącze pod światła drogowe.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Hej Michale_2471;
    Hmm, a tak naprawdę to co proponujesz oprócz kryptoreklamy pewnej firmy?

    Kotbury z dużym rozmachem i znawstwem przeanalizował rozwiązania problemu.

    Zgadzam się też z kolegą Marecznym, mignięcie światłami długimi, jest naprawdę proste, wygodne, jednoznaczna i tanie. Sam używam HB Proximy.
    HB Proximy i jego kopia Blink DTMu posiada duży kondensator 2200uF, który gwałtownie dołączony do zasilania pojazdu, w niektórych nowoczesnych autach rozpoznawany jest jako przeciążenie.
    Z tego co wiem PROXIMA rozwiązała już ten problem.

    Spotkałem się też z aktywnym systemem transponderowym przyklejanym na przyssawkę do przedniej szyby pojazdu NEDAP, chyba Holenderski, średnica około 8cm, wykorzystywany w parkingach, zasięg około 10m.
    Ale klient musi być wtedy naprawdę zamożny...
  • specjalista -automatyka bramowa
    Faktycznie - niedawno (w ciągu roku) pokazały się systemy oparte na transponderach Bluetooth (nawet tu na forum była o takim mowa ale za chiny nie mogę tego znależć) - bateryjne transpondery a zasięg od 1-3 przez 15 do kilkudziesięciu metrów sterowany przełączaniem klas BT.
    Są też rozwiązania czytające BT komórek.
    Ale to wszystko faktycznie na razie równie "tanie" jak pętle ind.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Kotbury w poście z 21 września wspominał o Waszych produktach, też pamiętam te posty - niestety nie mógł ich odszukać.

    NEDAP to transponder,
    Wasze rozwiązanie to Bluetooth Low Energy, taka jak w słuchawkach Bluetooth?