Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władymirec T-25 - Czujnik ciśnienia oleju.

20 Sty 2014 21:18 9747 15
  • Poziom 25  
    Witam panowie. Może i pytanie banalne, a mianowicie posiadam zegar ciśnienia oleju od Władka. Jest on elektryczny, nie mechaniczny. Chcę go zamontować do Ursusa c-330. Nie mogę nigdzie znaleźć oryginalnego czujnika (Na pewno nie jest on taki jak w Ursusie bo on ma tylko stycznik, a tu musi działać na zasadzie zmiennej rezystancji chyba) Wiecie może od czego podejdzie mi taki czujnik aby to wszystko uruchomić? Dzięki wielkie i pozdrawiam :D
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 28  
    Może taki jak w Żuku? Tam gwint bodajże 10.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 25  
    No własnie nie wiem czy się zgra z zegarem i czy dobrze będzie wskazywał. Co do gwintu to i tak trzeba będzie toczyć przejściówkę.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jesteś pewny że to zegar od T25? Czy tylko sprzedawca tak twierdził? W tych ciągnikach nigdy nie widziałem elektrycznych czujników.W MTZ i Belarusach takie były i podejrzewam że masz właśnie z MTZ-a a czujnik do niego bez problemu kupisz nawet na all....
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Znalazłem na tutejszym forum. Czujnik jest na 2 przewody, czyli jeden przewód do niego to zasilanie +12V a drugi idzie do zegara tak?

    1 - masa (-),
    2 - włącznik awaryjny ciśnienia oleju np. DADM03,
    3 - 12V (+),
    4 - czujnik ciśnienia DD6-E,
    5 - podświetlenie,
    6 - kontrolka ciśnienia z dołączonym na stałe +.
  • Poziom 13  
    Dokładnie tak jak piszesz.
    Jeden zacisk podłączasz do +12V, drugi do czujnika.
    Czujnik ciśnienia to nic innego jak regulowany potencjometr
    Wg. mnie do tego typu zegara powinien pasować czujnik od UAZa 469b. Od Żuka czy GAZa będzie pokazywał bzdury.
    Władymirec T-25 - Czujnik ciśnienia oleju.
    Opis do rysunku:
    Schemat budowy czujnika ciśnienia oleju FCCO 5 produkcji MERA PAFAL (1 - membrana, 2 – popychacz, 3 -dźwignia, 4 – potencjometr, 5 – wskaźnik wyskalowany w jednostkach ciśnienia)
    [Siemianko Fr., Gawrysiak M.: Automatyka i robotyka. WSiP, Warszawa 1996, s.29]
  • Poziom 20  
    Czujnik od Uaza powinien pasować, zegar ma identyczny.
  • Poziom 14  
    Witam ,
    A nie lepiej kupić trókwskaźnik od c328 i po problemie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    żasilanie podłączamy (+) do zerara , następnie do czujnika ,na koncu do masy.
  • Poziom 25  
    Nie nie było lepiej bo miałem całkiem inny plan... :D
    Cytat:
    żasilanie podłączamy (+) do zerara
    Nic mi to nie mówi. Ale chyba nie jest to obojętne pod który pin mam podpiąć zasilanie W przyszłości dojdzie jeszcze wskaźnik paliwa i może woltomierz xD
  • Poziom 13  
    Koledze kryzđ chodziło o to, że plus po zapłonie podłączasz do zegara (tu bieguny mają znaczenie), następnie z zegara do czujnika i czujnik do masy.
    Władymirec T-25 - Czujnik ciśnienia oleju.
    Wartość zabezpieczenia jest przesadzona.
    Czujnik jak pisałem jest rezystancyjny więc dla niego do wszystko jedno ale sprawdź miernikiem (na wszelki wypadek) w obie strony bo nie miałem w ręku DD-06m.

    Fajny projekt. Robię coś podobnego w Nysie 522. Widzę, że czujnik temp oleju od T25. Dobrze Ci wskazuje? Bo mi zawyża o jakieś 20-30 st.C i muszę dobrać rezystancję w szereg.
  • Poziom 25  
    Czyli jeden pon od czujnika na masę, a drugi na zegar.. Ok to wszystko jasne w chwili obecnej nie miałem czasu z grzebaniem przy tym. Czujnik temperatury zaniża mi o około 5-7°C
  • Poziom 25  
    Dobra zegar podłączony.. Jednak okazał się problem. Na czujniku jeden z pinów ma stałe przejście z masą, natomiast drugi nie ma(nawet na odpalonym ciągniku, nie wskazuje żadnej rezystancji i przejścia). Tak samo między dwoma pinami nie ma przejścia. Wygląda mi to na uszkodzony czujnik. Mam jedno pytanie. W tym czujniku w miejscu otworu gdzie dostaje się ciśnienie oleju do niego jest wsadzony taki miedziany drucik, zagięty na końcu. Może on blokuje przepływ oleju(ale nie zatyka w pełni całego otworu). Nie wiem czy jego trzeba wyciągnąć? Zegar jest sprawny bo jak kabel idący do czujnika podłączę do masy to zamyka skalę na wskaźniku(ponad 6 atm.)

    Dodano po 4 [godziny] 45 [minuty]:

    Dobra drucik wyciągnąłem przez co utraciłem gwarancję xD, czujnik dalej nie działa. A nie opłaca mi sie go oddawać na gwarancję bo wysyłka jest droższa niż sam czujnik.. :D