Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 6 1,8 2002 - Skaczące napięcie ładowania alternatora

misiek860 01 Apr 2014 18:24 5751 4
  • #1
    misiek860
    Level 2  
    Witam chciał bym się dowiedzieć czy w samochodzie mazda 6 1,8 silnik L8 benzyna 2002r. napięcie ładowania powinno się zmieniać czy powinno być stałe ? Ponieważ u mnie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach cały czas faluje napięcie w granicach 14,00 V do 15,00 V a podczas włączania świateł lub domykania szyb napięcie spada niekiedy do 13V a pozniej wzrasta do ok 15V i zaraz po tym obroty zafalują. A podczas ruszania z pół sprzęgła spada niekiedy poniżej 12V i auto się dławi....
    Nie mogę wrzucić filmu ale jeśli wpiszecie na youtube " FORScan mazda 6 1,8 2002 Parametry pracy "
    ukaże się wam filmik z parametrów pracy przez interface ELM programem FORScan na wolnych obrotach podczas włączania klimatyzacji i domykania szyb

    Czerwona- napięcie ładowania alternatora
    Zielona- obroty silnika
    niebieska- 1 sonda lambda
    rózowa- 2 sonda lambda
    zółta - napięcie modułu sterującego


    Oraz drugi filmik po wpisaniu " FORScan mazda 6 1,8 2002 odpalenie na ciepłym silniku nr 3. " z pracy na wolnych obrotach i próbach ruszania na wstecznym z pół sprzęgła. Napięcie ładowania ( ALTT V, V ) jest w pierwszym rzędzie od lewej, druga pozycja od góry.
    Próby ruszania są od 2:10 min

    Czy takie napięcie ładowania jest prawidłowe ?
  • #3
    misiek860
    Level 2  
    Też mierzyłem na zaciskach akumulatora i tak samo...dodam że akumulator sprawdzałem w firmie zajmująca sie akumulatorami i powiedzieli mi że akumulator parametry ma w normie tylko jest niedoładowany, więc go doładowałem i jest to samo...
  • #4
    misiek860
    Level 2  
    Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia podczas włączania świateł lub próbie domknięcia zamkniętych szyb. Jeśli się nikt nie znajdzie z Mazdą to w może jakimkolwiek samochodzie można by sprawdzić, bo wydaje mi się że alternator powinien działać tak samo w każdym aucie.
    Bo czytałem gdzieś na innym forum że właśnie uszkodzony regulator napięcia w alternatorze powodował falowanie obrotów i drgania autem. Zauważyłem że właśnie na wolnych obrotach jak zafaluje to lekko przygasają światła... Więc nasuwa mi się wniosek że to może być rozwiązanie moich problemów z samochodem a nie mam jak porównać z innym. Z góry dzięki :)
  • #5
    zetek
    Level 12  
    Witam. Pytanko bo mam M6 2.0 Pb i problem z wolnymi obrotami i właśnie zauważyłem, że napięcie na akumulatorze jest bardzo niestabilne cały czas skacze jak włącze klime to na chwilę w ogóle go nie mam. Pytanie czy założyciel tego postu poradził sobie z problemem. U mnie jeszcze występuje falowanie obrotów i niekiedy szarpanie podczas ruszania.