Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ ETZ 250 - Brak sprzęgła Brak iskry

kmicic16_92 22 Kwi 2014 17:56 4029 31
  • #1 22 Kwi 2014 17:56
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Witam wszystkich. Mój problem polega na tym że w motorze nie ma iskry pierwszy raz robię mz i nie bardzo wiem od czego zacząć ustawiłem przerwe na platynkach na 0.35mm mniej więcej 3 mm przed GMP więc chyba dobrze ale iskry nie było postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki ale też to nic nie dało jutro wymienie kondesator i zobaczę. Czy w mz musi byc naładowany akumulator żeby była iskra i na której pozycji stacyjki jest tylko zapłon bez swiateł itp? Natomiast mój drugi problem polega na tym że linka od sprzęgła jest tak jakby za długa tzn po złożeniu wszystkiego do kupy wciąż jest luźna nawet bardzo mniej więcej jakieś 3cm podłożyłem dwie nakrętki między linkę a tą tulejkę co wchodzi do dekla i sprzęgło było ale brzydko to wygląda więc chciałbym żeby było oryginalnie czytałem o regulacji ale żadnych konkretów wszędzie tylko piszą pokręć w prawo i w lewo i musi być a u mnie nie jest. Kupiłem nową oprawe sprzęgła tak to się chyba nazywa to co z łożyskiem w deklu jest co się tym niby reguluje ale tez nic to nie dało niech mi ktoś opisze po chłopsku jak i co trzeba zrobic. Aha fil juz oglądałem tysiące razy nic nowego nie wniósł

    0 29
  • #2 22 Kwi 2014 18:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kmicic16_92 napisał:
    postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki

    Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie.
    kmicic16_92 napisał:
    Czy w mz musi byc naładowany akumulator

    Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim woltażu i wydajności prądowej.
    kmicic16_92 napisał:
    na której pozycji stacyjki jest tylko zapłon bez swiateł itp?

    Przecież na obudowie stacyjki masz symbole. Poza tym w pozycji tylko zapłon zaświeci się kontrolka od ładowania i luzu. Oprócz tego działa stop, kierunkowskazy, klakson...
    Na samej stacyjce od strony zacisków są oznaczenia cyfrowe według Boscha. Nie są tam przypadkowo i coś znaczą. Listę znajdziesz na forum.

    Schemat elektryczny motocykla masz?

    0
  • #3 22 Kwi 2014 18:57
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    1 W romecie ogarze np zdaje się że tak to działało
    2 Myslałem że skoro ma platynki to nie jest to elektronik
    3 Mam schemat z gogli taki w 3d kolorowy ale nie planuje robic instalacji od podstaw chce tylko znaleść iskrę

    0
  • #4 22 Kwi 2014 19:07
    pioart
    Poziom 37  

    kmicic16_92 napisał:
    1 W romecie ogarze np zdaje się że tak to działało

    To nie ogar.
    kmicic16_92 napisał:
    2 Myslałem że skoro ma platynki to nie jest to elektronik

    Nie musi być, ale i tak nie odpali.
    kmicic16_92 napisał:
    3 Mam schemat z gogli taki w 3d kolorowy ale nie planuje robic instalacji od podstaw chce tylko znaleść iskrę

    I właśnie dla tego jest potrzebny schemat.

    0
  • #5 22 Kwi 2014 19:18
    bruns
    Poziom 30  

    W starszych modelach MZ była pozycja kluczyka do awaryjnego odpalania przy rozładowanym akumulatorze .
    Była to pozycja 5 , czyli kluczykiem max w lewo . Wtedy stacyjka łączyła prądnicę bezpośrednio z zapłonem . No i odpalenie tylko i wyłącznie na pych .

    0
  • #6 22 Kwi 2014 19:26
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bruns napisał:
    W starszych modelach MZ była pozycja kluczyka do awaryjnego odpalania przy rozładowanym akumulatorze .

    W etz, tak? W motocykl wyposażony w alternator, tak? W starych es i ts z prądnicą tak, ale nie w etz.

    0
  • #7 22 Kwi 2014 20:30
    bruns
    Poziom 30  

    Błażej napisał:
    W etz, tak?
    Tak !
    cytat z serwisówki : "Jazda bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Jeżeli w trakcie podróży akumulator się rozładuje, a prądnica jest w dobrym stanie, to jazdę można kontynuować. Uruchomić motocykl można jednak tylko poprzez pchanie, po włączeniu kluczyka zapłonu w położenie 5 (w motocyklach ETZ 250 - położenie 2). W tym celu należy:
    - motocykl rozpędzić na drugim biegu,
    - gdy silnik zacznie "zaskakiwać", bez wyłączania sprzęgła, przełączyć na bieg pierwszy,
    - po uruchomieniu silnika kluczyk przekręcić do położenia jazdy, akumulator znów będzie się ładował.
    Gdy w motocyklu nie ma zamontowanego akumulatora, należy zaizolować lub związać końcówki przewodów, aby nie doszło do zwarcia."
    Było zresztą też na naszym forum . https://obrazki.elektroda.pl/51_1207606769.jpg

    0
  • #8 22 Kwi 2014 20:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Błażej napisał:
    bruns napisał:
    W starszych modelach MZ była pozycja kluczyka do awaryjnego odpalania przy rozładowanym akumulatorze .

    W etz, tak? W motocykl wyposażony w alternator, tak? W starych es i ts z prądnicą tak, ale nie w etz.

    Tak Błażeju, sam się zdziwiłem jak mi kolega pokazał że ETZ z elektronicznym zapłonem da radę odpalić bez baterii.

    0
  • #9 22 Kwi 2014 23:11
    jack63
    Poziom 41  

    Błażej miał rację. W ETZ nie było specjalnej pozycji stacyjki.

    robokop napisał:
    Tak Błażeju, sam się zdziwiłem jak mi kolega pokazał że ETZ z elektronicznym zapłonem da radę odpalić bez baterii.

    Nie ma się co dziwić to w ETZ normalka przy regulatorze elektromechanicznym na 100% przy elektronicznym nie wiem, bo nie robiłem eksperymentów.
    Trzeba wyraźnie stwierdzić , że nie jest to "zdrowe" a wręcz obarczone ryzykiem spalenia diod. Jednak wielu moich kolegów zrobiło wiele kilometrów bez aku i bez "skutków ubocznych".
    Dołożenie kondensatora(rów) elektrolitycznego na 25V o jak największej pojemności (min 2000uF) daje możliwość zapalania (na pych oczywiście) i jazdy bez aku. Upierdliwa jest tylko zmiana świateł drogowe/mijania - trzeba ująć gazu bo silnik się dławi wypadającym zapłonem. Kierunkowskazy oczywiście odpadają.
    Aby nie było wątpliwości. Sprawa dotyczy tylko zapalania sprawnego motocykla a nie złoma, który by nie zapalił nawet z aku!

    1
  • #10 23 Kwi 2014 04:13
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    dobra zrozumiałem że musze naładować akumulator i sprawdzić połączenia a może ktoś pomoże z tym sprzęgłem? Jeśli możliwe jest bez wymiany wszystkiego na nowe to byłoby super

    0
  • #11 23 Kwi 2014 18:49
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Pomoże ktoś z tym sprzęgłem ?

    0
  • #13 23 Kwi 2014 20:51
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Ok dzięki za podrzucenie linka ddo tematu właśnie ten sam problem mam Ja tylko że u mnie linka jest jakby zbyt długa chodzi tu o około 3cm między końcem pancerza a ta gumką przy tulejce żadna regulacja nie pomaga żadne kręcenie płytkami w lewo w prawo góra dół kręciłem w lewo ta blaszką od regulacji na wszytskie możliwe sposoby. Samo sprzegło działa dobrze bo jak juz pisałem wczesniej między tą tulejke a pancerz wsadziłem gruba nakrętke i kawałek rurki całość miała ok 3cm regulacja przy klamce wykręcona na max dopiero wtedy sprzęgło działało linka jeszcze oryginalna niemiecka nie wyciągnieta bo to nie guma więc nie tędy droga

    0
  • #14 23 Kwi 2014 21:32
    bruns
    Poziom 30  

    No jasne że linka nie gumka że się wyciągnie 3 cm . A jest możliwość że składając mechanizm ,przeskoczyłeś o jeden zwój ślimaka ?

    0
  • #15 23 Kwi 2014 22:00
    robokop
    Moderator Samochody

    Przecież ślimak wychodzi do zewnątrz - jeśli nie ma regulacji, to go się wyciąga i obraca.

    0
  • #16 23 Kwi 2014 22:31
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Zobaczę jutro jeszcze raz. Czy to się reguluje z zakręconym tym wałeczkiem do obrotomierza?

    0
  • #17 24 Kwi 2014 13:37
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    dobra sprzęgło zrobione teraz tylko iskra podpiąłem akumulator i nic sie nie dzieje. Czy cewka butelkowa musi mieć kontakt z masą bo u mnie wisi na druciku. i jeszcze jedno czy taka blaszka na wałku startera ma byc przykręcona razem z deklem czy może tam sobie luźno chodzić bo jak dobręce z deklem to mi cofa ten zabierak i nie obruci silnikem. Czy znajdzie się ktoś miły kto opisze mi ten schemat krok po kroku co podłanczać żeby działała iskra http://s1.manifo.com/usr/2/2055/00/manager/elektryka-mz-etz---kopia.jpg Chodzi mi tylko o to żeby była iskra bo kierunki swiatła to są chyba dobrze podłączone zresztą narazie chce go tylko odpalić. Nie znam się na elektryce. Jak zdjąść alternator z wału?

    0
  • #18 24 Kwi 2014 18:34
    pioart
    Poziom 37  

    Cewka ma być dobrze zmasowana, na schemacie masz ładnie przedstawione co i gdzie ma być podłączone, jeden przewód (+) do cewki, drugi od przerywacza do cewki, na platynkach podczas obracania wałem musi pojawiać się rozwarcie, jeśli tego nie ma iskry tez nie będzie. Poprawne ustawienie zapłonu to inna bajka. Możesz bez kręcenia wałem sprawdzić czy iskra jest generowana przez cewkę. Doprowadź do rozwarcia platynek, podaj zasilanie na cewkę i na przykład śrubokrętem rób zwarcie pomiędzy młoteczkiem a kowadełkiem /masą/.

    Moderowany przez Błażej:

    A po co???

    0
  • #19 24 Kwi 2014 20:35
    bruns
    Poziom 30  

    pioart napisał:
    Cewka ma być dobrze zmasowana,

    Nic podobnego ! Gdzie widziałeś że cewka WN musi być podłączona do masy ?

    0
  • #20 24 Kwi 2014 20:50
    pioart
    Poziom 37  

    bruns napisał:
    Nic podobnego ! Gdzie widziałeś że cewka WN musi być podłączona do masy ?

    To oświeć mnie nieuka. Albo nie czytasz ze zrozumieniem, albo należy ją zamocować do tylnej opony.

    0
  • #21 24 Kwi 2014 21:07
    bruns
    Poziom 30  

    Zamiast się obrażać pokaż jakiś schemat gdzie jest podłączona do masy .
    To że cewka jest przykręcona do ramy wcale nie znaczy że jest do niej podłączona .

    0
  • #22 24 Kwi 2014 23:39
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    a jeśli zamiast akumulatora podłącze prostownik pod kable to będzie wtedy iskra światła itp? Jak sprawdzic czy np cewka jest do wymiany i niech ktoś mi opisze ten schemat z którego chcę korzystać bo nie wszystko rozpoznaje

    0
  • #23 25 Kwi 2014 11:48
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Kupiłem nowy akumulator światła działają i załozyłem nowy kondensator dla pewnosci ale iskry dalej nie ma. Kabel od kondensatora podłączyłem do cewki a drugi do masy czy jest to obojętne pod który bolczyk bo są dwa 1 i 15? Co jeszcze musze sprawdzic żeby była ta iskra i jak ustawic zapłon bo u mnie wystaje taki bolec co blokuje cały iskrownik że nie da się nim przekręcać czy reguluje sie krzywką? Róznie ludzie piszą i nie wiem na ile i kiedy mają się otwierać platynki

    0
  • #25 25 Kwi 2014 12:51
    bartosz789
    Poziom 30  

    Najlepiej zrób zdjęcia obecnych połączeń (tylko wyraźne).

    0
  • #26 25 Kwi 2014 13:18
    kmicic16_92
    Poziom 11  

    Znalazłem iskrę. Okazało się że faktycznie źle podpiołem pod cewkę kable. Teraz tylko ten zapłon został bo jak się naleje na świece paliwa to gada ale ledwo i tylko chwile nawet na obroty nie chce wejść. I jeszcze taki problem bo kiedy mam tłok ostawiony w gmp to platynki powinny być otwarte a u mnie się otwierają jak tłok jest na dole. Krzywki nie da się inaczej założyć bo tam jest klin i inaczej nie wejdzie co może być nie tak?

    0
  • #27 25 Kwi 2014 14:59
    bartosz789
    Poziom 30  

    Przecież możesz regulować płytką przerywacza, w którym miejscu ma nastąpić zapłon.
    Poszukaj na internecie jak wyregulować punkt zapłonu.

    0
  • #28 25 Kwi 2014 18:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pozycję krzywki ustala się w dwóch miejscach - na występie na mocowaniu krzywki w wirnik i na mocowaniu wirnika na wale. Sprawdź to i to.

    0
  • #29 25 Kwi 2014 19:25
    bruns
    Poziom 30  

    kmicic16_92 napisał:
    jak się naleje na świece paliwa to gada ale ledwo i tylko chwile nawet na obroty nie chce wejść
    Nic dziwnego . wypali tylko to co podlałeś i koniec . Sprawdź czy paliwo leci z kranika . Czy jest benzyna w komorze pływakowej ew. czy dysze nie są zatkane .
    kmicic16_92 napisał:
    mam tłok ostawiony w gmp to platynki powinny być otwarte a u mnie się otwierają jak tłok jest na dole.
    Coś kręcisz , skoro silnik odpala to nie może być iskra w DNP . Przeskok iskry jest wtedy kiedy platynki zaczynają się otwierać czyli jeszcze przed GMP .I to jest istotne . Nie pamiętam dokładnie ile mm przed GMP wiec nie piszę aby nie skłamać .
    A to że w GMP i DMP są otwarte to mało istotne , ważne kiedy zaczynają się otwierać .

    0
  • #30 25 Kwi 2014 20:02
    pioart
    Poziom 37  

    Czegoś nie rozumiem. Kolega ma link do dobrej instrukcji napraw, a nadal czeka na gotowe rozwiązania.
    Jeśli chodzi o zapłon to z tej instrukcji.
    MZ ETZ 250 - Brak sprzęgła Brak iskry

    0