logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak sterować przekaźnikiem BIS-411 230V za pomocą Arduino?

voe 07 Maj 2014 15:58 5145 12
  • #1 13578707
    voe
    Poziom 10  
    Witam,

Posiadam w domu instalacje elektryczną zrobioną na przekaźnikach BIS-411 230V i interesuje mnie czy da się takim przekaźnikiem sterować za pomocą komputera np Arduino?

Jeśli tak byłbym wdzięczny za nakierowanie gdzie i jak szukać informacji na ten temat.

Proszę o wyrozumiałość - jestem programistą i moja wiedza w zakresie elektroniki jest raczej na niskim poziomie :)
  • #2 13578903
    Marek Nawrocki
    Poziom 27  
    Ocena: 136
    Witam !!
    Można tylko zrobić układ arduino który by sterował przekaźnikami a styki tych przekaźników podłączyć równolegle do przycisków sterujących.
    Generalnie żeby sterować Bis - 411 musi być zacisk nr.4 lub 6 na chwilę zwarty do przewodu neutralnego "N" instalacji , ale można też sterować poprzez impuls fazowy "L" . Jak sterować przekaźnikiem BIS-411 230V za pomocą Arduino?
  • #3 13579710
    stkop
    Poziom 15  
    Ocena: 7
    Małe OT: Co było genezą wykorzystania tych przekaźników BIS w Twojej instalacji? Wszystkie obwody oświetlenia masz tak zrealizowane?
  • #4 13581236
    voe
    Poziom 10  
    Marek:
    Dzięki za odpowiedź. To ze trzeba zrobić zwarcie to rozumiem. Normalnie robię zwarcie włącznikiem dzwonkowym. Pytanie jest jak zrobić to zwarcie z Arduino. Z tego co rozumiem to przy przekaźnikach BIS-411 230V w momencie zwarcia płynie prąd o napięciu 230V. Czy łatwiej byłoby wykonać takie zwarcie stosując przekaźniki BIS-411 24V?

stkop:
    Dużą cześć oświetlenia mam tak zrobioną. Dzięki temu mogę np światło w sypialni włączyć/wyłączyć przy wejściu i po każdej stronie łóżka.
  • #5 13581259
    stkop
    Poziom 15