Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 - Spadek ciśnienienia zasilania paliwa

szyniu 20 Maj 2014 22:36 2436 4
  • #1 20 Maj 2014 22:36
    szyniu
    Poziom 20  

    Autko to Scania R 420 problem polega na tym że autko po przekroczeniu 1400 obr/min odcina obroty (gaz) to max na jaki się wkręca,obroty spadają do granicy zgaśnięcia motora (czasem silnik gaśnie) i ponownie zaczynają iść do góry.

    Nie ma znaczenia czy pedał gazu jest wciskany wolno czy szybko odcięcie jest tak samo, dodatkowa zapala się inf. o błędzie w obwodzie silnika. Błąd to krytyczna wartość ciśnienia paliwa, tak jak odcina to i w tym momencie pojawia się komunikat.
    Sprawdziłem komputerem ciśnienie zasilania na biegu jałowym 14,8 bar a w momencie dodawania gazu rośnie do 16,5 i w tym momencie gwałtownie spada (jest to właśnie przy 1400 obr/min) do wartości rzędu 3,5 bar i od nowa rośnie, i tak w koło.

    Zmieniłem zaworki zwrotne na filtrze i z przodu silnika po lewej stronie, silnik odpala normalnie i normalnie gaśnie za każdym razem nawet po długim postoju.

    Zastanawia mnie ten gwałtowny spadek ciśnienia co może być jego przyczyną z góry dzięki za pomoc

    0 4
  • #2 23 Maj 2014 11:03
    szyniu
    Poziom 20  

    Nikt nie miał podobnego przypadku jak widzę jak by komuś wpadł jakiś pomysł proszę o pomoc

    0
  • #3 26 Maj 2014 22:18
    miszagrom
    Poziom 21  

    Sprawdź filtr paliwa i zostaje Ci tylko pompa albo padła albo może się napęd ukręcił i jak ma ciężko to nie napędza pompy. No i jeszcze kwestia samego czujnika ciśnienia czy nie przekłamuje, zmierz zegarem i porównaj z ciśnieniem z ECU.

    0
  • #4 27 Maj 2014 08:32
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam. Może to być też zawór gaszenia. Wymienialeś zaworki zwrotne ?!? Jedyny jest w "smoku"

    1
  • #5 27 Maj 2014 21:06
    szyniu
    Poziom 20  

    Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało że ktoś tam gmerał i odwrotnie założył metalową przekładkę, złożyłem wszystko tak jak być powinno i autko poszło w drogę obecnie jest ok ale się zobaczy niech troszkę pojeździ.

    1