Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktor Sam Silnik Ursus C 360

24 Maj 2014 13:17 4437 41
  • Poziom 8  
    Witam Wszystkich:) Jestem tu nowy:) Potrzebujem sie dowiedziec z czego mozna by było podpasowac skrzynie biegow do silnika z ursusa c 360:) Poniewaz ostatnio dostalem taki silnik i postanowilem sobie zrobic traktorek:)
    Chce to zrobic tak ze bd silnik z tego ursusa i caly tył tez z c360 i mial by to byc traktor łamany w polowie tylko wlasnie nie wiem z czego podpasowac ta skrzynie biegów. Jesli ktos ma jakies pomysly to bd wdzieczny:)
  • Poziom 33  
    Kiedyś widziałem UAZy z silnikami perkinsa, ale nie napisałeś, jaki masz silnik z 60-tki.
  • Poziom 30  
    Widziałem TARPAN'a z silnikiem PERKINS, jednakże skrzynia biegów pochodziła z samochodu osobowego marki FSO Polonez, może tutaj też podejdzie?
  • Poziom 8  
    Silnik jest z ursusa 4 cylindrowy. Bd musial zalatwic skrzynie z tego poloneza i obczajic to:) Dzieki za podpowiedz:) Jak ktos ma jakies pomysly jeszcze to pisac:)
  • Poziom 43  
    fakednb napisał:
    Silnik jest z ursusa 4 cylindrowy. Bd musial zalatwic skrzynie z tego poloneza i obczajic to:) Dzieki za podpowiedz:) Jak ktos ma jakies pomysly jeszcze to pisac:)

    Weż młotek 2kg i................ w czache.

    Kolego ta skrzynia nie wytrzymuje poloneza nie mówiąć o silniku s-4003.
    Za to możesz pomyśleć o skrzyni z bmw 2,5tds lub mercedes lub podobne.
  • Poziom 30  
    Miałem na myśli skrzynię z poloneza Atu 1.6 która to pracuje w tarpanie już kilka lat bez usterek. A młotek zastosuj na sobie a nie każ komuś.
  • Poziom 43  
    Skrzynia atu nie różni się niczym od caro.
    Bez urazy ale porównajcie skrzynie chociaż przed włożeniem.
  • Poziom 8  
    to z czego jeszcze mogla by pasowac skrzynia?
  • Poziom 30  
    Z poloneza wcale nie jest taka zła, ale podejdzie z wielu aut. Może podejść od Audi 80, jakiegoś BMW, sądzę, że od CC Sporting też by podeszła.
  • Poziom 8  
    Moze mi jeszcze ktos podpowie jak to bd z przełozeniem. co z sprzegłem jak to tam porobic bo bd to moja pierwsza konstrukcja a niechce niczego kupowac zrobionego tylko sam cos chce sobie zrobic.
  • Poziom 30  
    Podejść może też skrzynia od żuka. A ze sprzęgłem trzeba by troszkę pokombinować.
  • Poziom 8  
    tez tak myslałem o skrzyni z żuka albo tarpana.Bo w pierwszej opcji mialy byc naped hydrauliczny ale jakis gamon mi ukradł silniki które mialem montowac;/ Moze ktos ma jakies pomysly jeszcze?:) Bd baardzo wdzieczny:)
  • Poziom 30  
    Od żuka, tarpana, lublina no ogółem od wielu aut podejdzie tylko trzeba się pobawić :)
  • Poziom 21  
    W tarpanach oryginalnie jest silnik Perkins trzycylindrowy. :D
  • Poziom 30  
    Ale skrzynia z tego co wiem pochodzi od jakiegoś innego samochodu, bodajże żuka.
  • Poziom 8  
    Ja to chce zrobic tak ze skrzynia bd razem z silnikiem a naped na tył pojdzie przez wał kardana. No chyba ze cos pomysle jeszcze zeby bylo 4x4
  • Poziom 43  
    ToJestNick napisał:
    sądzę, że od CC Sporting też by podeszła.


    No tak różnica w silnikach minimalna.
  • Poziom 30  
    Od polonezowskiej skrzyni wielkich różnic nie ma.
  • Poziom 39  
    Co ty p.... Wiesz wg. jakich warunków dobiera się skrzynie biegów? Maksymalnego momentu obrotowego generowanego przez silnik. A nie wg. widzimisię lub dostępności na szrocie. Silnik S-4003 ma maksymalny moment obrotowy 190 Nm, silnik Fso 1500 ma maksymalny moment obrotowy na poziomie 113 Nm. Dostrzegasz skromną różnice?
    Do autora, pomysł, delikatnie mówiąc kiepski. Ciężki paliwożerny silnik, dorabianie obudowy sprzęgła, zespołu sprzęgłowego i minimum reduktor do zastosowania w układzie napędowym. Czyli dużo do kupienia, bardzo dużo do zrobienia=duże koszty. Sprzedaj ten silnik, kup zespół napędowy kpl, np corsa 1,5d, razem z pół osiami, do tego dwa sztywne mosty, najlepiej z blokadami i masz kpl układ napędowy. Połączenie przegubu z mostem, będzie prozą w stosunku do wykonania obudowy sprzęgła. Dobierając odpowiednio mosty, najlepiej o jak największym przełożeniu, zredukujesz prędkość zwiększając moment obrotowy.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Silnik nie jest zły ale chcąc do niego zrobić odpowiednio mocną konstrukcje na odpowiednio wytrzymałych podzespołach zrobisz całkiem dużego sama. Kolega teraz kupił 60-kę bez dokumentów i kabiny na chodzie za 4500.
    Wiec jeśli chcesz mieć mniejszego sama szukaj innego silnika bo ten jest za wielki a jeśli mocniejszego i większego na tym silniku to przemyśl zakup 60-ki lub coś podobnego.
    Bo koszt części odpowiednio mocnych, robota i kombinowanie nie są tego warte.
  • Poziom 8  
    Wiem ze koszty tego nie bd male. Ale tak jak pisalem chce sobie zrobic takiego łamanca:) mam silnik i caly tyl z c 360 wraz z podnosnikiem. Tylko wlasnie potrzebujem tej skrzyni...
  • Poziom 43  
    Na alledrogo są skrzynie od 1300zł wzwyż.'
    I to jedyne słuszne rozwiązanie.

    Jakie masz opony z tyłu?
  • Poziom 8  
    Narazie niemam opon. A co do tego co napisales to jakbym chcial normalna 60tke to bym kupil a ja chce cos swojego zrobionego miec:)
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Do łamańca to raczej tylny most z 60-ki się nie nada. Będziesz miał problem dopasować przedni z takim samym przełożeniem.
    Szukaj raczej dwóch takich samych mostów, skrzyni rozdzielczej np. z robura, skrzyni biegów.
    Podnośnik zrobić to nie problem. Nie ładował bym się w cały plecak z 60-ki. Wolał bym z tyłu zrobić płaska płytę i zamocować podzespoły podnośnika z belarusa lub jumza. Te elementy sa po prostu na płasko przykręcane i tyle. Lub zrobić na wzór.
  • Poziom 8  
    Seweryn dzięki za informacje:) Na pewno wezmę to pod uwagę:)
  • Poziom 8  
    A co byscie powiedzili jakby zamiast łamanca to zrobic jedna cala rame i 2 osie skretne?:)
  • Poziom 18  
    Witaj.
    Upoluj na złomie jakąś ładowarkę lub kop-ład z takim skrętem, pozbądź się zbędnego balastu, wsadź swój silnik, resztę napraw i powodzenia.
    Najpierw wszystko dobrze policz :D
    Powodzenia
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Osobiście wolałbym łamańca. Prostszy układ skręcania, dwa sztywne mosty tańsze w zakupie i większy wybór, sama konstrukcja łatwa do zrobienia.
  • Poziom 18  
    Łamana maszyna może być zbudowana z jedną wahliwą osią lub wahliwym całym członem - który prostszy w budowie?
    Skrętne osie też fajne rozwiązanie. Można skręcać przednią osią, albo tylną, albo przednią i tylną, albo jechać po skosie. Jak to zrobić w piwnicy?!
    Pozdrawiam.
    P.S.
    Zapomniałem napęd na dwa mosty (opcja2+2, lub4x4) oraz blokada mechanizmów różnicowych.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Można zrobić wahanie na osi skrętu pomiędzy członami. Osobiście nie podoba mi się to rozwiązanie. Dodatkowa zaleta łamańca to brak potrzeby odłączania przedniego napędu. Obie osie poruszają się zawsze po tym samym śladzie, pokonują zawsze taką samą drogę.
    Nie ma potrzeby wyłączania napędu gdy wjeżdża się na utwardzoną drogę a i łatwo zrobić przekładnie zwalniającą do prędkości jakimi porusza się ciągnik rolniczy.