Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne

15 Cze 2014 20:18 5193 18
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam pilarkę HQV 450e z 2009r.
    Rozebrałem j± w celu przejrzenia tłoka i cylindra, asekuracyjnie chcę wymienić uszczelniacze (bo już s± twarde) i łożyska na wale (lekki luz na boki), pier¶cień tłoka (chyba się trochę zużył bo trochę jest luzu podczas ruchu góra - dół) oraz kilka drobnych elementów np ta¶ma hamulca, osłona blaszana kartera itd.
    Szacunkowy koszt doprowadzenia tej piły do porz±dku to około 300zł.

    Chcę zasięgn±ć opinii osób które lepiej na tym się znaj±, czy warto w t± piłę doinwestować i dalej j± używać.
    Nadmienię że ogólnie z prac± tej piły nie ma problemów odpala prawidłowo reaguje na gaz bardzo dobrze, po rozgrzaniu chodzi jak trzeba.

    Jako że nie mam na co dzień styczno¶ci z takimi rzeczami to proszę o pomoc w ocenie stanu w/w elementów przedstawionych na poniższych zdjęciach.

    Zdjęcia ¶wieżo po rozbiórce, bez czyszczenia.
    Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne
    Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne

    A tu film na którym widać luz pier¶cienia.
    Czy ten luz jest w normie?
    Bo moim zdaniem to chyba za mocno się klepie tej pier¶cień.

    Link


    Za wszystkie sugestie i odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 20  
    Zrób zdjęcie tłoka od strony zamka pier¶cienia. Tak samo zrób zdjęcie karteru tam gdzie s± osadzone łożyska oraz w cylindrze miejsce osadzenia łożysk.
  • Poziom 10  
    Pier¶cienie kwalifikuj± się do wymiany. Nie jest to duży wydatek (praktycznie koszt paru zł.), a warto wymienić, bo praca silnika na pewno się zmieni. Tak samo uszczelniacze. Ja bym jeszcze wymienił cały tłok, ale to już większy koszt jest i chyba w Twoim przypadku nie jest to konieczne.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    Witam.
    Więc tak:
    Luz na zamku to około 0,5-0,55 mm.
    Uszczelniacze kupiłem nowe oryginał, łożyska porównane z nowymi, żadnych objawów zużycia.
    Zdjęcia z kartera i zamka zrobię dzi¶ wieczorem po pracy.
    Koszt pier¶cienia niestety w oryginale to ponad 40PLN, ale zostanie wymieniony, bo luz na zamku to nawet na moje oko jest za duży.
    Wymiana tłoka to już grubszy wydatek którego wolał bym unikn±ć, bo to lekko ponad 200PLN.


    PS Nadmienię że pilarka będzie używana raz w roku do klockowania metrów w ilo¶ci około 15 m3 oraz kilka razy w roku co¶ wytnę okazjonalnie, więc teraz sprzęt będzie więcej odpoczywał niż pracował. Nie jestem zawodowym pilarzem.
  • Poziom 10  
    Ja wstawiłem zamienniki tych pier¶cieni i pilarka elegancko chodzi. Koszt nie przekroczył 15zł. Luzu na zamku praktycznie nie powinno być, no może malutki grubo¶ci żyletki.
  • Poziom 28  
    crook1 napisał:
    Nadmienię że ogólnie z prac± tej piły nie ma problemów odpala prawidłowo reaguje na gaz bardzo dobrze, po rozgrzaniu chodzi jak trzeba.


    Ja się tylko tak zastanawiam: po co tam wogóle grzebać? Po co szukać dziury w całym?
    Tym bardziej, że piła będzie używana "od ¶więta"?
  • Poziom 15  
    zibq napisał:


    Ja się tylko tak zastanawiam: po co tam wogóle grzebać? Po co szukać dziury w całym?
    Tym bardziej, że piła będzie używana "od ¶więta"?


    Od 2009r. nie było nic w niej robione, a była wcze¶niej często używana.
    Żeby przy tym ¶więcie dalej była niezawodna, żeby było wiadomo że tej dziury w tym całym faktycznie niema.
  • Moderator Samochody
    To dopóki chodzi tak jak powinna, to nie powinno się do niej zagl±dać - oprócz normalnych czynno¶ci obsługowych typu czyszczenie. Wymienianie "profilaktycznie" czę¶ci, które jeszcze nie s± zużyte, na chińskie zamienniki, to ładowanie się w kłopoty.
    przerywnik napisał:
    Ja wstawiłem zamienniki tych pier¶cieni i pilarka elegancko chodzi. Koszt nie przekroczył 15zł. Luzu na zamku praktycznie nie powinno być, no może malutki grubo¶ci żyletki.

    To tej porady w żadnym przypadku się nie stosuj. Kolega przerywnik bladego pojęcia nie ma o działaniu silnika i rozszerzalno¶ci cieplnej metalu.
  • Poziom 10  
    W takim razie bladego pojęcia także nie maj± osoby na tym forum (które uważały się za specjalistów od tego typu rzeczy), bo oni polecili mi zakup tamtych pier¶cieni, zamienników, które s± dedykowane do mojego modelu pilarki.
  • Moderator Samochody
    przerywnik napisał:
    W takim razie bladego pojęcia także nie maj± osoby na tym forum (które uważały się za specjalistów od tego typu rzeczy), bo oni polecili mi zakup tamtych pier¶cieni, zamienników, które s± dedykowane do mojego modelu pilarki.

    Konkretnie, to chodzi o Twoj± poradę odno¶nie przerwy zamka pier¶cienia. Brak szczeliny w nim, to zakleszczenie pier¶cienia w cylindrze, po rozgrzaniu.
  • Poziom 10  
    Napisałem, że praktycznie tej szczeliny ma nie być. Powinna ona być minimalna, grubo¶ci żyletki.
  • Poziom 15  
    No dobra Panowie.

    Mam nowy pier¶cień, założę go i zobaczę czy ta szczelina praktycznie jest, czy jej praktycznie niema. :)
    No i chyba żyletki muszę kupić. :D

    Może na nowym pier¶cieniu luz w rowku się zmniejszy, bo jak wnioskuję z wypowiedzi kolegi przerywnik (dyskusja na innym forum), to ten luz jest najgorszy.
  • Poziom 10  
    Wystarczy, że wsadzisz stary pier¶cień do cylindra i sprawdzasz jaki jest luz między "pocz±tkiem, a końcem" pier¶cienia. Żyletek nie musisz kupować :D. Wystarczy że masz szczelinomierz :). Koszt około 20zł, a na prawdę w niektórych przypadkach jest on niezbędny :).
  • Poziom 20  
    Wg. mnie jeżeli kto¶ ma Husqvarnę, a kupuje zamiast oryginalnych czę¶ci zamienniki i dalej mówi ,że ma piłę tej marki,to się myli.Posiadam piłę ,,40,, tej marki [już nie produkowana] 17 lat[!!], która pocięła już tysi±ce metrów drewna w klocki i chodzi do dzi¶, choć następczyni już kupiona.Owszem ma luzy ,nie pali za pierwszym razem ,ale piłuje normalnie. Jak pisz± przedmówcy wystarczy dogl±dać filtry, wymieniać uszkodzone czę¶ci, lać markowe płyny i mamy praktycznie wieczny sprzęt. Jeżeli kto¶ chce poćwiczyć na pile i zobaczyć co jest w ¶rodku ,niech kupi z marketu będzie taniej.Gdyby silnik wysiadł w mojej , oddałbym do serwisu, choć drogo , mamy przynajmniej pewno¶ć ,że została dobrze złożona. Poza tym częstym błędem popełnianym przez użytkowników pił to zbyt mocno napięty łańcuch, pół biedy dopóki jest jego smarowanie ,lecz gdy znika-zapchanie wiórami otworu prowadnicy,awaria pompki,wtedy łożyska na wale dostaj± ,,po czapie,,.
  • Poziom 15  
    Kolego przerywnik nie martw się, tyle to wiem.

    tadek-67, do serwisu to ja wła¶nie nie oddam sprzętu bo na pewno nie będę miał pewno¶ci że zrobi± dobrze. Jak na razie wszystkie elementy poza kółkiem pływaj±cym i łańcuchem (Oregon) s± oryginalne, a nie tylko to wymieniam teraz w tej pile, faktura za czę¶ci które wczoraj przywiozłem z serwisu HQV opiewa na 230PLN.

    Zamieszczam obiecane zdjęcia o które prosił kamilo23

    Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne Pilarka Husqvarna 450e - Pro¶ba o ocenę stanu tłoka i cylindra i inne

    Jak widać nowy oryginalny pier¶cień ma szczelinę, zdjęcia nie zrobiłem ze starego, ale szczelina jest praktycznie taka sama (może różnica 0,05 - 0,1 mm)
    Napiszę też żeby zaraz mi kto¶ tu nie wytykał:
    W serwisie HQV to obejrzeli i powiedzieli że można nawet ten stary pier¶cień założyć, ale dla wszystkiego siedzi teraz nowy.

    Temat uważam za wyczerpany i można go zamkn±ć.
  • Poziom 28  
    Czę¶ci s± coraz gorszej jako¶ci. Nie uwierzę, że czę¶ć któr± kupię obecnie i wymienię popracuje przynajmniej tyle co fabryczna.

    tadek-67 napisał:
    awaria pompki,wtedy łożyska na wale dostaj± ,,po czapie,,.


    Wyja¶nij mi proszę co ma pompka oleju do łożysk na wale?
  • Poziom 20  
    Już wyja¶niam ,np.awaria pompki- powoduje z braku smarowania łańcucha zbytnie jego naprężenie ,co sprawia że skoro prowadnica jest przykręcona ¶rubami ,to owo naprężenie łańcucha przenosi się na łożyska wału i carter w postaci dużych sił osiowych powoduj±cych przeci±żenie ww. elementów i ich przedwczesne zużycie.