Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c4 1.6 hdi jak ustawić wałki rozrządu

adamk1221 21 Jun 2014 22:03 48744 26
  • #1
    adamk1221
    Level 2  
    Witam,kupiłem c4 1.6 hdi 109km z uszkodzonym silnikiem,silnik odpalał ale strasznie głośno chodził jakby odgłos był od strony rozrządu,zacząłem rozbierać i okazało się ze jest popsuty napinacz wałków rozrządu,zamówiłem cały kpl(napinacz łańcuszek),teraz mam problem z ustawieniem wałków na znaki, może ktos przerabiał ten temat
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 40  
    Co to znaczy problem z ustawieniem na znaki?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Czasami nie są tam pływające koła na wałkach.
  • #3
    diablo23248
    Level 28  
    Dokładne dane silnika: typ, moc, rocznik. Może będę mógł pomóc.
  • #4
    adamk1221
    Level 2  
    Citroen c4 2005r 1,6 hdi 80kw,zębatki na wałkach są na stałe,na łańcuszku są dwa czarne ogniwka i na zębatce kreska
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 40  
    Wałki są przykręcane a tu masz pokazane jak ustawić. Citroen c4 1.6 hdi jak ustawić wałki rozrządu
  • #6
    adamk1221
    Level 2  
    Dzięki bardzo za schemat.
  • #7
    vauer6
    Level 17  
    I wez pod uwage ze jakas przyczyna byla ze napinacz siadl.W tych modelach miska olejowa jest badziewnie rozwiazana i zbiera sie tam syf blokujac smok pompy oleju co powoduje brak cisnienia oleju na turbo i gorna czesc silnika.Znam ludzi co wymienili pare razy turbo zanim usuneli przyczyne.
  • #8
    adamk1221
    Level 2  
    Witam ,powracam do tematu ustawienia łancuszka,mój łancuszek ma znaki w odstępie 7 ogniw itak złożyłem,auto odpala na dotyk ale głośno chodzi ,słychac jakby kompresja szła w kolektor ssący,teraz sie zastanawiam czy jest dobrze ustawiony łancuch ponieważ schemat pokazuje 9 ogniw,nawet miałe głowice zdjętą bo myslałem ze zawory sa nieszczelne(auto stało 5lat nieodpalane) już brak pomysłow ???
  • #9
    Fallkorpl
    Level 1  
    Wracając do problemu z uciekającą kompresją , to łańcuch może być dobrze ustawiony , lecz musiał byś dać wałki do sprawdzenia ustawienia zębatek na wałkach rozrządu ponieważ lubią się one przestawiać .
  • #10
    klimek2222
    Level 1  
    Zgłoście do mnie bo miałem ten sam problem i pomimo ustawienia wałków które są przestawione względem osi na krzywkach nic nie zrobisz ... Tylko wymiana na nowe a z używka nie ma szans sama lipa.
  • #11
    jarek22
    Level 11  
    wiem ze odgrzewam kotketa ale co było przyczyna bo mam tak samo jak w temacie waqlki byly sprawdzane niby nie sa przestawione na zebatkach a problem z glosna praca jest
  • #12
    jarekmax
    Level 12  
    Witaj w klubie jerek22. Mam również to samo. Jak ustawie łańcuszek na znaki to nie odpala. Jak ustawie wałki szerzej tak jak niektóre rysunki w sieci pokazują czyli zamiast 7 ogniw 9 to dochodzi do kolizji z zaworami. Rozebrałem dziś na nowo całą górę i od nowa wszystko sprawdzam krok po kroku. U mnie były wymieniane całe wałki wraz z pokrywą gdyż były strasznie wytarte na panewkach. W poniedziałek sprawdzę czy przypadkiem nie są skręcone zębatki na którymś wałku. Sprawdzę starą szkołą położenie tłoka względem zaworów i ustawie tak jak na chłopski rozum powinno być i zobaczę czy pokrywają się znaki na wałkach.
  • #13
    jarek22
    Level 11  
    Hej, ja dziś sprawdzałem u siebie czy są przestawione zębatki no i nie są....
    Mam teraz ustawiony łańcuch na 1 i 7ogniwo zresztą są one innego koloru jak ustawie na 9 jest kolizja więc podejrzewam że tak musi być dobrze.w następnym tygodniu zdejmuje głowice może tam jest jakiś problem tego stukania podejrzenia padają na stukanie całych gniazd zaworowych albo sworzeń tłoka na luz i on tak sutka, bo już innych pomysłów zaczyna mi brakować.
    Dzięki za odzew!!
    Dosiego roku!!!!!
  • #14
    Daro122
    Level 31  
    Macie mieć wałki i łańcuchy odpowiednie do waszych silników i ma to tak pasować . Temat dotyczy citroena ale silnik 1.6 hdi występuje w innych markach a tam znaki na kołach są w innym miejscu i inne łańcuchy z inaczej oznaczonymi ogniwami .
  • #15
    jarek22
    Level 11  
    Daro122 wrote:
    Macie mieć wałki i łańcuchy odpowiednie do waszych silników i ma to tak pasować . Temat dotyczy citroena ale silnik 1.6 hdi występuje w innych markach a tam znaki na kołach są w innym miejscu i inne łańcuchy z inaczej oznaczonymi ogniwami .

    To może kolega ma schemat jak to powinno być złożone????w różnych wersjach???
  • #17
    jarek22
    Level 11  
    pitool wrote:
    Proszę bardzo.

    Wielkie dzięki a nie masz może rozpiski w którym roku jaki szedł łańcuch???u mnie wychodzi na to że mam nowy typ bo łańcuch jest na 7 oczek ale chciałbym się upewnić
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    jarek22
    Level 11  
    georgesgr wrote:
    jarek22 wrote:
    Wielkie dzięki a nie masz może rozpiski w którym roku jaki szedł łańcuch???
    W C4 wzystkie 16 zaworowe DV6 mialy taki sam lancuch, nr kat. 0816.J1.
    a w peugeot 307 z 2006 roku??????
    Tak wogole to gdzie znajdę kod silnika???
  • #20
    Daro122
    Level 31  
    Kod jest z przodu silnika pod turbosprężarką i jak silnik jest z osprzętem to nie zobaczysz .
  • #21
    jarekmax
    Level 12  
    Okazało się ze u mnie musi być 7 ogniw gdyż 9 i 8 była kolizja na zaworach. Po złożeniu rozrządu zmierzyłem kompresję i okazało się ze I - 20, II - 15, III - 12, IV - 20.
    Po zdjęciu głowicy i próbie pierścieni naftą okazało się ze na II i III zleciało dość szybko a I i IV ok.
    Zawory na głowicy trzymały. Wyciągam silnik na stół i wymieniam także panewkę główną, nowe pierścienie i panewki na korbie i zobaczymy jak to dalej będzie.
    Zastanawia mnie tylko czy sam nagar mógł spowodować ze po tygodniu stania pierścienie stanęły do tego stopnia by stracić tak dużo kompresji czy problem także był związany z niewypompowanymi szklankami.
    Dam znać jak poskładam czy zagada odrazu czy nadal będzie protestował gdy go poskładam.
  • #22
    jarek22
    Level 11  
    witam u mnie po zdjeciu glowicy okazało sie ze stopiony jest 1 tlok od strony rozrzadu pewnie dlatego ze leje wtryskiwacz ale to sie dopiero okaze bo zawiozlem wszystkie do sprawdzenia puki co wstawim nowy słupek silnka tego moim zdanie nie oplaca sie juz robic.....
    ktos moze wie jakie inne silniki podejda zamiast tego mojego ktory byl o kodzie 9HX???? wydaje mi sie ze wszystkie słupki powinny byc takie same....chyba. rozniły sie tylko osprzetem podobno, jesli jest inaczej prosze o podp[owiedz
  • #23
    transolution
    Level 7  
    koledzy a ma ktoś info jakim momentem dokręcać walki i napinacz?
  • #24
    borovit
    Level 10  
    Witam a jak jest w Citroen Xsara Picasso 1,6 hdi 2006 rok .Jak tu ustawić rozrząd ?
  • #25
    sly_1978
    Level 20  
    borovit wrote:
    Witam a jak jest w Citroen Xsara Picasso 1,6 hdi 2006 rok .Jak tu ustawić rozrząd ?


    Piszesz w temacie wałków, a pytasz o rozrząd więc konkretnie co chcesz wiedzieć ?