Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda MPV 2.0 TD - Szarpie powyżej 3-tyś obrotów.

13 Lip 2014 17:51 5712 37
  • Admin grupy Samochody
    Pacjent jak w temacie.
    Korbowód opuścił silnik własnym wyjściem.
    Kupiona mazda 6 rozbita na chodzie.
    Przełożony silnik.
    Odpala na dotyk.
    Na 1-wszym biegu ciągnie do odcinki.
    Na 2-gim do 4-rech tyś i zaczyna lekko szarpać.
    Na 3-cim przy gazie w podłodze od 2.5 tyś szarpie tak że mało silnika z poduch nie wyrwie.
    Na początku zgłaszał błąd zaworu SCV i gasł jak dostał porządnie w pizd...
    Założony ze starej pompy - nie pomogło.
    Przełożona pompa ze starego silnika- nie gaśnie ale dalej szarpie.
    Przełożone wtryski i listwa z czujnikiem- szarpie.
    W momencie szarpania spada mu ciśnienie do ok 550 barów.(sprawdzone miernikiem)

    Dlaczego??

    Auto znam bardzo dobrze i na starym silniku zapier... aż miło.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    A jakieś dodatkowe efekty są? Np. dymienie, odgłos silnika, itp?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Cóż, wypadało by się podpiąć na początek jakimś testerem i zobaczyć co w parametrach. Możesz też na próbę zaślepić egr, ale nie do końca się to kupy trzyma
  • Admin grupy Samochody
    Jeżdżone z odpiętą przepływką, poodpinanymi podciśnieniami, szarpie.
    Tester nie pokazuje ciśnienia paliwa.(nie ma takiej opcji)
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    A ten egr, to jest ten który miałeś w starym silniku, czy przyjechał z nowym?
    Sprawdź napięcia zasilania sterownika (choćby przez kompa) w momencie szarpania. Ładowanie też zmierz.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Ile potrafisz przejechac na pierwszym biegu bez szarpania ?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    przejedź na odcinku kilometra przy obrotach 4000 i zobacz czy go będzie dławic. Miałem kiedys podobny przypadek po wymianie głowicy namęczyłem się tydzień a smok w zbiorniku był zatkany...
  • Poziom 14  
    OK, ale wtedy powinien stracić moc, wywalić checka, a nie szarpać.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Wiesz dużo powinno wykazac z diagnostyki ale jak jest auto toporne to trzeba wszystkie możliwości przyjąc i czasem te najprostsze bo w nich przeważnie są problemy.
  • Admin grupy Samochody
    Zasilony z butelki zachowuje się tak samo.
    Przelewy z wtryskiwaczy i listwy cr wrzucone w butelkę- odcinek 700m, nawrót i 700m z gazem w podłodze. W butelce ok 200ml paliwa.

    Co powoduje spadek ciśnienia paliwa??
  • Poziom 14  
    Nie wiadomo. Nie mamy prawie żadnych danych. Nie wiadomo nawet czy niskie ciśnienie to przyczyna, czy może skutek innego problemu. Do tego pomiar ciśnienia wątpliwy.
    Trzeba podpiąć taki diagnoskop, ktory pokaże istotne parametry. Być może ciśnienie skacze w szerokim zakresie (a ponieważ to Denso to wszystko możliwe) i to by tłumaczyło szarpanie, ale multimetrem tego nie wyłapiesz.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Napisz o błędach Piotrek.
  • Poziom 14  
    O... I co, pojawiają sie jednocześnie?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    P 0093 z tego co pamiętam.
  • Poziom 14  
    No to bez dokładniejszej diagnostyki, obstawiałbym zawór regulacji ciśnienia. Tylko że to kosztowna rzecz i w ciemno wymieniać to ryzyko.
  • Admin grupy Samochody
    Dominik na Ciebie zawsze można liczyć.
    P0093 Rozpoznany wyciek układu paliwowego - duży wyciek
    P0088 Rura rozdzielcza paliwa- ciśnienie układu za wysokie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    mcjezioro napisał:
    No to bez dokładniejszej diagnostyki, obstawiałbym zawór regulacji ciśnienia. Tylko że to kosztowna rzecz i w ciemno wymieniać to ryzyko.

    Wymieniony razem z pompą.
  • Poziom 14  
    Czyli jest szansa że ciśnienie skacze, a to wskazywało by na zawór.
    Można by jeszcze się zorientować jak jest w tym aucie z adaptacją pompy. W niektórych silnikach na Denso jest taka procedura i trzeba ją przeprowadzić po naprawach czy ingerencjach w uklad paliwowy. Nie wiem jak w tym, ale podejrzewam że cięzko będzie ze względu na brak odpowiedniego testera.

    Dodano po 5 [minuty]:

    T5 napisał:
    Wymieniony razem z pompą.

    Tak wiem, ale sporo się mogło wydarzyć przy tej przekładce, a one delikatne są. Ale nie upieram się, bo nie jestem zwolennikiem wymian w ciemno.
    Pomierz te napięcia zasilania, bo to dasz radę zrobić. Sprawdź jakość połaczeń między sterownikiem a zaworem. Wiem że wczesniej działało, ale jak sam widzisz cos się popsuło.
  • Poziom 14  
    Sprawdź wiązkę silnika czy gdzieś nie ociera jak się silnik przechyla przy obciążeniu.
  • Poziom 14  
    No to jak drobnostki sprawdzone, to trzeba się zaprzeć i przejść do konkretów i skończyć zgadywankę. Czyli zdobyć tester który działa i na początek porównać ciśnienie żądane, z rzeczywistym.
    A odpuszczać może bo np:
    -paliwo ucieka gdzieś "bokiem", lub niema wystarczającego zasilania (ale to nie tłumaczy szarpania)
    -z jakiegoś powodu nie jest w stanie utrzymac właściwego (np usterka zaworu)
    -bo wymaga adaptacji (jeśli jest taka)
    -bo siada zasilanie elementów wykonawczych
    -bo jeszcze coś tam (bedzie diagnostyka, to może się dowiemy)
  • Admin grupy Samochody
    mcjezioro napisał:
    Czyli zdobyć tester który działa i na początek porównać ciśnienie żądane, z rzeczywistym.
    Carman nie pokazuje ciśnienia zadanego i rzeczywistego.Sterownik tego nie obsługuje.
    mcjezioro napisał:
    -z jakiegoś powodu nie jest w stanie utrzymac właściwego (np usterka zaworu)
    Jak Ci powiem że podmieniłem i jeden z tych założyłem do mazdy 6 i ta nie szarpała to nadal będziesz się upierał przy zaworze?
    mcjezioro napisał:
    -bo wymaga adaptacji (jeśli jest taka)
    Za stary łup na to.
    mcjezioro napisał:
    -bo siada zasilanie elementów wykonawczych
    Od trzeciego biegu wzwyż - naciągane.
    mcjezioro napisał:
    -bo jeszcze coś tam (bedzie diagnostyka, to może się dowiemy)
    P0093 i P0088 Za wysokie cisnienie i duży wyciek- jest diagnostyka.
  • Poziom 22  
    Ale napisz jeszcze czy na jedynce po przejechaniu dalszego odcinka szarpie czy nie
  • Poziom 14  
    No to tylko wymienić co trzeba.
    Np. stare Nissany mają adaptację. Też się z takim namęczyłem nieźle.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Objawy jak przy fizycznym niedoborze paliwa. Przy max obrotach i pełnym obciążeniu brakuje go. Na jedynce idzie, bo wystarcza "zapas" wewnątrz pompy. Wydajność pompy wstępnej się nie zmieniła. Jeśli nie ma jakiegoś sitka, pisałeś że z butelki jest tak samo, to może przelewa pod obciążeniem? Przy zbyt niskim ciśnieniu nie daje sygnału na wtryskiwacz. Ciśnienie rośnie za szybko i wywala kolejny błąd, tym razem za duże. Stary system to nie wyłącza na amen, tylko szarpie.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Coś w tym jest. Na jedynce, małe zapotrzebowanie na paliwo - więc ciśnienie jeszcze się trzyma. Przy wzroście obciążenia silnika, gdy dawka idzie ostro wzwyż układ nie wydaje tyle ile powinien. Tylko dziwne że poprzekładane wszystko co możliwe i nadal to samo, nawet z butelką. Oleju nie przybyło przypadkiem?