Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - zrywa linkę sprzęgła

21 Lip 2014 14:19 8271 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.

    Mój problem to częsta awaria linki sprzęgła - zerwana linka.
    Po wymianie linki pojeżdżę 3-4 miesiące (max 3000 km) w tym czasie w trakcie eksploatacji muszę linkę wyregulować (ostatnio założyłem bez samoregulacji - tańsza :D ) i bęc linka zerwana.
    Auto było owszem po kolizji ale nie widać aby było coś nie tak, nie ściąga ani inne podobne.

    Czasem (rzadko) przy ruszaniu stuki, walenie - muszę sprawdzić poduszki silnika i skrzyni biegów ale nie sądzę aby układ napędowy tak się przesuwał aby linkę sprzęgła zrywał, nie ma objawów że linka raz jest naciągnięta a raz luźna.
    Po naciągnięciu stopniowo się obniża pedał sprzęgła, jak już "ciągnie", reguluję i jadę dalej oczywiście do zerwania linki.
    Sprzęgło nie szarpie ani inne po prostu zerwie linkę co jakiś czas.
    Zrywa się jak jest naciągnięta - może będę jeździł na "półciągnięciu" :D wtedy albo nie włączę biegu albo stuknę kogoś na światłach i sprzedam problem :D jako powypadkowy - nie będzie mowy o wadach ukrytych :D
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Jakiego producenta kupiłeś te linki. Dobrze zakładałeś , nic nie haczy. Łapa i łożysko wyciskowe w jakim stanie.
  • Poziom 10  
    3 różne m.in valeo więc nie chodzi o samą linkę.
    Założyłem prawidłowo, mam praktykę coraz większą :D
    Łapa i łożysko wyciskowe w jakim stanie - łapa wygląda ok ale nie mam porównania, łożysko nie wiem bo nie rozbierałem sprzęgła, ale nie hałasuje ani nic innego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła.
  • Poziom 10  
    georgesgr napisał:
    Napraw sprzeglo i bedzie po klopocie.


    Czekałem na tak trafną diagnozę :spoko:

    pepe150 napisał:
    Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła.


    Sprawdzę w czwartek, może masz rację i łapa "pływa".

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W którym miejscu się zrywa?


    Zrywa się przy końcówce linki przy łapie zaraz przy śrubkach, zostaje jakieś 1-2 cm linki z tym "bączkiem" aluminiowym.
    Mam wrażenie jakby kąty były niezachowane pomiędzy wspornikiem a łapom, wspornik widać że był prostowany, nie mam niestety porównania, fotki wspornika też nie znalazłem w sieci aby porównać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    georgesgr napisał:

    Trudno o dokladniejsza diagnoze. Linka sie zrywa, bo jest zbyt obciazona (zacierajacy sie mechanizm sprzegla) lub istnieje problem w geometrii mechanizmu wysprzeglania (np. odksztalcona dzwignia). Tak, czy inaczej, sprzeglo, jako zepol, jest do naprawy.
    Majac na uwadze naklad pracy na jego przeglad, jedynym rozsadnym ekonomicznie rozwiazaniem, jest wymiana kompletu sprzegla z linka i ewentualnie innymi uszkodzonymi czesciami.
    Uwazam wiec, ze dyskusja na forum na taki temat nie ma najmniejszego sensu.
    Pozdarwiam, Georges


    Muszę ze skruchą przyznać ci rację.
    Po założeniu nowej linki aby naciągnąć linkę musiałem regulację rozkręcić na max.
    Pojeździłem po specjalistach, paru sklepach i komisach.
    Zobaczyłem jak powinno być i jak wyglądają nowe łapy sprzęgła.
    Poza prawdopodobnie skończonym sprzęgłem będę musiał wymienić łapę sprzęgła ponieważ od przeciążeń odrobinę się ugięła. To że linka pęka to prawdopodobnie efekt przeciążenia.

    Widok zerwanej linki:
    Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - zrywa linkę sprzęgła

    Drobne poprawienie fabryki:
    zamiast kłopotliwej zapinki śruba M8 i kontra.
    Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - zrywa linkę sprzęgła Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - zrywa linkę sprzęgła

    Praktyka czyni mistrza:
    aby szybko wymienić linkę odkręcam pedał sprzęgła.
    Odkręcam ww. kontrę.
    Zdejmuję "czarny" plastyk.
    Starą linkę łapie drutem aby szybko wprowadzić nową - bez celowania itp.
    Oczywiście gumy pancerza odrobinę potraktowałem olejem aby się wśliznęła.
    Wciągam nową linkę od strony kabiny.
    Od strony silnika wciskam pancerz, po na olejeniu wskakuje praktycznie sam.
    Skręcam kontrę i pedał, wkładam sprężynę najlepiej na wciśniętym pedale sprzęgła.
    Dokręcam przy łapie i regulacja.
    Dzisiaj musiałem dołożyć grubą podkładkę bo linka za krótka.
    Tak wygląda po montażu nowej linki, jak grubą podkładkę zastosowałem to już moja słodka tajemnica, bo aż wstyd :D
    Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - zrywa linkę sprzęgła

    Dam znać jak wymienię sprzęgło albo dorobię grubszą linkę :D bo w czasach kryzysu trzeba oszczędzać :D




    Problem polegał na skrzywionej łapie sprzęgła. Po wymianie kpl. sprzęgła wraz z łapą problem zniknął.
  • Poziom 2  
    Witam wymieniłem linkę tak jak u ciebie ale też linka jak by była za długa. Chociaż w sklepie zapewniał sprzedawca że będzie pasowała. Gdzie jest mechanizm zwalniający samoregulator bo nie wiem gdzie go szukać. Z góry dziękuję za poradę
  • Poziom 10  
    O ile pamiętam to jest nie rozbieralny. Nie mam już xary tak więc nie mam pewności i gdzie zajrzeć. Fotek masz kilka, porównaj może też łapa do wymiany.
  • Poziom 35  
    Mechanizm zwalniający jest na wysokości ściany grodziowej pod maską. Tam gdzie sprężyna pod gumą.