Witam!
W temacie mikrokontrolerów jestem całkowicie początkujący. Otóż kupiłem parę dni temu zestawik, płytka stykowa + Atmega 8A i był jeszcze programator USBASP V2.0.
Ogólnie naczytałem się na temat niego nie ciekawych opinii, ale dopiero po zakupie, a nie widzi mi się wydawanie 70 zł na programator, tuteż myślę że jak sam zrobię to chyba większe szanse że ten kupny będzie lepiej działał.
Na początku pojawił się problem gdyż komputer nie widział tego programatora, cały czas tylko "Uknown device", a dioda na programatorze na chwilę się zapalała i zaraz gasła. Na nic się zdały różne stery, poradniki z bloga mirekk36, miałem już odpuścić to bo szlak mnie trafiał. I wpadłem na dziwny pomysł aby odłączyć uziemnienie w programatorze, o dziwo nagle dioda się zaczęła świecić i wszystko cacy działa. Wchodzę w mkAVR Calculator, sprawdzam podłączony AVR i dostaje komunikat:
Potem zrobiłem coś takiego jak polecili na jednym forum:
1. ręcznie wybierz procka z listy
2. ustaw ODCZYT - FUSEBITY
3. Ustaw SLOWSCK z tego rozwijanego pola na wartość na SAMYM DOLE - NAJWOLNIEJSZE CLK na ISP
4. kliknij zielony klawisz
i dostałem coś w stylu (ustawiłem atmemę 8A:
Jak ustawiłem Atmegę8:
Ja już nie mam siły
siedzę na różnychh forach i na elektrodzie ale żadnych konkretnych odpowiedzi nie widzę, poza tym nie widziałem żeby ktoś miał tak z uziemnieniem. Kable muszą być dobrze podpięte bo robiłem chyba wszystko od nowa po 4 razy i nic nie dawało. Napięcie wszędzie dochodzi za równo do procka jak i do programatora
W temacie mikrokontrolerów jestem całkowicie początkujący. Otóż kupiłem parę dni temu zestawik, płytka stykowa + Atmega 8A i był jeszcze programator USBASP V2.0.
Ogólnie naczytałem się na temat niego nie ciekawych opinii, ale dopiero po zakupie, a nie widzi mi się wydawanie 70 zł na programator, tuteż myślę że jak sam zrobię to chyba większe szanse że ten kupny będzie lepiej działał.