Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

USBASP V2.0 działa tylko bez uziemnienia

suchecki300 15 Sie 2014 09:50 7095 16
  • #1 15 Sie 2014 09:50
    suchecki300
    Poziom 8  

Witam!

W temacie mikrokontrolerów jestem całkowicie początkujący. Otóż kupiłem parę dni temu zestawik, płytka stykowa + Atmega 8A i był jeszcze programator USBASP V2.0.
    Ogólnie naczytałem się na temat niego nie ciekawych opinii, ale dopiero po zakupie, a nie widzi mi się wydawanie 70 zł na programator, tuteż myślę że jak sam zrobię to chyba większe szanse że ten kupny będzie lepiej działał.
    Na początku pojawił się problem gdyż komputer nie widział tego programatora, cały czas tylko "Uknown device", a dioda na programatorze na chwilę się zapalała i zaraz gasła. Na nic się zdały różne stery, poradniki z bloga mirekk36, miałem już odpuścić to bo szlak mnie trafiał. I wpadłem na dziwny pomysł aby odłączyć uziemnienie w programatorze, o dziwo nagle dioda się zaczęła świecić i wszystko cacy działa. Wchodzę w mkAVR Calculator, sprawdzam podłączony AVR i dostaje komunikat:

Code:

avrdude.exe: set SCK frequency to 500 Hz
    avrdude.exe: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update.
    avrdude.exe: error: programm enable: target doesn't answer. 1
    avrdude.exe: initialization failed, rc=-1
    avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
    avrdude.exe: Device signature = 0x000000
    avrdude.exe: Yikes!  Invalid device signature.
    avrdude.exe: Expected signature for ATMEGA8 is 1E 93 07

avrdude.exe done.  Thank you.

Potem zrobiłem coś takiego jak polecili na jednym forum:
    1. ręcznie wybierz procka z listy
    2. ustaw ODCZYT - FUSEBITY
    3. Ustaw SLOWSCK z tego rozwijanego pola na wartość na SAMYM DOLE - NAJWOLNIEJSZE CLK na ISP
    4. kliknij zielony klawisz

i dostałem coś w stylu (ustawiłem atmemę 8A:
    Code: