Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik

17 Sie 2014 21:07 11841 33
  • Poziom 9  
    Panowie wpadłem z deszczu pod rynnę... wymieniałem wszystkie uszczelki pod kolektorem ponieważ brało mi lewe powietrze i żeby to porządnie zrobić rozkręciłem wszystkie przewody sterowania silnikiem. po skręceniu wszystkiego próbowałem odpalić auta bez skutku. Zauważyłem że nie palą się kontrolki od gazu więc pomyślałem, że to wina gazu ale niestety okazało się, że nie było 12v po stacyjce które jest wzięte z pierwszego wtryskiwacza. Wszedłem na inpę i wyszło na jaw... komputer martwy. Spaliło go przy bało-czerwonych kablach napięciowych i tylko tam...

    Kupiłem nowego kompa oddałem do prze lutowania pamięć i autko odżyło.. nie było najmniejszego problemu z niczym... zero błędów. kilkakrotnie odpalane i gaszone... przejechałem 250 km i zatrzymałem auto na postój po 20 min wracając do auta zauważyłem że zostawiłem na światłach... z tyłu mam diodowe z przodu paliły się postojowe. i to samo nie odpali oraz przewąchaniu w okolicach kompa spalony... laweta do domu...

    dzisiaj sprawdzałem główny przekaźnik.. działa. Te dwa biało czerwone kabelki wyłącza po 5 sekundach tak jak ma być. info autodata. Nie wiem co robić gdzie może być przyczyna... proszę o pomoc na terenie poznania elektromechaników i wszystkich co mają pojęcie na ten temat albo znają kogoś kto mógłby się tego podjąć...

    poniżej zdjęcie sterownika drugi wygląda identycznie

    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Albo zapiąłeś źle wtyki lub nie do tych gniazd co trzeba albo przeorałeś wiązke na ostrej krawędzi i jest zwarcie.
  • Poziom 9  
    co do wtyków to nie mogą raczej pasować gdzie indziej... sondy, czujniki stukowe, skrzynia, alternator, czujnik poziomu oleju, czujnik ciśnienia oleju, disa itd. Jedyne wtyki które mnie męczą to są te od rozrusznika wkręcane na śruby na bendiksie pomiędzy kablem napięciowym od aku, ale znowu się rozmiarem różnią... Jeden z nich ma podawać 9 v podczas kręcenia do komputera. Drugi nie wiem od czego jest nie mogę go zlokalizować w autodacie i nie mogę dojść do niego z góry żeby kolor sprawdzić...

    Dodano po 4 [minuty]:

    robokop napisał:
    Albo masa silnik/nadwozie zamyka się przez sterownik.


    Kolego proszę rozwiń tę myśl... masy nie ruszałem oprócz tej przy aku...
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    bierze mase przez sterownik , bo nie ma na silniku
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Jutro posprawdzam masy rezystancja ma być wszędzie "0"??
  • Poziom 9  
    Masa jest na silniku nie mam pojęcia dalej co to może być... patrzyłem teraz na schematy w WDS i ewidentnie pali przewody, które są włączane głównym przekaźnikiem... może podczas postoju zawiesza się przekaźnik???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nawet jakby się zawiesił, nie powinien wywołać tego uszkodzenia. Daj opis pinów dla tych wypalonych ścieżek.
  • Poziom 9  
    Proszę oto schematy z autodaty i wds zasilania sterownika DME pali ewidentnie na pinie 8 i 9...


    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To co zaznaczyłeś, to akurat jest wszystko sprawne. Zauważ, że zabezpieczone bezpiecznikiem 30 A. Czyli bardzo dużym. Teraz szukaj po ścieżkach, tych szerszych, gdzie to zasilanie jest dystrybuowane przez sterownik. Ty wyraźnie masz problem na odbiorniku. Pewnie przetarta gdzieś wiązka.
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego za odp. właśnie cały czas mnie to dziwi że żaden bezpiecznik nie ucierpiał i dzieje się to niemal losowo.... Co do odbiorników korzystających z tego zasilania szukałem na schematach, co to może być... Jedyne co znalazłem to błędy wynikające przy braku tego zasilania. Więc to może być jakiś trop prawda??? Poniżej zrzuta z WDS opisująca główny przekaźnik.

    Main Relay

    If following fault codes apply:

    (019) 13 - Activation, VANOS solenoid valve, outlet

    (021) 15 - Activation, VANOS solenoid valve, inlet

    (027) 1B - Activation, idle actuator/closing coil

    (053) 35 - Activation, idle actuator/opening coil

    (068) 44 - Activation, solenoid valve, fuel tank ventilation

    (110) 6E - Signal, driver's request sensor, potentiometer1

    (112) 70 - Signal, throttle position sensor, potentiometer1

    (115) 73 - Reference voltage, voltage regulator 1

    (170) AA - Control unit self-test, motor-driven throttle valve or internal fault

    (171) AB - System plausibility, motor-driven throttle valve

    the control unit should on no account be replaced.

    These fault codes are entered in the above list if the system voltage was too low due to battery discharge or due to failure or contact fault of the DME main relay.



    DME main relay

    The relay is driven by the DME control unit.

    Function of main relay:

    Voltage supply to all components in the engine electrical/electronic system

    Possible effects: - Engine does not run
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie, nie, patrz po ścieżkach, co zasila sterownik. I na tych odbiornikach lub wiązce do nich będzie kłopot.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czekaj, dobrze myślisz. Szukaj właśnie w/g swojej listy.
  • Poziom 9  
    Skupiłem się na tym co mi poradziłeś z oglądnięciem ścieżki i mam takie wrażenie że mogło dojść do spięcia z odbiornikami z sąsiedniego terminala. Ścieżka z góry pod plastikiem jest tam skierowana... zdjęcia poniżej z góry oraz z dołu.

    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik

    Opisałem piny, które są na sąsiednich terminalach, te zakolorowane na czarno są wolne i nic do nich nie przychodzi fizycznie jak i w schematach choć na płycie od dołu widać ścieżki od tych pinów... W terminalu "2" podpięte są sondy lambda jak i ogrzewanie... Może one gdzieś robią zwarcie....
    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie patrz w ogóle na zasadzie zwarcia między ścieżkami w sterowniku. Takie rzeczy nie w Twoim aucie. U Ciebie jest typowe zwarcie na "odbiorniku" lub wiązce tegoż odbiornika. To drugie bardziej prawdopodobne. Szukaj tylko na grubszych przewodach, którymi popłynie większy prąd. Tam poszło niewiele poniżej 30 A. Stąd wytrzymał bezpiecznik.
  • Poziom 20  
    Mogłeś gdzieś wiązkę przycisnąć przy montażu.
  • Poziom 9  
    Panowie a szczególnie Pawłowi dziękuję za to, że udzielacie się w tej kwestii bo to jest jakaś masakra... dzisiaj sprawdzałem z kolegą, który ma lepsze pojęcie elektryczne masy i parę innych rzeczy, ale od góry i tu wszystko wygląda ok. Dzisiaj już padam ale jutro będę wszystko oglądał i sprawdzał. Gdybym to wiedział, który to odbiornik taką zware robi....
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo gdzie wiązka uszkodzona,przycięta jak pisał poprzednik...
  • Poziom 43  
    Na początek zmniejsz bezpiecznik do 20A bo wysadzisz autko.
    Po drugie ręką przejedz wiązki zwąłaszcza pod kolektorem co nie jest łatwe.
  • Poziom 9  
    Panowie wyciągnąłem całą wiązkę, która odpowiada za sterowanie większością czujników, tę wiązkę ruszałem przy rozbieraniu kolektora... oto ona

    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik

    Nie widać żadnych przetarć ani innych rzeczy.... Wszystko wygląda super.

    Dwie rzeczy, które zauważyłem to zaolejone wtyczki czujnika wałka i skrzyni. Poza tym plus który powinien być poprowadzony "po stacyjce" do centralki gazu jest przylutowany do zasilania pierwszego wtryskiwacza benzynowego...

    Jest jedna rzecz jeszcze wg autodaty zacisk na bendiksie ma mieć 0V a podczas kręcenia rozrusznikiem ma podawać 9V. Sprawdzałem i jest to masa samochodu więc dla mnie to trochę dziwne.... Pod spodem jest jeszcze jeden przewód uruchamiający rozrusznik ale on nie idzie od kompa.

    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik

    Jutro z kolegą będziemy sprawdzać jak wyglądaja masy podczas uruchamiania
  • Poziom 9  
    Kupiłem dzisiaj 3 komputery po dobrej cenie:) Najbardziej męczy mnie teraz zasilanie do centralki lpg. Ona jest podpięta przez bezpiecznik bezpośrednio do aku ale bez drugiego zasilania "po stacyjce" w ogóle się nie uruchamia. To drugie zasilanie jak wcześniej pisałem pociągnięte jest z zasilania wtryskiwacza benzynowego. Więc jeśli centralka lpg jako odbiornik za bardzo obciąża sterownik DME to by był jakiś trop. Ale czemu by się miało tak dziać....

    Zrobię tak... rozlutuje to zasilanie i podłącze przez miernik i zobaczę ile amperów sobie ciągnie ta centralka LPG. Jeśli ok profilaktycznie przełożę jej to zasilanie na terminal 15 i zabezpieczę bezpiecznikiem. Po drugie jak kolega wyżej pisze zmienię bezpiecznik z zasilania sterownika od przekaźnika głównego z 30A na 20A albo i mniej... wtedy jeśli to nie sterownik LPG to oszczędzi mi kompa DME i spali bezpiecznik.

    W dalszej kolejności będę mierzył jaki prąd płynie na przekaźnik. Oraz masy podczas rozruchu silnika postoju na zapłonie itp.

    Jakieś sugestie co pomierzyć jeszcze?
  • Poziom 9  
    Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak:

    - Zawory wtryskowe
    - Czujnik kąta obrotu wału korbowego
    - Miernik przepływu powietrza
    - Czujnik położenia wałka rozrządu
    - Zawór reg. położenia kolektora ssącego (DISA)
    - Zawór elektr. filtra z węglem
    - Zawór elektr. pow. wtórnego

    Instalacja LPG bierze prąd z aku oraz z jednego zaworu wtryskowego. Więc sprawdziłem obciążenie... praktycznie go brak oczywiście sterownik lpg nie włączył wszystkich swoich odbiorników, czy regulatorów bo czujnik temp gazu mu nie pozwalał na to. Więc ominąłem sterownik zobaczyć czy nie ma zwarcia na zaworach reduktora i butli. Bierze ok. 3A.

    Sprawdzałem czujniki wg listy i naprawdę nie miałem już pomysłów... więc rozciąłem przyłącze sterownika DME żeby sprawdzić jak przypalenie wyglądało pod nim i znowu zdziwienie.... oto zdjęcie

    BMW/e46/m43 - Spalony drugi DME potrzebny dobry elektromechanik

    Nie wiem co o tym myśleć...
  • Poziom 9  
    Poskładane wszystko założyłem mniejszy bezpiecznik. Teraz pytanko jak prawidłowo posprawdzać masy? Tak żeby już być pewnym
  • Poziom 26  
    Mniejszy bezpiecznik nic nie da bo prad plynie przewodami masowymi.
    Tak jak napisal robokop, do zrobienia masa pomiedzy rozrusznikiem a akumulatorem.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie, przecież popaliłoby ścieżki masy... Wyraźnie widać upalone ścieżki zasilające.
  • Poziom 9  
    Przeczyściłem wszystkie masy, dodałem kolejną plecionkę... Jak były odkręcone karoseria nie miała masy z silnikiem. Sprawdzałem rezystancje i była w porządku.

    Autko było odpalane i gaszone wielokrotnie... i nic.. Po złożeniu wszystkiego do kupy odpalony był może z 10 minut i pojechałem do domu ponieważ garaż mam około 3 km od bloku. Po drodze nie żałowałem gazu.

    I teraz zagadka!!!
    Gaszę rozgrzany samochód na światłach, wyciągam kluczyk z powrotem wkładam przekręcam stacyjkę na zapłon (nie kręcę rozrusznikiem) komp spalony....

    Paweł przeczułeś spalenie trzeciego kompa :cry: :cry: :cry:
    dobrze, że hurtem 3 kupiłem....

    dioda od gazu nawet nie zamigała to znaczy że kompa albo się pali przez nieszczęsne zostawione światła albo w trakcie włączania zapłonu.

    Specjalnie zrobiłem to na światłach żeby za symulować drugie spalenie kompa pod Wrocławiem tylko że wtedy jeszcze lało dość intensywnie i auto było zostawione na pół godziny... I moja narzeczona się upiera, że jak już wchodziliśmy do auta czuć było spalenie...
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Masz na bank żle podłączoną instalację kiedyś robiłem coś podobnego spalone dwa kompy , po wymianie silnika dokladnie nie pamiętam ale warsztat wymieniający silnik pomylił kostkę czujnik ciśn oleju z innym czujnikiem
  • Poziom 9  
    seat21 napisał:
    Masz na bank żle podłączoną instalację kiedyś robiłem coś podobnego spalone dwa kompy , po wymianie silnika dokladnie nie pamiętam ale warsztat wymieniający silnik pomylił kostkę czujnik ciśn oleju z innym czujnikiem


    Panowie wstyd się przyznać... Mam pomylony czujnik ciśnienia oleju z zaworem elektromagnetycznym kolektora ssącego (DISA). Już tyle razy podpinałem, że robiłem to na pałę...

    Teraz tak zawór kolektora ma dwa kabelki jeden to napięcie drugi masa, Podczas włączonego zapłonu podaje 12v.

    Czujnik to jeden kabelek wyłączający kontrolkę ciśnienia oleju...

    Dzisiaj jeszcze przelutuje kompa, mam nadzieje, że w tej zamianie tkwił cały problem....
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Dokładnie tutaj. A padało przy zwarciu zasilania do masy.