Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Frontera B 2.2DTI - Nie równo pracuje, po odcięciu klap wirowych OK

RudeBoy 22 Sep 2014 18:33 4257 8
  • #1
    RudeBoy
    Level 10  
    Witajcie
    Po latach bezproblemowej eksploatacji moją Fronterę B 2.2DTI 2001r - X22DTH spotkał problem.

    Silnik pracuje nie równo. Przy dodawaniu gazu lekko trzęsie. Jest wrażenie jakby pracował na 3 garach. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Jest wyraźnie słabszy. Dłuższa jazda skutkuje błędem P0190. Błąd czasem znika sam.



    Zagadka jest następują. Odłączenie siłownika klap wirowych w dolocie i tym samym otwarcie ich na maxa sprawia, że auto pracuje normalnie. Silnik wkręca się bez problemu na obroty, pracuje równiutko idealnie. Żadne błędy się nie pojawiają.

    Co zostało już sprawdzone:
    - parametry pracy pompy. kąt wtrysku aktualny i zadany pokrywają się i zmieniają się - więc tłok chyba działa
    - podmieniony przepływomierz
    - podmieniony EGR
    - podmieniony czujnik doładowania w kol. dolotowym
    - sprawdzona szczelność uszczelniaczy trawersów
    - podmienione zawory sterujące podciśnieniem klap, EGRa i turbo

    O co chodzi?
    Czemu odpięcie klap i ich otwarcie powoduje, że auto chodzi normalnie?
  • #2
    tkoziol

    Level 19  
    bo auto ma wiecej powietrza i chodzi normalnie a tak klapy się zamykają i brzkuje mu powietrza i kuleje odłącz je a w weżyk podciśnienia włóż śrubę i po sprawie
  • #3
    RudeBoy
    Level 10  
    Je nie chce drutować tylko naprawiać.
    Chce znaleźć przyczynę czemu tak się podziało.
  • #4
    hud
    Level 12  
    Zaglądałeś do kolektora dolotowego?
    Zbiera się tam mnóstwo lepkiej mazi, która blokuje przepływ powietrza, czasem aż do uniemożliwienia ruchu klap.
  • #5
    RudeBoy
    Level 10  
    Tak, kolektor czyszczony był ostatnio w czerwcu. Dramatu nie było.
    Klapy działają - podglądnąłem przez otwór od EGR. Jak na standardy tego silnika to można powiedzieć, że jest tam czysto.

    Zastanawia mnie czy nie mogą być zapchane kanały dolotowe w samej głowicy...
  • #6
    tkoziol

    Level 19  
    to wymień elektrozawór sterowania klapami lub coś z podciśnieniami nie tak ,albo membrana w mieszku od klap uszkodzona
  • #7
    RudeBoy
    Level 10  
    Membrana w siłowniku klap jest OK.
    Elektrozawór sterujący podmieniany. Bez rezultatu.
  • #9
    RudeBoy
    Level 10  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Jak zmienia się przepływ powietrza po dyganiu klapami.


    W sensie wartości podawanej z przepływki?
    Przy klapach zamkniętych / otwartych?