Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Frontera B 2.2DTI - Nie równo pracuje, po odcięciu klap wirowych OK

22 Wrz 2014 18:33 3090 8
  • Poziom 9  
    Witajcie
    Po latach bezproblemowej eksploatacji moją Fronterę B 2.2DTI 2001r - X22DTH spotkał problem.

    Silnik pracuje nie równo. Przy dodawaniu gazu lekko trzęsie. Jest wrażenie jakby pracował na 3 garach. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Jest wyraźnie słabszy. Dłuższa jazda skutkuje błędem P0190. Błąd czasem znika sam.

    Zagadka jest następują. Odłączenie siłownika klap wirowych w dolocie i tym samym otwarcie ich na maxa sprawia, że auto pracuje normalnie. Silnik wkręca się bez problemu na obroty, pracuje równiutko idealnie. Żadne błędy się nie pojawiają.

    Co zostało już sprawdzone:
    - parametry pracy pompy. kąt wtrysku aktualny i zadany pokrywają się i zmieniają się - więc tłok chyba działa
    - podmieniony przepływomierz
    - podmieniony EGR
    - podmieniony czujnik doładowania w kol. dolotowym
    - sprawdzona szczelność uszczelniaczy trawersów
    - podmienione zawory sterujące podciśnieniem klap, EGRa i turbo

    O co chodzi?
    Czemu odpięcie klap i ich otwarcie powoduje, że auto chodzi normalnie?
  • MetalworkMetalwork

  • Poziom 19  
    bo auto ma wiecej powietrza i chodzi normalnie a tak klapy się zamykają i brzkuje mu powietrza i kuleje odłącz je a w weżyk podciśnienia włóż śrubę i po sprawie
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    Je nie chce drutować tylko naprawiać.
    Chce znaleźć przyczynę czemu tak się podziało.
  • Poziom 12  
    Zaglądałeś do kolektora dolotowego?
    Zbiera się tam mnóstwo lepkiej mazi, która blokuje przepływ powietrza, czasem aż do uniemożliwienia ruchu klap.
  • Poziom 9  
    Tak, kolektor czyszczony był ostatnio w czerwcu. Dramatu nie było.
    Klapy działają - podglądnąłem przez otwór od EGR. Jak na standardy tego silnika to można powiedzieć, że jest tam czysto.

    Zastanawia mnie czy nie mogą być zapchane kanały dolotowe w samej głowicy...

  • Poziom 19  
    to wymień elektrozawór sterowania klapami lub coś z podciśnieniami nie tak ,albo membrana w mieszku od klap uszkodzona
  • Poziom 9  
    Membrana w siłowniku klap jest OK.
    Elektrozawór sterujący podmieniany. Bez rezultatu.
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak zmienia się przepływ powietrza po dyganiu klapami.


    W sensie wartości podawanej z przepływki?
    Przy klapach zamkniętych / otwartych?