Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto - tanie w utrzymaniu + niskie spalanie

Agatka 28 Wrz 2014 12:08 9540 49
  • #1 28 Wrz 2014 12:08
    Agatka
    Poziom 9  

    Panowie,

    Potrzebuje waszej porady, opartej na waszym doświadczeniu, otóż potrzebuje
    kupić auto do dojazdów do pracy,

    * tanie w utrzymaniu
    * małe spalanie
    * dziennie 200km

    nigdy nie miałam instalacji gazowej, teraz myślę że na taki długie dojazdy to wyjdzie mnie najtaniej ? czy może jakieś malutki Lupo w dieslu ?

    Proszę o wasze porady

    0 29
  • #2 28 Wrz 2014 13:38
    Gunslinger
    Poziom 29  

    Wszystko zależy też od stylu jazdy. Golf 3 1.9 tdi, teoretycznie pali ok. 6.5l, ale mój brat schodzi poniżej 5l, bo przyśpiesza biegami, nie kręci silnika. Turbinę załącza w niedziele i święta. Diesel jest dość oszczędny, ale starsze konstrukcje bez turbiny mają problem z wyprzedzaniem pojazdów.

    Sama benzyna, to dobre opinie o spalaniu ma Twingo. Mało pali, w miarę tanie.

    0
  • #3 28 Wrz 2014 13:49
    MORT
    Poziom 24  

    Kup Tico z LPG taniej się jeździć nie da. Pali 5litrów LPG na 100km.

    1
  • #4 28 Wrz 2014 14:36
    Agatka
    Poziom 9  

    Panowie, aż takich starych aut to ja nie chce !
    nie ma czasu odwiedzać mechaników.
    10latek to minimum.

    1
  • #5 28 Wrz 2014 14:55
    MORT
    Poziom 24  

    Nie było takiej informacji w Twoim pierwszym poście. To jak świeże auto i mega ekonomiczne to tylko hybryda spalanie na poziomie 3-5 litrów paliwa na 100km. Chyba że teraz kolejnym kryterium o jakim nie było mowy to jakieś ograniczenia finansowe. Podaj więcej szczegółów jak właśnie wiek i ile masz na to przeznaczonego budżetu. Czy małe autko czy jakiś sedan czy kombi?

    0
  • #6 28 Wrz 2014 15:02
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    Prius bedzie dobry, lupo, polo

    0
  • #7 28 Wrz 2014 16:50
    Agatka
    Poziom 9  

    Najlepiej do 12tys. (+,- 1tys)
    Autko wielkości golfa IV,Polo wystarczy.
    Tylko nie wiem na co się zdecydować: myślałam o golf IV, Polo, Seat Ibiza III, Fiat Grande Punto. Myślac o tych autkach podoba mi się ich wygląd :) Ale to nie tak istotne, czy wybrać któryś z nich pod instalację gazową ? czy coś mniejszego w dieslu ?
    by co dnia robiąc 200km do pracy było opłacalne, co poradzicie ?

    0
  • #8 28 Wrz 2014 17:57
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    Moze autobusem, bedzie taniej. Samochod przy takich przebiegach bedzie sie szybko ekploatował.

    0
  • #9 28 Wrz 2014 18:45
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    VW i silniki benzynowe to porażka w klasie małych silników. Ani oszczędne, ani mocne, a drogie .
    Kup hyundai getz 1,1 1,3 1,4 16V, mazde demio 1,3- 1,5 16V, fiat stilo 1,4 16V. Suzuki swift.
    Porównaj ceny i opinie i nie daj sie naciagnąć na mity sprzed 20 lat za 1,5X większe pieniądze.
    200km dziennie to już poważny przebieg (ok 50kkm rocznie) i tu pomyślałbym o czyms większym, wygodniejszym i przede wszystkim bezpieczniejszym z silnikiem 1,8-2,0 na LPG.
    W tym budżecie wolałbym np 406 z 1,8 16V 117KM LPG. w trasie auto spala 8-10l gazu.
    Albo avensis 1,6-1,8 +LPG. w trasie 1,8 pali 8 l gazu, czyi tyle co polo z 75-konnym silnikiem 1,4.

    0
  • #10 28 Wrz 2014 18:48
    MORT
    Poziom 24  

    olejopalacz2 idąc Twoim tropem to najlepsze będzie auto służbowe. Wtedy najtaniej wychodzi eksploatacja :D Może troszkę to było uszczypliwe. Co do przebiegów to kolega miał racje. Niezależnie od wszystkiego jakie auto wybierzesz to bardzo szybko będą kilometry lecieć. Średnio przegląd w aucie robisz co 15k kilometrów i przy 200 km dziennie to co 2 miesiące średnio wypadnie Ci przegląd z wymianą oleju itp. Jakie by to auto nie było to taki podstawowy przegląd to 700 zł minimum. Liczę podstawowe filtry i olej i płyny.

    0
  • #11 28 Wrz 2014 19:15
    wojekkk
    Poziom 17  

    MORT napisał:
    olejopalacz2 idąc Twoim tropem to najlepsze będzie auto służbowe. Wtedy najtaniej wychodzi eksploatacja :D Może troszkę to było uszczypliwe. Co do przebiegów to kolega miał racje. Niezależnie od wszystkiego jakie auto wybierzesz to bardzo szybko będą kilometry lecieć. Średnio przegląd w aucie robisz co 15k kilometrów i przy 200 km dziennie to co 2 miesiące średnio wypadnie Ci przegląd z wymianą oleju itp. Jakie by to auto nie było to taki podstawowy przegląd to 700 zł minimum. Liczę podstawowe filtry i olej i płyny.


    Jak Ty za wymianę oleju, filtra oleju i powietrza płacisz minimum 700zł to musisz być największym jeleniem w wiosce. Jak na razie to pieprzysz o tico i inne brednie które autorce zapewne wcale nie pomogły. Radze zająć się hydrodynamiką płynów idealnych a przestać radzić w sprawie samochodów...

    Co do tematu to każde małe auto nowszej generacji odpowiednio lekko traktowane nogą nie spali wiele a instalacja lpg dobrze zamontowana i ustawiona nie sprawia przez długi okres żadnych problemów zwłaszcza przy takich trasach gdzie auto spokojnie się dogrzeje a pozwala sporo zaoszczędzić.

    Swoją drogą to 100km w jedną stronę i 100 w drugą codziennie żadnym pojazdem nie będzie nieodczuwalne dla kieszeni oczywiście zależnie od zarobków.

    0
  • #12 28 Wrz 2014 19:21
    zed71
    Poziom 22  

    przy taki przebiegu (200km dziennie) warto kupić wieksze auto. min klasy fiata grande punto.

    kolega ma za duże wymagania co do samochodu (które się wykluczają nawzajem):
    cena - 12 tys
    tanie w utrzymaniu (czyli mały silnik+lpg)- ubezpieczenie i spalanie
    małe spalanie (znowu mały silnik)
    dziennie 200km (duży samochód)
    wiek- max 10 lat
    i tu się zaczynają schody- cena wyklucza wielkość i wiek samochodu. zmień kryteria (podwyższ cene lub podwyższ wiek) a coś się znajdzie

    0
  • #13 28 Wrz 2014 19:45
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Panda 1.3 Multijet, chociaż cisnąć tym 100 km w jedną stronę to raczej zadanie dla twardzieli.

    0
  • #14 28 Wrz 2014 20:25
    Agatka
    Poziom 9  

    Wiem Panowie, mega obciążenie dla auta.
    200km będę tak męczyć siebie i auto miesiąc
    Później już 100dziennie więc co najbardziej mi polecicie ?

    0
  • #15 28 Wrz 2014 21:05
    chojinka
    Poziom 27  

    najlepiej auto wielkości od punto i większe. przy takich przebiegach pewne ekonomiczne sprawy trzeba odsuń na bok i kupić wygodne auto. tani peugeot 306 czy bliźniak citroen xsara są komfortowe i tanie, można łatwo i tanio dopieścić auto a wygodne fotele szybko przywiążą cię do samochodu.
    peugeot 406 jest już super luksusem na długie trasy ale spalanie już literek więcej, opony nieco droższe reszta częśći niewiele droższa więc minimalna różnica, jedynie ubezpieczenie będzie wyższe ale tak naprawdę też niewiele więc warto przeliczyć wszystkie koszty i zastanowić się czy tanie auto ma sens?
    Tanie auta to ROVER, najtańsze na rynku i całkiem niezłe od bliźniaka BMW3 czyli rower 75 po mniejsze modele z dobrymi silnikami...

    0
  • #16 28 Wrz 2014 22:48
    nioop

    Specjalista AGD

    andrzej lukaszewicz napisał:

    W tym budżecie wolałbym np 406 z 1,8 16V 117KM LPG. w trasie auto spala 8-10l gazu.


    Zastanawia mnie fakt czy użytkownik Andrzej nie pracuje w Peugeot ;) Bo niezaleznie czego poszukuję jakiś uzytkownik to zawsze jest polecany 406 :]

    A wracając do tematu to chyba najrozsądniej będzie wybrać golfa IV z prostym 1.9 lub ew jakaś benzynka z gazem..
    Ze względu na popularność modelu jest mnóstwo zamienników a i na szrocie częsci do niego nie brak.. A auto nie wygląda jeszcze archaicznie..
    Ale tak jak wyżej, kryteria są sprzeczne.. Golf IV wydaje się być idealnym wyborem ale nie na długie trasy.. Po mieście ideał, ale na większe trasy trzeba coś wiekszego i bardziej hmm.. luksusowego. A tu pojawiają się schody - Wyższe koszty utrzymania..

    Także trzeba z czegoś zrezygnować ;) Coś za coś..

    0
  • #17 29 Wrz 2014 09:00
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    nioop napisał:
    częsci do niego nie brak.. A auto nie wygląda jeszcze archaicznie..
    Ale tak jak wyżej, kryteria są sprzeczne.. Golf IV wydaje się być idealnym wyborem ale nie na długie trasy..


    Golf to kiepski wybór, na to auto jest obecnie wielkie ssanie więc każdy złom czy ulep jest od razu kupowany. Duży popyt sprawia, że importowane są auto to sporych wypadkach, bo i tak znajdzie się kupiec na byle jak poskładanego golfa więc trudno trafić auto z jednego kawałka. Jest mocno przewartościowany co do swoich możliwości - na wsiach i w małych miasteczkach to obiekt 'prestiżu'; za te same pieniądze można kupić auto młodsze, w lepszym stanie i z bogatszym wyposażeniem.

    0
  • #18 29 Wrz 2014 09:46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    nioop napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:

    W tym budżecie wolałbym np 406 z 1,8 16V 117KM LPG. w trasie auto spala 8-10l gazu.


    Zastanawia mnie fakt czy użytkownik Andrzej nie pracuje w Peugeot :wink: Bo niezaleznie czego poszukuję jakiś uzytkownik to zawsze jest polecany 406 :]

    A mnie zastanawia czy kolega nioop umie czytać to co napisane czy tylko wybiórcze fragmenty tekstu , które mu pasują do tworzenia popeliny...
    Bo napisałem zaraz poniżej:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Albo avensis 1,6-1,8 +LPG. w trasie 1,8 pali 8 l gazu, czyi tyle co polo z 75-konnym silnikiem 1,4.

    A wcześniej było o hyundai' getz, mazda demio i fiat stilo... Czyżbyś nie zauważył, że w tym przypadku polecałem te auta? A 406 w kontekście auta wygodnjejszego na dłuższe odcinki?
    Gdybyś przejechał sie choc raz 406-ą to byś wiedział dlaczego go polecam i nie polecałbyć golfa za wieksze pieniądze w tym samym roczniku , czyli auta o klase nizej i szczególnie na długi trasy... Bo ja golfem (I, II,III i V gen.) jechałem nie raz i zawsze sie zastanawaiałem co ci ludzie widza w tej taczce za tyle pieniedzy? Jest to klasyczny przykłąd owczego pedu - takie zjawisko m.in. giełdowe.
    406 jest w ocynku, dobrze wyciszone i wyposażone , jedno z najbardziej udanych auta w swojej klasie z tamtych lat.

    0
  • #19 29 Wrz 2014 10:34
    Agatka
    Poziom 9  

    bez prestiżu z upodobaniem dla starszego pokolenia, chyba powinien być Fiat :)
    To może warto pomyśleć nad Grande Punto ?

    0
  • #20 29 Wrz 2014 11:06
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    Agatka napisał:
    bez prestiżu z upodobaniem dla starszego pokolenia, chyba powinien być Fiat :)
    To może warto pomyśleć nad Grande Punto ?


    Zobacz też Fiata Bravo z silnikiem JTD. To jest diesel który uchodzi za dobrą konstrukcję.

    0
  • #21 29 Wrz 2014 11:11
    elemen_th
    Poziom 29  

    A ja bym polecił coś innego, niewielkie auto, całkiem tanie w eksploatacji do tego jadąc drogami poza miastem spali 4,5/100 tylko z doświadczenia własnego powiem, że ciężko ustrzelić w dobrym stanie a mianowicie będzie to 206 1.4HDI. Wspomniany grande punto też fajne auto a z 1.3jtd oszczędne i długowieczne ale może być problem z zakupem nie zajechanego w tej kwocie coś mi się wydaje.

    Ktoś tam pisał 200km dziennie w pandzie to dramat, kolega widzę jak księżniczka na ziarnku grochu. Autem klasy B jeździłem po 700-800km z przerwami jedynie na siku i jakoś nie czułem się bardziej zmęczony niż jazdą autem segmentu D.

    0
  • #22 29 Wrz 2014 13:21
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jaki tam dramat, ja jeździłem Seicentem po 600 km i jakoś żyję. Da się, ale nie każdy musi mieć tak wytrzymałe antypody.

    0
  • #23 29 Wrz 2014 15:56
    chojinka
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    406 jest w ocynku, dobrze wyciszone i wyposażone , jedno z najbardziej udanych auta w swojej klasie z tamtych lat.

    chyba najlepsze!

    0
  • #24 29 Wrz 2014 16:08
    elemen_th
    Poziom 29  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    406 jest w ocynku
    Może i jest ale i tak rdzewieje, mówię to jako posiadacz. Pierwsze gniją progi - od środka! oraz błotniki na łączeniu ze zderzakiem. Reszta w zasadzie bez zastrzeżeń. Zaraz ktoś napisze, że walony. Od kiedy zauważyłem wykwity obserwuję inne 406 i nie raz widzę wykwity w tych samych miejscach co u mnie.

    Osobiście auto polecam i sam bym chciał mieć wersję po lifcie w kombiaku ale coraz trudniej kupić a Ci co mają już zorientowali się, że lew długowieczny i niechętnie się pozbywają.

    0
  • #25 29 Wrz 2014 17:21
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    elemen_th napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    406 jest w ocynku
    Może i jest ale i tak rdzewieje, mówię to jako posiadacz. Pierwsze gniją progi - od środka! oraz błotniki na łączeniu ze zderzakiem.


    To chyba w prawie każdym rdza zjada od środka progi. Woda się dostaje przez otwory technologiczne (mimo zabezpieczenia) oraz miesca gdzie blachy są zgrzewne i zaginane. U mnie w Corolli z '99 progi są ok, ale z ciekawości zerwałem z nadkola fabryczne zabezpieczenie w postaci twardej pianki i korozja jest już pod zabezpieczeniem. Tam samo w progu, zerwałem zabezpieczenie i zajrzałem przez otwór technologiczny w próg od strony wnęki na koło - blacha była cienka jak papier z brzegu a w środku progu czysto. Jeśli rdzy nie widać to nie znaczy że auto nie koroduje. Jak już widać korozje to jest za późno, blacha na wylot jest zjedzona.

    0
  • #26 29 Wrz 2014 17:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Chcesz tanio jeździć, a przy tym nie odwiedzać codziennie stacji paliw - mój typ jest jeden: Panda 1.3 Multijet (ew. Punto IIFL z tym samym silnikiem). Realnie toto pali ok 4l/100km i na zbiorniku ON zrobisz ok 1000km.

    0
  • #27 29 Wrz 2014 20:07
    arek59
    Poziom 29  

    Ford Focus 1.6. Mam takiego tyle że kombi z 2006 i jestem zadowolony. Zrobione na dzień dzisiejszy 245000km i jeszcze się trzyma wszystko do kupy i nie rdzewieje. Spala średnio 5,5l ON.

    0
  • #28 29 Wrz 2014 20:56
    nioop

    Specjalista AGD

    Kolego andrzej lukaszewicz , nie miałem nic złego na myśli, bez nerwów ;)
    Fakt, że ja osobiście zraziłem się do francuzów, po megance I , mimo iż była zadbana to sypała się i rdzewiała na potęgę..

    Auto miało być tanie w utrzymaniu + niskie spalanie i golf IV wydaje mi się spełni te role wyśmienicie..
    Mozna szukać hybrydy ale tutaj są wyższe koszty utrzymania.. - Ktoś powie ze hybrydy są bezawaryjne, owszem.. Ale hybrydy nie dasz do garażu Pana Kazia na przegląd a golfa juz tak.

    406 może i owszem jest w ocynku, Astra II rzekomo tez ma ocynk a rdzewieje w zastraszającym tempie.. I z tego co widzę 406 również wiele jeździ skorodowanych.

    Nie rozumiem powyższych wypowiedzi typu "ja przejechałem maluchem tysiąc km i jechało się komfortowo"

    Użytkowałem wiele aut na sporych trasach, bo i głownie poruszam się tylko po trasie..
    Oplem Astra II po 180 km wysiadałem cały połamany, teraz E39 aż się niechce wysiadać z auta..
    I nie wiem czy to ja tak poprostu wybrzydzam czy inni zachwycają się komfortem podróżowania ciasnymi mieszczuchami z litrowymi silnikami, które przy 100km/h wydają dźwięk niczym startujący samolot :P Także proszę.. Bez przesady ale autem typu Seicento czy Panda nie będzie wygodniej niż np Mercedesem S , choć nie wątpie, że wiele osób zaprzeczy :]

    Dlatego w tym wypadku trzeba coś wybrać - Komfortowo nie będzie ekonomicznie, ekonomicznie nie będzie wygodnie..

    Wydaje mi się również, że w Twoim przypadku bardziej opłacalne będzie LPG, z tym że nie nalezy sie wówczas sugerować wielkością silnika..
    Bo przykładowo w Golfie IV z instalacją LPG silnik 1.4 spali więcej gazu niż 1.6 czy 1.8.

    0
  • #29 30 Wrz 2014 07:46
    witkor85
    Poziom 24  

    QuantumXXX napisał:
    Zobacz też Fiata Bravo z silnikiem JTD. To jest diesel który uchodzi za dobrą konstrukcję.


    Konstrukcyjnie znacznie lepszą niż "tedeik". Szukał bym Fiata Punto 2 właśnie z tym silnikiem lub Punto 2FL z silnikiem 1.3 JTD lub MultiJet. Ten sam silnik znajduje się w Oplu Corsie C i D.

    Cytat:
    Wysokoprężny 1.3 JTD: Bardzo oszczędna jednostka osiąga 70 KM i 180 Nm. Jest w stanie rozpędzić samochód do „setki” w 13,4 sekundy. W Punto II silnik 1.3 JTD był dostępny od 2003 roku, kiedy zastąpił 85-konną jednostkę 1.9 JTD. Nowoczesna konstrukcja spala w cyklu mieszanym równe 5 l/100km. Podczas przepisowej jazdy poza miastem osiągalne są wyniki na poziomie 3,5-3,8 l/100km. Co ważne, silnik 1.3 JTD jest trwały.
    Autoświat

    Auto - tanie w utrzymaniu + niskie spalanie

    1