Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl TS800 - Nie chce sie wyłączyć, przepustnica nie otwiera sie do konca

mulec 03 Nov 2014 21:33 2973 11
  • #1
    mulec
    Level 11  
    Witam

    Mam 2 problemy z piła do betonu/stali stihl TS 800.

    sprawa 1
    przy rozruchu nie da sie całkowicie wcisnac dźwigni przyspieszenia w pozycji START, przez co jest problem z rozruchem. Domniemuje ze wytarły sie juz plastikowe elementy, bo trzymając recznie wcisnieta dzwignie przyspieszenia pilarka odpala bez problemu.
    na zdjeciu element o ktorym mowa.
    Stihl TS800 - Nie chce sie wyłączyć, przepustnica nie otwiera sie do konca

    sprawa 2
    nie da sie jej wylaczyc, przesuwajac dźwinie na pozycje STOP nic sie nie dzieje, pilarka wciaz pracuje. Jedyna opcja to zdjęcie fajki ze świecy.
    Sprawdzałem miernikiem stycznik ktory ma wychodzące 2 kabelki. Jeden idzie do masy a drugi do cewki. Przy wcisnietym styczniku nie ma rezystancji, a przy wcisnietym jest. Stycznik klika, i wyglada na sprawny.
    na zdjeciu element o ktorym mowa.
    Stihl TS800 - Nie chce sie wyłączyć, przepustnica nie otwiera sie do konca

    Czy ktos ma jakies pomysly ?
    Moge plastiki cięgien zamowic w serwisie, to powinno pomoc na pierwszy problem, ale co z faktem ze piły nie da sie wyłaczyc ?
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    mulec
    Level 11  
    Rycho T wrote:
    Uszkodzony któryś z kabelków idących z cewki do wyłącznika lub sama cewka zapłonowa.

    Zdejmij kabel od cewki (ten z konektorem) i sprawdź czy po wciśnięciu wyłącznika zapłonu jest na nim zwarcie do masy.


    czesc
    dzieki ze sie odezwales ;)

    Sprawdziłem wg. Twoich wskazówek, jest przejscie na mase, wiec stycznik jest dobry. Sprawdziłem dokładnie cewke, i okazuje sie ze iskra raz jest a raz nie. Czyli do wymiany cewka.

    Rycho T wrote:
    Silnik powinien zapalić bez wciskania przepustnicy, wkręć troszkę śrubę zderzakową aby uchylić przepustnicę.

    Ta dźwignia ze zdjęcia to jest przecież ssanie.


    moze niezbyt jasno sie wyraziłem.
    Ta dźwignia na zdjęciu do dźwignia OFF/ON/START
    dźwignia od ssania jest wyżej.
    W silniku sa 3 przepustnice.
    Pierwsza od ssania i zaraz za nia druga od przyspieszenia która to znowu jest sprzęgnięta z kolejna przepustnica poniżej.

    Sprawa jest taka, ze włączając ssanie zamykamy główną przepustnice, następnie przełącznikiem w pozycje START blokujemy przepustnice przyspieszenia a pozycji otwarta, tyleże ona ladwo co sie uchyla. Gdy ręcznie docisnę przycisk przyspieszenia przepustnica otwiera sie do konca i dopiero wtedy możliwy jest start. Te plastikowe koncowki (w czerwonym kółeczku) sa nieco wytarte i mysle ze to moze być przyczyną. Choć teraz przychodzi mi do głowy inna przyczyna.
    Piszesz ze nawet przy zamknietej przepustnicy silnik powinien odpalic. Jesli cewka jest uszkodzona i raz daje iskre a raz nie to moze to to jest przyczyna ?
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    1234
    Level 23  
    Po kolei:
    1.Aby uzyskać pozycję "start" (podtrzymanie przepustnicy) należy nacisnąć "gaz" przełączyć na start a następnie odpuścić "gaz".
    2.Aby sprawdzić połączenia elektryczne, oraz dźwignię wył. zqap.
    -odkręć osłoną koła magnesowego zdejmij wsuwkę z mod. zap. podłącz miernik między poprawną masą, a przewodem i obserwuj zmiany wskazań miernika położenie między pozycją dzwigni start a stop.
  • #6
    mulec
    Level 11  
    Rycho T wrote:
    Silnik po odpaleniu jak pracuje?

    no własnie teraz nie pracuje wcale, iskra pojawie sie na chwile przy co 4-8 pociagnieciu za linke

    Rycho T wrote:
    Uszkodzenie cewki może polegać na przerwaniu połączenia z tym stykiem, do którego jest podłączony kabelek wyłącznika, dlatego nie można wyłączyć silnika.

    Sprawdź czy jest przerwa pomiędzy tym stykiem a rdzeniem cewki.

    możesz "łopatologicznie" napisac jak to sprawdzic, gdzie przyłożyc koncowki miernika ?


    Rycho T wrote:
    Bardzo prawdopodobne ze to wytarte plastikowe dźwignie sa powodem nieotwierania przepustnicy przyspieszenia.

    tez biore to pod uwage, ale zeby przepustnica otwarła sie cała w pozycji ssanie/start bez recznego "dociskania" dzwigni przyspieszenia, te plastiki musiałyby sie zetrzec o ok. 2-3mm, a przy pile z 2011r. używanej kilka razy jest to raczej niemozliwe ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    1234 wrote:
    Po kolei:
    1.Aby uzyskać pozycję "start" (podtrzymanie przepustnicy) należy nacisnąć "gaz" przełączyć na start a następnie odpuścić "gaz".

    tak też robie, wtedy przepustnica jest lekko uchylona, jesli "docisne" przycisk przyspieszenia wtedy otwiera sie cała. Mam tez ts400 i tam w pozycji start (zablokowana dzwignia przyspieszenia) przepustnica otwiera sie cała, a sam przycisk przyspieszenia jest max dociśnięty do obudowy rękojeści.


    1234 wrote:
    2.Aby sprawdzić połączenia elektryczne, oraz dźwignię wył. zqap.
    -odkręć osłoną koła magnesowego zdejmij wsuwkę z mod. zap. podłącz miernik między poprawną masą, a przewodem i obserwuj zmiany wskazań miernika położenie między pozycją dzwigni start a stop.


    tak tez robie, od cewki odchodzi 1 kablel typu "wsówka". jest on podłączony do stycznika przy dźwigni off/on/start. Od tego samego stycznika idzie kolejny kabelek ktory jest podłączony za pomoca konektora oczkowego do masy silnika.
    Zdejmujac wsówke z cewki, podłaczam jedna koncowke miernika do tejże wsówki, a drugą do masy silnika. Przy przełaczeniu przycisku na OFF jest zwarcie do masy, przy przełączeniu do pozycji ON zwarcia nie ma, wiec stycznik wydaje sie byc sprawny.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    1234
    Level 23  
    Proszę zdemontować tłumik i określić stan tłoka. W przecinarkach marki stihl (ts700 ts400) nagminnie występuje uszkodzenie tłoka, po prostu rozsypuje się, pęka, pierścienie wybijają rowki, itp...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Pan Ryszard insynuuje poprawnie to raczej mod. zap.
  • #9
    mulec
    Level 11  
    Rycho T wrote:
    Zdejmij wsuwkę i podłącz jeden kabel miernika do tej końcówki wystającej z cewki a drugi do cylindra, nie może być 'przerwy".


    zrobilem jak piszesz, "przerwa" jest, czyli co ? cewka uszkodzona ?

    Rycho T wrote:
    Świece wymieniałeś?

    tak, swiece wymienialem, jest tak samo jak na starej swiecy

    Rycho T wrote:
    Sprawdź fajkę świecy.

    tego jeszcze nie robilem, ale sprawdze

    Rycho T wrote:
    Odległość cewki od koła magnesowego ustaw na


    ..."ustaw na" ? ustawiłem na grubość karty kredytowej, taka informacje znalazlem w necie
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    jack63
    Level 43  
    1234 wrote:
    Pan Ryszard insynuuje poprawnie

    Rycho T niczego nie insynuuje!!! To porządny człowiek a nie polityk.
    1234 Zanim użyjesz jakiegoś "obcego" słowa w poście, sprawdź co ono oznacza, bo niechcący możesz kogoś obrazić a siebie wystawić pośmiewisko. :cry:
  • #12
    mulec
    Level 11  
    Rycho T wrote:
    To, że nie możną wyłączyć silnika jest spowodowane uszkodzeniem cewki.
    Jest przerwa na połączeniu tego wystającego styku z uzwojeniem.


    ok, dzieki za pomoc
    Prosze mi jeszcze powiedziec gdzie moge znalesc jakis zamiennik tej cewki ?
    nowy w serwisie kosztuje 270zł.
    Myslalem ze podmienie z ts400 (bo mam takiego na czesci) ale niestety cewka jest inna, i posiada inny nr katalogowy.

    ta moja ma numer wg. katalogu : 4224 400 1301

    na cewce sa numery :
    4224 1301 B
    MC 4224 PS
    MC 142

    Z gory dziekuje za pomoc.