Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

focus 1.6 zetec - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

17 Lis 2014 17:42 13197 30
  • Poziom 9  
    Witam kopiłem niedawno foce z 2002 1.6 z lpg (stag4)
    wymieniłem w nim rozrząd
    szarpał mi przy przyspieszeniu wiec wymieniłem
    świece na dynso 16 tt
    kable sentech
    cewlke beru

    ale teraz mam problem z wypadaniem zapłonu na ciepłym silniku i na wolnych obrotach zaczyna mi telepać i pokazuje się lampka błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze a poza tym wydaje mi się ze na gorącym silniku jest słaby i co za tym idzie kiepsko przyśpiesza

    mam pytanie odnośnie rozrządu bo mechanik który go robił a raczej pseudo mechanik 2 dni robił rozrząd i miał problemy z nim ale niby go zrobił
    Moje pytanie jest czy przestawiony rozrząd to wypadanie zapłonu i nierówna praca by była cały czas niezależnie od temperatury silnika
    - czy może tak jak u mnie przy gorącym silniku
    a może to nie rozrząd jeśli ktoś ma jakieś sugestie ?????
  • Użytkownik obserwowany
    Cewka.
    Załóż starą i sprawdź czy będzie poprawa.
  • Poziom 30  
    Najprościej i najtaniej to sprawdzić ciśnienie na wszystkich cylindrach...
  • Poziom 9  
    kompresje sprawdzę cewka raczej ok bo zamieniałem kable i nawet świece z 3 na 2 i zawsze jest wypadanie na 3 cylindrze zaważyłem że troszkę lepiej chodzi na benzynie niż na lpg (ze tak powiem mniej telepie) to tez jest dziwne ze jak zacznie telepać na wolnych obrotach przykazuje parę razy i się uspakaja mam pytanie czy to może być sonda bo sprawdzałem ScanMaster jak zacznie telepać to wykres bardziej porwany

    jeszcze jeden problem mam odkąd kopiłem samochód na biegu jałowym przy dodaniu gazu na ok2200 obrotów falują dopiero przy 2600 plynie sie wkręca co zatem wyprzedzenie zapłonu wariuje od wartości minusowych do plusowych
  • Użytkownik obserwowany
    To falowanie na zimnym to standard.
    Co do 3 cylindra, to miałem takie objawy kiedy padła mi cewka, dlatego proponuję podmianę. Przecież nowa może być wadliwa.
    Sprawdź jeszcze czy nie jest złamany przewód od wtryskiwacza, i czy wiązka przy komputerze nie jest mokra, bo tam się lubi przecierać i wilgoć robi cuda. Nawet była jakać akcja w Zetecach 1,6 z tą wiązką kiedyś...
  • Poziom 9  
    jeśli chodzi o cewkę to raczej nie bo jeśli zamieniłem przewód z 3 cylindra na 2 jeśli by była cewka to wypadał by mi wtedy 2 cylinder a wypada zapłon nadal na 3 ale postaram się sprawdzić jeszcze wiązkę i to ciśnienie
  • Poziom 9  
    mam jeszcze pytanie odnośnie źle ustawienia rozrządu czy możliwe ze przestawiony rozrząd daje takie objawy czyli wypadanie po rozgrzanym silniku i tylko na 3 cylindrze
  • Poziom 9  
    Nie ma takiej możliwośći ,źle ustawiony zachowywał by się tak samo czy na ciepłym czy na zimnym. Sprawdź ciśnienie na cylindrach ,może być tak ,że albo zawór nie ma luzu i w momencie rozgrzania jest cały czas podparty i w tym momencie ucieka ciśnienie z cylindra.
  • Moderator Samochody
    jeeeest napisał:
    dziwne ze jak zacznie telepać na wolnych obrotach przykazuje parę razy i się uspakaja mam pytanie czy to może być sonda bo sprawdzałem ScanMaster jak zacznie telepać to wykres bardziej porwany


    Przy braku zapłonu, nie spalona mieszanka jest wydmuchiwana do wydechu co negatywnie wpływa no pracę sondy.

    Co do rozrządu to jak był składany na blokadach, to nie ma możliwości przestawienia, chyba że robiłeś na kreski i zgięło zawór na trzecim cylindrze.

    Jeśli i na gazie i na benzynie masz problem z danym cylindrem to usterka jest mechaniczna, nie koniecznie wyjdzie Ci to w pomiarze kompresji.
  • Poziom 9  
    Jeżeli mu trzepie cały czas na wolnych obrotach bez względu na to czy zimny czy ciepły to zgięty zawór na pewno,tylko pytanie bo nie zrozumiałem kolegi, czy jest tak cały czas czy po przegazowaniu na wolnych jest ok jak jest zimny? Jeżeli zawór zgięty to pomiar pokaże na 99% ,zawór nie będzie się domykał i kompresja mniejsza,zwłaszcza ze tam zawory są pod kątem.
  • Moderator Samochody
    jeeeest napisał:
    dynso 16 tt
    kable sentech


    Te krzaki co włożyłeś, też mogą powodować takie cyrki.
  • Poziom 9  
    w poniedziałek zrobię pomiar i kupie o oryginalne świece bo jeśli chodzi o przewody to próbowałem na oryginalnych i jest tak samo - a jeśli chodzi o objawy wypadania i nierównej pracy pojawiają się często ale czasami chodzi też normalnie i to jest najdziwniejsze
  • Poziom 10  
    Posłuchaj rady diodabg i sprawdz cisnienie na cylindrach od tego się zaczyna diagnozę bezkosztowo.
  • Poziom 9  
    kupel mi pożyczył miernik sprężania bo nie mogłem się dziś dostać do mechanika nie wiem czy jest dobrze skalibrowany bo to miernik za 40zl z allegro ale wyszlo mi coś takiego
    sucha olejowa
    cylinder 1 9 8
    cylinder 2 7,5 9
    cylinder 3 8 7,5
    cylinder 4 8 8
  • Poziom 28  
    A sprawdź czy nie ma luzu na tej wtyczce wchodzącej do cewki....tam też lubią się cuda dziać ;)
  • Poziom 9  
    sprawdzałem niby nie ma sam ciężki temat z tym focusem zwłaszcza że byłem u paru mechaników i nikt jednoznacznie nie może powiedzieć co to tym bardziej że pojawia się na ciepłym silniku jeszcze jakby mógł by mi ktoś powiedzieć czy ta 2 sonda może mieć wpływ bo sprawdzałem na kompie i często na niej jest 0 V
  • Poziom 9  
    mógłby ktoś zinterpretować moje wartości sprężenia
  • Poziom 9  
    Miernik jaki jest taki jest ale ciśnienie Ci pokazuje ,może są różnice w wartościach ze względu na miernik ale wygląda ,że nie ma uszkodzenia mechanicznego (zgięty zawór itp. ) bo ciśnienie jest na 3 ,szukałbym wady w elektryce,podmien cewke ,zamień świece...
  • Użytkownik obserwowany
    jeeeest Jest strasznie uparty i nie podmieni cewki i kabli, bo uważa, że ma rację i ma pewność że to nie ich wina...
    Kiedyś też taki byłem... :)
  • Moderator Samochody
    jeeeest napisał:
    mógłby ktoś zinterpretować moje wartości sprężenia


    Napisz je po Polsku, bo nie wiem jak się do tego zabrać.
  • Poziom 9  
    cylinder 1 9 sucha 8 olejowa
    cylinder 2 7,5 sucha 9 olejowa
    cylinder 3 8 sucha7,5 olejowa
    cylinder 4 8 sucha 8 olejowa
  • Moderator Samochody
    Kompresja jak motocyklu, lecz biorąc pod uwagę słaba zmianę na 3 i 4 może sugerować uszkodzenie głowicy.
  • Poziom 9  
    tylko jakby było uszkodzenie mechaniczne powinien cały czas tak działać a czasami np dziś zrobiłem z 60 km i działał normalnie a przeważnie jak wpada to na gorącym silniku i tylko na wolnych obrotach jak się jeździ jeż ok
    najchętniej pojechał bym do jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Dębicy który mi nie każe wymienić pół samochodu a samochód będzie chodził tak samo
  • Moderator Samochody
    Wraz z nagrzewaniem silnika poszerzają się gniazda w głowicy, co może powodować przedmuchy na zaworach, no i mieszanka jest stosunkowo uboższa niż na zimnym silniku.
  • Poziom 9  
    pojadę do jakiegoś machera w sumie załuwarzyłem ze na zimnym silniku nie słychać zaworów a na gorącym je słychać a przeważnie jest odwrotnie (przynajmniej z mojego doświadczenia) ale może faktycznie coś z nimi nie tak
  • Poziom 13  
    Ja mialem w focusie dziure wypalona w tloku od niesprawnej cewki na 3 cylindrze,nierowne wolne obroty mial , i slaby byl
  • Poziom 9  
    ROZWIĄZAŁEM PROBLEM powód złe zrobiony rozrząd
  • Poziom 30  
    jeeeest napisał:
    ROZWIĄZAŁEM PROBLEM powód złe zrobiony rozrząd

    Znaczy co było zle ? Brakowało zębów na pasku przy gmp na 3 cylindrze ? ;-)
    Napisz kolego proszę co naprawiłeś bo wszyscy są ciekawi ...