Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

focus 1.6 zetec - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

jeeeest 17 Nov 2014 17:42 21363 30
  • #1
    jeeeest
    Level 10  
    Witam kopiłem niedawno foce z 2002 1.6 z lpg (stag4)
    wymieniłem w nim rozrząd
    szarpał mi przy przyspieszeniu wiec wymieniłem
    świece na dynso 16 tt
    kable sentech
    cewlke beru

    ale teraz mam problem z wypadaniem zapłonu na ciepłym silniku i na wolnych obrotach zaczyna mi telepać i pokazuje się lampka błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze a poza tym wydaje mi się ze na gorącym silniku jest słaby i co za tym idzie kiepsko przyśpiesza

    mam pytanie odnośnie rozrządu bo mechanik który go robił a raczej pseudo mechanik 2 dni robił rozrząd i miał problemy z nim ale niby go zrobił
    Moje pytanie jest czy przestawiony rozrząd to wypadanie zapłonu i nierówna praca by była cały czas niezależnie od temperatury silnika
    - czy może tak jak u mnie przy gorącym silniku
    a może to nie rozrząd jeśli ktoś ma jakieś sugestie ?????
  • #2
    unitral
    User under supervision
    Cewka.
    Załóż starą i sprawdź czy będzie poprawa.
  • #3
    diodabg
    Level 30  
    Najprościej i najtaniej to sprawdzić ciśnienie na wszystkich cylindrach...
  • #4
    jeeeest
    Level 10  
    kompresje sprawdzę cewka raczej ok bo zamieniałem kable i nawet świece z 3 na 2 i zawsze jest wypadanie na 3 cylindrze zaważyłem że troszkę lepiej chodzi na benzynie niż na lpg (ze tak powiem mniej telepie) to tez jest dziwne ze jak zacznie telepać na wolnych obrotach przykazuje parę razy i się uspakaja mam pytanie czy to może być sonda bo sprawdzałem ScanMaster jak zacznie telepać to wykres bardziej porwany

    jeszcze jeden problem mam odkąd kopiłem samochód na biegu jałowym przy dodaniu gazu na ok2200 obrotów falują dopiero przy 2600 plynie sie wkręca co zatem wyprzedzenie zapłonu wariuje od wartości minusowych do plusowych
  • #5
    unitral
    User under supervision
    To falowanie na zimnym to standard.
    Co do 3 cylindra, to miałem takie objawy kiedy padła mi cewka, dlatego proponuję podmianę. Przecież nowa może być wadliwa.
    Sprawdź jeszcze czy nie jest złamany przewód od wtryskiwacza, i czy wiązka przy komputerze nie jest mokra, bo tam się lubi przecierać i wilgoć robi cuda. Nawet była jakać akcja w Zetecach 1,6 z tą wiązką kiedyś...
  • #6
    jeeeest
    Level 10  
    jeśli chodzi o cewkę to raczej nie bo jeśli zamieniłem przewód z 3 cylindra na 2 jeśli by była cewka to wypadał by mi wtedy 2 cylinder a wypada zapłon nadal na 3 ale postaram się sprawdzić jeszcze wiązkę i to ciśnienie
  • #7
    jeeeest
    Level 10  
    mam jeszcze pytanie odnośnie źle ustawienia rozrządu czy możliwe ze przestawiony rozrząd daje takie objawy czyli wypadanie po rozgrzanym silniku i tylko na 3 cylindrze
  • #8
    BonieQ
    Level 10  
    Nie ma takiej możliwośći ,źle ustawiony zachowywał by się tak samo czy na ciepłym czy na zimnym. Sprawdź ciśnienie na cylindrach ,może być tak ,że albo zawór nie ma luzu i w momencie rozgrzania jest cały czas podparty i w tym momencie ucieka ciśnienie z cylindra.
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    jeeeest wrote:
    dziwne ze jak zacznie telepać na wolnych obrotach przykazuje parę razy i się uspakaja mam pytanie czy to może być sonda bo sprawdzałem ScanMaster jak zacznie telepać to wykres bardziej porwany


    Przy braku zapłonu, nie spalona mieszanka jest wydmuchiwana do wydechu co negatywnie wpływa no pracę sondy.

    Co do rozrządu to jak był składany na blokadach, to nie ma możliwości przestawienia, chyba że robiłeś na kreski i zgięło zawór na trzecim cylindrze.

    Jeśli i na gazie i na benzynie masz problem z danym cylindrem to usterka jest mechaniczna, nie koniecznie wyjdzie Ci to w pomiarze kompresji.
  • #10
    BonieQ
    Level 10  
    Jeżeli mu trzepie cały czas na wolnych obrotach bez względu na to czy zimny czy ciepły to zgięty zawór na pewno,tylko pytanie bo nie zrozumiałem kolegi, czy jest tak cały czas czy po przegazowaniu na wolnych jest ok jak jest zimny? Jeżeli zawór zgięty to pomiar pokaże na 99% ,zawór nie będzie się domykał i kompresja mniejsza,zwłaszcza ze tam zawory są pod kątem.
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    jeeeest wrote:
    dynso 16 tt
    kable sentech


    Te krzaki co włożyłeś, też mogą powodować takie cyrki.
  • #12
    jeeeest
    Level 10  
    w poniedziałek zrobię pomiar i kupie o oryginalne świece bo jeśli chodzi o przewody to próbowałem na oryginalnych i jest tak samo - a jeśli chodzi o objawy wypadania i nierównej pracy pojawiają się często ale czasami chodzi też normalnie i to jest najdziwniejsze
  • #14
    Jędrek5505
    Level 11  
    Posłuchaj rady diodabg i sprawdz cisnienie na cylindrach od tego się zaczyna diagnozę bezkosztowo.
  • #15
    jeeeest
    Level 10  
    kupel mi pożyczył miernik sprężania bo nie mogłem się dziś dostać do mechanika nie wiem czy jest dobrze skalibrowany bo to miernik za 40zl z allegro ale wyszlo mi coś takiego
    sucha olejowa
    cylinder 1 9 8
    cylinder 2 7,5 9
    cylinder 3 8 7,5
    cylinder 4 8 8
  • #16
    sebek3
    Level 29  
    A sprawdź czy nie ma luzu na tej wtyczce wchodzącej do cewki....tam też lubią się cuda dziać ;)
  • #17
    jeeeest
    Level 10  
    sprawdzałem niby nie ma sam ciężki temat z tym focusem zwłaszcza że byłem u paru mechaników i nikt jednoznacznie nie może powiedzieć co to tym bardziej że pojawia się na ciepłym silniku jeszcze jakby mógł by mi ktoś powiedzieć czy ta 2 sonda może mieć wpływ bo sprawdzałem na kompie i często na niej jest 0 V
  • #19
    jeeeest
    Level 10  
    mógłby ktoś zinterpretować moje wartości sprężenia
  • #20
    BonieQ
    Level 10  
    Miernik jaki jest taki jest ale ciśnienie Ci pokazuje ,może są różnice w wartościach ze względu na miernik ale wygląda ,że nie ma uszkodzenia mechanicznego (zgięty zawór itp. ) bo ciśnienie jest na 3 ,szukałbym wady w elektryce,podmien cewke ,zamień świece...
  • #21
    unitral
    User under supervision
    jeeeest Jest strasznie uparty i nie podmieni cewki i kabli, bo uważa, że ma rację i ma pewność że to nie ich wina...
    Kiedyś też taki byłem... :)
  • #22
    domex32
    Moderator of Cars
    jeeeest wrote:
    mógłby ktoś zinterpretować moje wartości sprężenia


    Napisz je po Polsku, bo nie wiem jak się do tego zabrać.
  • #23
    jeeeest
    Level 10  
    cylinder 1 9 sucha 8 olejowa
    cylinder 2 7,5 sucha 9 olejowa
    cylinder 3 8 sucha7,5 olejowa
    cylinder 4 8 sucha 8 olejowa
  • #24
    domex32
    Moderator of Cars
    Kompresja jak motocyklu, lecz biorąc pod uwagę słaba zmianę na 3 i 4 może sugerować uszkodzenie głowicy.
  • #25
    jeeeest
    Level 10  
    tylko jakby było uszkodzenie mechaniczne powinien cały czas tak działać a czasami np dziś zrobiłem z 60 km i działał normalnie a przeważnie jak wpada to na gorącym silniku i tylko na wolnych obrotach jak się jeździ jeż ok
    najchętniej pojechał bym do jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Dębicy który mi nie każe wymienić pół samochodu a samochód będzie chodził tak samo
  • #26
    domex32
    Moderator of Cars
    Wraz z nagrzewaniem silnika poszerzają się gniazda w głowicy, co może powodować przedmuchy na zaworach, no i mieszanka jest stosunkowo uboższa niż na zimnym silniku.
  • #27
    jeeeest
    Level 10  
    pojadę do jakiegoś machera w sumie załuwarzyłem ze na zimnym silniku nie słychać zaworów a na gorącym je słychać a przeważnie jest odwrotnie (przynajmniej z mojego doświadczenia) ale może faktycznie coś z nimi nie tak
  • #28
    t3syncro
    Level 14  
    Ja mialem w focusie dziure wypalona w tloku od niesprawnej cewki na 3 cylindrze,nierowne wolne obroty mial , i slaby byl
  • #29
    jeeeest
    Level 10  
    ROZWIĄZAŁEM PROBLEM powód złe zrobiony rozrząd
  • #30
    diodabg
    Level 30  
    jeeeest wrote:
    ROZWIĄZAŁEM PROBLEM powód złe zrobiony rozrząd

    Znaczy co było zle ? Brakowało zębów na pasku przy gmp na 3 cylindrze ? ;-)
    Napisz kolego proszę co naprawiłeś bo wszyscy są ciekawi ...