Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus 1.6Ti-VCT 2006 - Wypadanie zapłonu

Toshiro29423 15 Lut 2017 17:52 2058 8
  • #1 15 Lut 2017 17:52
    Toshiro29423
    Poziom 2  

    Witam. Mój problem to wypadający zapłon w silniku 1.6ti-vct (115hp). Już dwóch mechaników rozkłada ręce.
    Problem pojawił się około 2 tygodni temu nagle. Od tego czasu wymieniłem świece zapłonowe, sprawdzona została cewka zapłonowa oraz kable WN. Zmierzono ciśnienie podawanego paliwa(4.5bar). Zmierzono kompresje cylindrów (11-11-11-11)bar na każdym, sprawdzono luzy zaworowe( w normie), sprawdzono wtryski( działają). Rozrząd wymieniony 12tys. temu wiec też raczej nie jest przyczyna. Oleju nie dolewam. Płyn chłodniczy tez trzyma stan. Juz nawet sprawdzałem faktury czy nie zatankowałem diesla( w sumie nawet szkoda ze nie bo problem by sie rozwiązał).
    Pomysły juz mi sie skończyły...
    Moze ktos kiedys miał podobny przypadek lub coś słyszał. Z góry dziękuję za pomoc.

    0 8
  • #3 16 Lut 2017 08:22
    Toshiro29423
    Poziom 2  

    Objawy to szarpanie samochodem na niższych obrotach oraz "strzały" przy szybkim dodawaniu gazu. Troche to przechodzi jak silnik sie rozgrzeje ale nadal występuje. Po przekroczeniu obrotów 2-3 tysiące efekt jakby znika lub go nie czuć co podobno jest mozliwe. Podsumowując efekt nie równej pracy silnika jak pojawił sie dwa tygodnie temu do tej pory nie zniknął.

    0
  • #4 16 Lut 2017 08:43
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    drożność wtryskiwaczy, ewentualnie zacierające się prowadnice zaworów.

    poza tym warto by sprawdzić odczyt z reszty czujników.

    0
  • #5 16 Lut 2017 09:05
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sprawdz jak chodzi "na błędzie" po odpięciu pierwszej sondy. Po mojemu ma za ubogo i stąd szarpanie i strzały. Potestuj go na OL bez sondy. Jak będzie lepiej do kontroli MAF lub MAP w zależności co tam siedzi.

    1
  • #7 16 Lut 2017 11:37
    Toshiro29423
    Poziom 2  

    Cewka i przewody zamienione na nowe, brak poprawy. Jeszcze faktycznie sondy nie odpinalem. Spróbuje.
    Kirde jesli chodzi o zawory to jeden mechanik sprawdzał luzy i były Ok. Jednak czy sprawdził prowadnice to nie wiem, az takim znawca nie jestem. Komputer samochodu po podłączeniu pokazuje tylko wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Juz mnie jeden gość straszył ze 11atm. To mało i to moze byc powodem. Dwoch kolejnych mówi zaś ze nie ma sie co czepiać kompresji. Sam juz nie wiem

    0
  • #8 16 Lut 2017 11:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak na wolnossący troche mało, po 13-14 powinien mieć. Masz LPG?

    0
  • #9 16 Lut 2017 14:25
    Toshiro29423
    Poziom 2  

    Nie w samochodzie nigdy nie było instalacji LPG

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    I odebrałem samochód z warsztatu. Zapala normalnie, troche słabo kręci rozrusznik wiec moze juz akumulator sie konczy. Co do kompresji na rozgrzanym silniki po 14atm. na każdym cylindrze. Powód wypadającego zapłonu to świece. Mimo ze nowe to podobno nie pasujące do tej wersji silnika. Zmienione na irydowe denso i juz zapłon nie wypada. Wyglada ze problem rozwiązany. Powiedzieli jeszcze ze jak cos Brdzie nie tak to robią za darmo. Dzis zapłaciłem 400zl. Pojeżdżę troche i napisze czy problem sie pojawił znow. Takze chyba sa mechanicy i mechanicy

    0