Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V50, 2.0, 136 KM - źle zapala na zimnym silniku.

blob40 30 Nov 2014 19:26 7866 8
  • #1
    blob40
    Level 12  
    Witam. Na zimnym silniku zapala i nagle gaśnie. Czasami brak reakcji na gaz. Jeżeli wejdzie na wysokie obroty, co chwilę przerywa (na liczniku chwilowo zapalają się kontrolki jak po włączeniu zapłonu). Po paru próbach nie odpala w ogóle - ciśnienie paliwa 17 bar. Jeżeli uda się silnik zagrzać to da się autem jeździć. Auto sprowadzone z Włoch, tam też był "naprawiany" sterownik silnika. Błędy które powracają w momencie anomalii z zapalaniem - 1213 stopień końcowy wtryskiwaczy, 0605 moduł sterujący silnika. Auto trafiło do serwisu Volvo. Tam ponoć wgrano nowy program i miało być super a jest dupa. W sterowniku grzebane, więc decyzja - wymiana. Brak zmian i te same błędy. Wtryskiwacze do fachowca - idealne. Pompa do fachowca - chyba trafiona usterka. Pompa naprawiona i......brak zmian. Czujnik temperatury ok, czujnik obrotu wału ok, reszta parametrów w normie, a jak jest zimno to trzeba liczyć na dobry akumulator. I jeszcze jedna uwaga, jak jest ciepło i silnik pracuje normalnie to można zamrozić "wszystko" w aucie a anomalii brak. No i kończą się pomysły. Może ktoś poskromił takiego "Szweda" i pomoże w tym nierównym pojedynku...
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jeśli z Włoch to mógł być topielec, więc do przeglądnięcia całą elektryka silnika.
    Przerabiałem całą Lore takich złomów.
    Koszty ogromne w porównaniu do kosztu parcha.
  • #3
    blekis
    Level 22  
    a niech kolega napisze czym robiona diagnostyka? nie ma powietrza w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą?
    ewentualnie kontakt na śląsku z VolvoTech
  • #4
    blob40
    Level 12  
    Nie tonął, nie ma powietrza, był w Volvo Tech... Diagnostyka robiona CDiF'em i KTS'em.
  • #5
    mako110
    Level 21  
    Dobry ten VOLVO TECH ja dysponują takim sprzętem do diagnozy(cdif-kts) przy autoryzacji na volvo :D
  • #7
    oskarv
    Level 15  
    Ciśnienie paliwa 17 Bar ??? potrzebujesz ponad 180 Bar aby chciał się odezwać, zrób test na przelew wtryskiwaczy na zimnym jak nie odpala wtedy będziesz pewien czy ciśnienie ucieka czy pompa nie podaje.

    PS : A od kiedy VOLVO TECH ma autoryzację na VOLVO???
  • #8
    mako110
    Level 21  
    Jak zmierzyłeś ciśnienie???? to że pompa i wtryski po fachowcach nie zawsze jest adekwatne do ich pracy w aucie ...ps a jak na zimnym zapodasz rozruch z plaka to jak się zachowuje????
  • #9
    blob40
    Level 12  
    Sprawa dawno rozwiązana. Zapomniałem napisać że wymiana kolejnego sterownika rozwiązała problem. Oryginalny i dwie używki z takimi samymi objawami. Pech ???. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.