Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

przybywa oleju

07 May 2005 22:11 12603 30
  • Level 10  
    witam

    mam polo z 99r. silnik 1l
    zauwarzylem ostatnio, ze przybywa mi oleju a pod pokrywa zaworow i na korku robi sie takie mazidlo. plynu z ukladu chlodzenia nie ubywa i mam wrazenie, ale nie jestem pewny ze olej zalatuje benzyna. czy ktos wie co jest grane

    dzieki za rady
    pozdrawiam
  • Level 13  
    Biorąc pod uwagę nalot na korku - ciecz chłodząca, biorąc pod uwagę że olej zalatuje benzyną - pierścienie tłokowe.
  • Level 22  
    Najprawdopodobniej masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ( są tam kanały olejowe i układu chłodniczego, po uszkodzeniu uszczelki jedno przedostaje się do drugiego) Plyn chłodniczy przedostaje się do obiegu olejowego i w ten sposób masz coraz więcej oleju. Przy polo to się zdarza. Sprawdź czy nie masz w zbiorniczku wyrównawczym szlamu olejowego to by potwierdziło przypuszczenie.
  • Level 16  
    Jak ze spalaniem? Równo pracuje?
    A dużo jeździsz tym autem? Może nie pozwalasz mu się dobrze rozgrzać? Na bardzo krótkich odcinkach mogą być takie dziwne objawy.
  • Level 30  
    mialem podobna sytuacje w fiacie 125p z 4,5 litra oleju zrobilo mi sie 8 litrow , a 3 litry paliwa znikalo chwila moment :) przyczyna byla uszczerbiona krzywka na walku rozrzadu , nie otwieralo zaworu i paliwo jakims cudem dostawalo sie do oleju ( przez pierscienie najszybciej ) efekt koncowy --- zatarty silnik po okolo 100km
  • Level 10  
    chcialem jeszcze raz zaznaczyc, ze plynu chlodzacego nie ubywa. jutro sprawdze ten szlam, ale wydaje mi sie ze go nie ma, co prawda nie odkrecalem, ale obserwowalem zbiornik wyrownawczy zeby sprawdzic czy ubywa woda czy nie.

    auto pracuje rowno przy zimnym silniku jakies 1100 obroty na cieplym spada do 800. a pali mi jakies 6.2. praktyczni caly czas jezdze z domu do roboty i do domu, to jest jakies 10km w jedna strone (pozatym dluzsze dystansy).
  • Moderator of Cars
    Po pierwsze: płyn chłodniczy w oleju= "masło" (biało-żółta maź na bagnecie)
    podobny osad na korku wlewu oleju oznacza tylko i wyłącznie eksploatację samochodu na krótkich, miejskich trasach w, których nie ma on możliwości nagrzania się ani pracy przy wyższych obrotach (korki)
    Po drugie: jaki ten silnik ma system zasilania (wtrysk/gaźnik) ?
    jeśli gaźnik to pękła membrana w pompie paliwa i tamtędy przedostaje się ono do oleju i powoduje jego rozrzedzanie, a co za tym idzie wzrost poziomu
    Pzd
  • Level 10  
    a wiec bagnet jest czysty, i mam tam wtrysk.
    czyli pierwsze odpada a ta maz jest raczej szara czyli pewnie za malo nim jezdze.
    a drugie, zawsze myslalem ze jak peka membrana to benzyna na droge leci, ale i tak nie mam tam gaznika.

    jak narazie to chyba najbardziej prawdopodobne sa te pierscienie tlokowe, ale jak tak to powiniwnwm miec jeszcze inne objawy.
  • Level 22  
    jakby pierscienie byly do wymiany to bralby ci olej, kopcil moze nie zawsze ale przy rozruchu na niebiesko.to nie sa pierscienie tlokowe
  • Level 12  
    silnik do kapitalnego remontu
  • Level 22  
    cos ty?!nie zartuj sobie.przeciez kolega mowil ze pali malo, oleju nie bral do tej pory a ze olej czuc benzyna to wina uszczelnienia.paliwo gdzies sie dostaje ale na pewno nie pierscieniami. kiedys mialem podobnie jak jezdzilem tylko na LPG i po pewnym czasie odpalilem i przejechalem sie na Pb.tyle tylko ze wszystko bylo w normie(oleju itp. nie przybywalo)a ciecz chlodzaca zalatywala Pb.nic nie robilem dalej na LPG jezdzilem i tak do tej pory i pare dni temu odpalilem na Pb i nic.ciecz niczym nie zalatuje.a silnik tez oleju mi nic nie bierze.wszystko w normie. moze niech najpierw kolega wleje benzyny na innej stacji.bo cos mi sie wydaje ze ta co ma w zbiorniku benzyne to ma jakis dziwny sklad(zracy).to wina benzyny
  • Level 30  
    Te silniki maja jakas wade konstrukcyjna zwiazana z odpowietrzaniem skrzyni korbowej. Byla kiedys akcja serwisowa w calej Europie i cos w tych silnikach wymieniano. Chodzilo o to ze w zimie jak ktos jezdzil na krotkich dystansach to cos tam sie zatykalo i szlag trafial silnik. Tak ze moze wtym bym szukal winy za przybywanie oleju.
    Pozdrawiam.
  • Level 14  
    To uszczelka pod głowicą - do wymiany i bedzie ok ;) Już dziesiątki razy był tu na forum poruszany taki sam problem.
  • Level 10  
    zeczywiscie, pierscienie odpadaj, bo by kopcil, ale to ze nie bral oleju to nie jestem pewny, bo mam go niecaly rok i nie zdazylem zaobserwowac zeby mu cos ubywalo czy przybywalo. teraz dopiero zauwazylem to przybywanie i sie zaniepokoilem. jutro sprobuje w nim pomiezyc cisnienie pod tlokami na wszystkich cylindrach i zobacze co pokaze.

    a co do uszczeli pod glowica, to jak sie tam benzyna przedostaje do oleju, bo rozumiem woda, ale beznyna ??
  • Level 14  
    Jeżeli z oleju robi się "majonez", to znaczy że miesza się on z wodą. Może tylko ci się wydaje, że zalatuje benzyną, a może i benzyna się jeszcze gdzieś do niego dostaje.
  • Level 22  
    Sprawdź jeszcze czy po rozgrzaniu silnika masz twarde przewody układu chłodniczego ( te grube, które biegną do chłodnicy).
  • Level 12  
    Uszczelka pod głowicą! w przypadku pierścieni kopciłby i podejrzewam że po dłuższym czasie by się zatarł-rzadszy olej
  • Level 30  
    Coz sie tak uparliscie na ta uszczelke pod glowica skoro kolega napisal ze mu cieczy chlodzacej nie ubywa a chyba jesli mu oleju przybywa to musialoby mu plynu ubywac to logiczne.
    Najlepiej podjedz do serwisu i tam dostaniesz diagnoze tylko dokladnie opisz im co jest. I nie koniecznie musi cie to wyniesc drozej bo jesli bedziesz wymienial to co tu ci niektorzy pisza to okarze sie ze wiecej wlozyles pieniedzy niz naprawde trzeba bylo. Ciezko z diagnozowac tak na odleglosc co dolega twojemu autu co najwyzej ci mozemy sugestie podpowiedziec.
    Pozdrawiam
  • Cars specialist
    Jezeli zaczelo sie to zima przy niskich temperaturach to moze byc fatalnej jakosci paliwo ktore przy niskich temp.nie spala sie w calosci i pelznie po gladzi przedostajac sie do oleju.Paliwo z duza zawartoscia toluenu oraz innych rozpuszczalnikow .Ten efekt spotkalem kilka razy .Przy temp.ponzej -10stopni z oleju robila sie galareta (oleju nie dawalo sie wypuscic korkiem) radze szybko zmienic olej i obserwowac .

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Zapomnialem napisac ze nie byly to stare samochody np.Corsa C przebieg ok.15tys,Astra F ok.45tys.Klient od Corsy zglaszal przybywanie oleju oraz puzne gasniecie kontrolki cisnienia oleju.
  • Level 29  
    Witam

    zbyszku wrote:
    . jutro sprobuje w nim pomiezyc cisnienie pod tlokami na wszystkich cylindrach i zobacze co pokaze.


    W idealnym silniku ciśnienie pod tłokami powinno wynosić "0", oczywiście to taka drobna uwaga - nawet niektórzy mechanicy tak mówią - ciśnienie sprężania mierzymy w komorze spalania czyli nad tłokami a pod głowcą.
    Zmień źródło tankowania (stację benzynową), a następnie zrób dłuższą trasę i sprawdź czy przypadkiem wszystko nie wróciło do normy.
    Ten osad na korku świadczy o niewygrzanym silniku - krótkie przebiegi,uszkodzony termostat, może też być spowodowany chrzczonym paliwem. Firma VW przy jednorazowych przebiegach krótszych niż 8 km zaleca częstszą wymianę oleju.
    Pozdrawiam

    PS
    Nie gniewaj się o tą uwagę, ale pod tłokami jest skrzynia korbowa i gdyby tam było duże ciśnienie to by świadczyło o braku pierścieni
  • Level 13  
    Popieram sugestie ENAUTO jezeli to nie pomoże wymienić uszczelke pod głowicą
    pzdr.
  • Helpful post
    Level 21  
    Witam.
    Miałem taki sam przypadek w audi 80 poj. 1,8, ale w moim przypadku winien był uszkodzony gaźnik.
    Jak już jeden z Kolegów pisał w czasie esploatacji na krótkich odcinkach normalnym jest ( tak podaje firma),że do oleju może przedostawac się paliwo.Gdy nie bedzie dłuższych wyjazdów , to paliwo to nie zdąży odparować ,a wręcz przeciwnie będzie go przybywać.
    Proponuję zmienić olej( a nie uszczelkę jak niektórzy proponują) i na bierząco kontrolować stan oleju. Zachęcam także do dłuższych wycieczek za miasto.
    Ja pozbyłem się kłopotu instalujac inst.LPG:D, która mnie kosztowała nieznacznie wiecej niż naprawa gaźnika.Do tej pory parokrotnie się ona zwróciła( 10 lat) :D
  • Helpful post
    Level 2  
    W mojej corsie też tak było jak ja sprowadziłem. Olałem to :-) Wymieniłem olej, odkręciłem pokrywe zaworów i wyczyściłem to mazidło. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15 tyś km i jest ok. Żadnego mazidła już nie ma. Widocznie poprzedni użytkownik mojego auta jeździł na krótkich dystansach i podczas jazdy liczył chmury, tzn. słabo naciskał na pedał gazu :-) Zaznaczam, że po sprowadzeniu auta założyłem LPG, może to przez to mazidło zniknęło?
  • Helpful post
    Level 29  
    Witam

    jarekszczecin wrote:
    W mojej corsie też tak było jak ja sprowadziłem. Olałem to :-) Wymieniłem olej, odkręciłem pokrywe zaworów i wyczyściłem to mazidło. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15 tyś km i jest ok. Żadnego mazidła już nie ma. Widocznie poprzedni użytkownik mojego auta jeździł na krótkich dystansach i podczas jazdy liczył chmury, tzn. słabo naciskał na pedał gazu :-) Zaznaczam, że po sprowadzeniu auta założyłem LPG, może to przez to mazidło zniknęło?


    To "mazidło" to woda wykroplona z powietrza wchodzącego do skrzyni korbowej podczas stygnięcia silnika wymieszana z olejem.
    LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, silnik rozgrzewa się prędzej i dlatego tego świństwa jest mniej lub wcale. Taki osad emulsyjny można w zimie zaobserwować na kroku wlewu oleju 126p jeżdżącego na krótkich odcinkach, a tam niema możliwości przedostawania się wody z układu chłodzenia.
    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Sprawdź czy ci sie ogranicznik na bagnecie od oleju nie przesunął! Ja też myslałem że mi przybywa oleju i okazało się że ta gumka od bagnetu sie uszczerbiła i bagnet wczodził więcej w olej i pokazywał wysoki poziom oleju!
  • Level 18  
    Witam. Może powodem jest oszczędna jazda.Jeżdzisz zbyt delikatnie.
    Przegoń go 130-140 na odcinku 10-15 km.Jeśli to jest paliwo to szybko wyparuje.
    Pozdrawiam.Andrzej Golf 1.8Gl.
  • Level 14  
    Nieszczelny jest układ cylinder-tłok-pierścienie , paliwo z komory sprężania przenika do skrzyni korbowej.
  • Level 11  
    Miałem podobny problem kiedyś w fiacie 125, przyczyna - jeden cylinder (po kapitalce silnika) nie palił przy zimnym silniku, a że jeździłem na krótkich odcinkach oczywiście pół drogi na ssaniu więc niespalone paliwo jakoś dostawało się do miski olejowej, rozrzedziło mi olej i silnik po przejechaniu 210 kilometrów od remontu był znowu do remontu (poszły panewki i kolejny brak ciśnienia oleju). Moja rada - solidny serwis, żadnych podwórkowych naprawiaczy bez praktyki bo wychodzi czasami o wiele drożej - sam się przekonałem.Pozdrawiam.
  • Level 22  
    zalezy kiedy autor postu sprawdza olej. czy jak jest cieply silnik jeszcze czy na calkiem zimnym?na cieplym zawsze jest wiecej bo ciecz zwieksza objetosc. sprawdz na zimnym silniku