Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Prawidłowe podłączenie alternatora ,funkcja styku df

15 Gru 2014 18:40 8550 15
  • Poziom 9  
    Witam panowie,
    Chciałem się zapytac jak podłączyć alternator który ma styki B+,D+,DF ?

    Rozumiem,że B+ do plusa akumulatora, D+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce ale niestety nie wiem gdzie dac styk DF. czy bez podłaczenia tego styku alternator będzie ładował?
  • AdexAdex
  • Poziom 9  
    Dziekuję za informację. A tak przy okazji do czego jest ten styk DF?
  • AdexAdex
  • Poziom 28  
    Cytat:
    Nie musisz podłączać DF.


    Może bedzie działać bez wzbudzenia i regulatora :D
  • Poziom 34  
    Jakie wzbudzenie panowie elektonicy??? DFM to sygnał WYJŚCIOWY informujący o obciążeniu alternatora(field report) z alternatora do ECU. Daj foto tego regulatora, w jakim to samochodzie?
  • Poziom 28  
    Alternatory ze stykiem DF przeważnie pracują w takiej konfiguracji jak na obrazku Prawidłowe podłączenie alternatora ,funkcja styku df .
  • Poziom 34  
    DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
  • Poziom 2  
    Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej.

    Czy musi być przez żarówkę?
    Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L?
    Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
  • Poziom 39  
    lasior napisał:
    Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L?

    Jak będzie się kręciĺ to nic ale jak nieruchomy to spali wirnik i rozładuje aku.
    lasior napisał:
    Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?

    Jest to możliwe ale nie zawsze a jeśli już to obroty ponad 10tys, no w każdym razie zwykle na takich obrotach nie chodzą.
  • Poziom 22  
    Niby bez żarówki może być, wtedy zasilanie po wyłączniku do D+, ale to szemrane
    rozwiązanie. W razie awarii alternatora może to doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń.
    Bez akumulatora może się wzbudzić, ale lepiej tak nie robić (ryzyko uszkodzenia )
  • Poziom 2  
    Ok, dzięki.

    Podłączałem dzisiaj z akumulatorem, bez żarówki (B+ L na krótko) i nie ładuje, zerowe zmiany napięcia, a rozkręciłem go do 13 000 obr./min. Jak było 12,5V tak przy obrotach bez zmian.

    R wirnika 2,2 Ohma,
    prąd wirnika bez żarówki na postoju 1A, (12,5V / 2,2 to jakieś niecałe 6A powinno być, choć nie wiem jak działa regulator)
    szczotki, pierścienie ok...
    aha, diody prostownicze ok...

    Zamawiać regulator, czy jeszcze coś jest na rzeczy?
  • Poziom 22  
    Ten prąd ,to jak mierzony ?
    Należy wpierw zapiąć żarówkę ,uruchomić i ewentualnie potem szukać usterki.
    Jeżeli długo nie pracował, to bez żaróweczki prędzej się rozpadnie
    niż tak wzbudzi :-)
  • Poziom 39  
    Wywal regulator, na wirnik podłącz prąd z aku przez żarówkę 55W i zobacz czy będzie dawał prąd. Jeśli tak to reg do wymiany.
    Prąd wirnika trochę mały, powinno być ze 3,5A ale może wiiny regulator.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie można łączyć B+ z D+ bo może prąd ładowania pójść przez diody wzbudzenia co je usmaży - tak mi się przypomniaĺo. Można dać + prosto do regulatora nie podłączając D+.
  • Poziom 2  
    Prąd mierzony był miernikiem cęgowym.
    Szczotki są zintegrowane z regulatorem, więc nie bardzo jest jak podać 12V na wirnik bez reg-a.
    Czekam na nowy, podłączę przez kontrolkę i dam znać.