Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III - Wentylator chłodnicy nie włącza się mimo 115 stopni!

player997 22 Gru 2014 20:21 3864 20
  • #1 22 Gru 2014 20:21
    player997
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z Golfem III 1.8 75km+LPG, mianowicie wyrzuca mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego przy temp. roboczej.(do 70stopni jest ok).Gdy odpaliłem, żeby zrobić test wentylatora i termostatu na zakręconym korku bylem bardzo zdziwiony. Nagrzał się do 70 stopni, było ok, doszło do 90 a wentylator ani drgnie(gdybym odkręcił korek, byłaby fontanna) Doszło do 100 stopni i dalej nic. Doszło do 115 stopni i dalej. Węże do chłodnicy oba gorące. Zgasiłem więc silnik a tu zonk-wentylator się włączył i chodził około 10-20 sekund. O co chodzi?

    0 20
  • #2 22 Gru 2014 20:56
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. Jeżeli objawy nie ustępują przy pracy na PB i zakręceniu zaworu na butli lpg, to niestety, głowicę trzeba rwać. Węże od chłodnicy zapewne twarde. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.

    0
  • #3 22 Gru 2014 21:06
    player997
    Poziom 10  

    Reduktor wymieniłem na nowy bo myślałem ze to tego wina a tu nadal lipa. Na pb i LPG to samo. To jest strasznie dziwne. Parę dni temu jak robiłem testy wentylatora (na otwartym korku) to doszło do 90 stopni, wodę zaczęło wyrzucać ale wentylator się włączył i nagle wodę tak jakby zassało, za kilka sekund się wyłączył i znowu wywala i tak co chwile. Gdy wentylator chodzi to wody już nie wyrzuca, ale zaraz jak się wyłączy to wywala. Dziś mimo 115 stopni nie włączył się ani razu, dopiero równo ze zgaszeniem silnika..

    0
  • #4 23 Gru 2014 16:00
    gimak
    Poziom 37  

    Uwagi do ostatniego postu. Nie robiłbym testów z otwartym korkiem nie wiedząc przy jakiej temperaturze otwiera się termostat oraz przy jakiej powinien się załączyć wentylator. Gdzie jest czujnik załączający wentylator.
    Brak informacji czy przy tych 90 st. termostat był już otwarty czy nie.

    player997 napisał:
    wodę zaczęło wyrzucać ale wentylator się włączył i nagle wodę tak jakby zassało,

    Ten efekt zassania wg mnie świadczyłby, że w tym momencie nastąpiło dopiero otwarcie termostatu, ale po wyłączeniu wentylatora nie powinno dojść do wywalenia płynu, przynajmniej nie od razu.
    player997 napisał:
    Gdy wentylator chodzi to wody już nie wyrzuca, ale zaraz jak się wyłączy to wywala.

    Ta informacja też jest dla mnie zagadkowa, a może normalna dla dla obiegów w których normalna temperatura pracy silnika to okolica 100 st. i wyżej, ale wtedy niestety korek musi być zakręcony.
    Gdybym ja miał taki problem, to na początek sprawdziłbym czy termostat się otwiera i przy jakiej temperaturze (jeszcze bez jego wymontowywania), przy jakiej temperaturze dochodzi do załączenia wentylatora i czy ona jest w miarę powtarzalna (a powinna być, a z postu nie wynika że tak jest), a jeżeli nie to dlaczego (sprawdziłbym czujnik oraz pewność połączeń obwodu wentylatora).
    W niektórych samochodach (np. w megance) w pewnych warunkach dochodzi do załączenia wentylatora po zgaszeniu silnika i to jest normalne.

    0
  • #5 23 Gru 2014 21:35
    player997
    Poziom 10  

    Wnioskuje, że termostat otwiera się przy około 90 stopniach, bowiem gdy odpalam samochód to dolny wąż od chłodnicy jest zimny, dopiero z czasem gdy temperatura dochodzi do 90 stopni robi się stopniowo gorący. Powtarzam, że wentylator mi się nie włączył ani razu pomimo 115 stopni na zegarze. Włączył się dopiero zaraz po zgaszeniu silnika. Jak powinna wyglądać sytuacja dolnego węża idącego do chłodnicy, on ma być cały czas zimny aż do momentu dojścia do tej temperatury w której się nagrzewa? Gdy np ledwo co odpalę zimny silnik i lekko popuszczę opaskę dolnego węża, to ma być w nim woda? Już zgłupiałem..

    0
  • #6 23 Gru 2014 21:39
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    player997 napisał:
    Gdy wentylator chodzi to wody już nie wyrzuca

    Jest trochę odwrotnie, wentylator działa bo wody nie wyrzuca,( jest zanurzony) a gdy tylko w okolicy czujnika zrobi się bombel z powietrza, czujnik rozłącza.
    Zrób próbę z butelką. Zamiast oryginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym, zamontuj tymczasowy z wężykiem, drugi koniec wężyka do naczynia z wodą, jeżeli podczas pracy silnika będą leciały z wężyka pęcherzyki powietrza, to niestety uszczelka pod głowicą, miejmy nadzieję że nie sama głowica.

    -1
  • #7 23 Gru 2014 21:46
    player997
    Poziom 10  

    Postaram się tak zrobić jutro.

    0
  • #8 24 Gru 2014 15:49
    player997
    Poziom 10  

    Panowie jaja. Odpaliłem auto. grzeje, temp lekko ponad 90 stopni a dolny wąż zimny (woda bulgocze, wąż zimny-pomyślałem ze termostat papa)Aż tu nagle termostat puścił, WIATRAK SIĘ WŁĄCZYŁ i wodę zassało. Zakręciłem kurek i wiatrak wlączał się tak na 10 sekund i wylaczal i tak co chwile, wody nie wyrzucało nawet jak odkręcałem zbiorniczek. Z nadmuchu ciepły nawiew(wcześniej zimny) tak ma byc?

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:


    Byłem na przejażdżce i opowiem co się działo. Odpaliłem auto, doszlo do 90 stopni, termostat puścił ale wentylator ni chuchu i zaczeło wyrzucać wodę. Dopiero jak poluzowałem korek w zbiorniczku to puścił, poziom spadł więc jadę. Temp caly czas 90 stopni,z nawiewu ciepło letnie. Pojezdzilem, wysiadlem, patrze pod mache chwile, wiatrak się nie włączał. Poluzowalem korek, troche wody wyplulem i wiatrak ruszył. I tak w kolko. Z nawiewu ciepło-letnie powietrze. O co chodzi?

    0
  • #9 24 Gru 2014 18:44
    gimak
    Poziom 37  

    player997 napisał:
    Odpaliłem auto, doszlo do 90 stopni, termostat puścił ale wentylator ni chuchu i zaczeło wyrzucać wodę.

    Dobrze, termostat puścił i zaczęło wyrzucać wodę - jaka była wtedy była wtedy temperatura na desce?
    player997 napisał:
    Pojezdzilem, wysiadlem, patrze pod mache chwile, wiatrak się nie włączał.

    I znowu pytanie jaka temperatura na desce? Ogrzewanie działało? Jeżeli temperatura była normalna i ogrzewanie działało, to niepotrzebnie ten korek luzowałeś.
    Nie znam układu przestrzennego w tym samochodzie, ale jeżeli jest tam jak w mojej megance nieusuwalny pęcherz powietrza to otwarcie korka na gorąco z reguły wywali płyn.
    Zastanawia mnie to
    player997 napisał:
    Poluzowalem korek, troche wody wyplulem i wiatrak ruszył. I tak w kolko.

    To by świadczyło, że układ się zapowietrza (ale co jest powodem?) i przez powietrze zablokowany jest dostęp płynu do czujnika wentylatora, po wypluciu wody czujnik łapie na chwilę kontakt z płynem i załącza się wentylator, w tym czasie znowu gromadzi się przy czujniku powietrze i sytuacja się powtarza.
    W układach które znam, po otworzeniu się termostatu występuje samoczynne ciągłe odpowietrzenie się bloku do ponownego zamknięcia termostatu. W przy takich układach po otwarciu termostatu, nawet przy przedmuchu do małego obiegu, układ powinien zacząć normalnie funkcjonować - oczywiście do ponownego zamknięcia termostatu.
    W tej sytuacji zamiast kombinować jak koń pod górę, najlepiej będzie sprawdzić czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia.
    A nie jest przypadkiem zagazowany ten silnik?

    0
  • #10 24 Gru 2014 19:50
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Cowboy zagrabie napisał:
    Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku.

    Cowboy zagrabie napisał:
    W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.


    Takich bredni już dawno nie słyszałem.
    Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu.
    W połowie chłodnicy robi się poduszka powietrzna i akurat czujnik nie widzi temperatury.
    Proponuje nie pisać bredni.

    Termo-włącznik jest w chłodnicy od strony akumulatora. Wentylator jest 2 biegowy więc należało by sprawdzić czy działają oba biegi wentylatora podłączając go "na krótko".
    Jak płyn w układzie będzie się gotował to jest to normalne że z nagrzewnicy będzie wtedy leciało zimne powietrze bo nie będzie obiegu płyny chłodzącego.
    To że leci Ci płyn po odkręceniu korka to jest to normalny objaw.
    Przydało by się sprawdzić jakie jet ciśnienie w układzie.
    Normalnym objawem jest wyrzucanie płyny z odkręconego zbiornika wyrównawczego a nie włączanie się wentylatora.
    Płyn chłodzący nie zaczyna wrzeć przy 100 stopniach nie z tego powodu że to płyn a nie woda tylko z tego powodu że w układzie robi się ciśnienie a gdy płyn znajduje się w układzie pod ciśnieniem to podnosi się jego temperatura wrzenia.
    Jeżeli nie masz czym zmierzyć ciśnienia w układzie to zmień korek od zbiorniczka - koszt ok 20zł.

    0
  • #11 24 Gru 2014 20:02
    player997
    Poziom 10  

    do gimak:

    Temperatura na desce cały czas 90 stopni (drobne wahania 88-92 stopnie) Gdy wentylator się nie kręci leci chłodniejsze powietrze niż gdy się kręci.

    do grala1:

    Koreczek kupiłem nowy i wszystkie testy wykonuję na nim. Auto się nie grzeje, jakieś tam ogrzewanie jest więc nie wiem, jeździć nim i obserwować?

    0
  • #12 24 Gru 2014 20:09
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wskazówka na desce pokazuje 90 już gdy temperatura faktyczna silnika jest pomiędzy 70 a 100 stopni.
    Wyrzuca sam wodę ze zbiornika?
    Odepnij przewód (cienki) od zbiornika wyrównawczego i dmuchnij we wężyk.
    Wężyk idzie do chłodnicy lub do grubego węża idącego na górę chłodnicy. Gdy ten wężyk jest zatkany to układ nie jest w stanie się odpowietrzyć.

    0
  • #13 24 Gru 2014 20:24
    player997
    Poziom 10  

    Wyrzuca na odkręconym, na zakręconym nie wyrzuca. Ten przewód jest drożny, bowiem jak go odpiąłem to przelewała się przez niego woda.

    0
  • #15 25 Gru 2014 12:54
    player997
    Poziom 10  

    Ale dawniej nie wyrzucało, a teraz jest takie ciśnienie, że boje się że rozsadzi coś w trakcie jazdy

    0
  • #16 25 Gru 2014 13:05
    gimak
    Poziom 37  

    player997 napisał:
    Ale dawniej nie wyrzucało, a teraz jest takie ciśnienie, że boje się że rozsadzi coś w trakcie jazdy

    No to dopiero teraz puściłeś farbę, najprawdopodobniej masz przedmuch do układu chłodzenia.

    0
  • #17 25 Gru 2014 18:12
    player997
    Poziom 10  

    Jechałem dzisiaj na odcinku około 8 km. Już po półtora km miałem 90 stopni na blacie. Po 4 km temp poszła na 110 stopni i zatrzymałem samochód. Węże były twarde, ale dało się ucisnąć. Dolny wąż od termostatu zimny mimo tych 110 stopni. Popuściłem ciśnienie na korku, węże zrobiły się miękkie i zajechałem do domu z temp 90 stopni. Co wy na to?

    0
  • #19 25 Gru 2014 19:18
    player997
    Poziom 10  

    Może robić aż takie ciśnienie?

    1
  • #20 25 Gru 2014 21:36
    gimak
    Poziom 37  

    player997 napisał:
    Może robić aż takie ciśnienie?

    Może, jak jest niesprawny i się nie otwiera i z tego powodu temperatura najeżdża do 110 st., przy takiej temperaturze ciśnienie pojedzie do góry. Ale co do tej niesprawności termostatu to mam wątpliwości. Tak jak napisałem podejrzewam przedmuch do układu i przy zamkniętym termostacie, pęcherz blokuje do niego dostęp gorącego płynu i przez to się nie termostat nie otwiera - on by się otworzył ale z bardzo dużym opóźnieniem, ale wtedy w bloku jest już kocioł parowy. Dzisiaj wymieniałem opaskę na wężu do reduktora, przy zerowej stracie płynu, ale reduktor złapał powietrze, które po uruchomieniu silnika poszło do bloku i na termostat. Termostat oczywiście się nie otworzył, mimo, że temperatura poszła powyżej normalnej i wentylator na chłodnicy się załączył, płyn w zbiorniku też poszedł do góry, ale wystarczyło tylko odkręcić odpowietrznik przed termostatem wypuścić powietrze, termostat się otworzył, poziom w zbiorniku poszedł na dół i temperatura też.
    Dzisiaj jest już za późno, ale jutro zrobię zdjęcie patentu z którym jeździ meganka od 7-8 lat i jak będziesz chciał, to możesz w bardzo prosty sposób sprawdzić, czy masz przedmuch czy nie.

    0
  • #21 25 Gru 2014 22:11
    player997
    Poziom 10  

    Będę wdzięczny :)

    0