Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV Samsung plazma PS42C91H - niewyraźny obraz w dwóch trybach i brak sygnału hd

presa 02 Jan 2015 00:45 1983 3
  • #1
    presa
    Level 10  
    Witam Forumowiczów! Następujący problem - kupiłem używanego Samsunga plazmę o oznaczeniu PS42C91H. Połączyłem go zwykłym przewodem euro z dekoderem Motorola telewizji kablowej. Pracował tak dwa dni bez żadnych problemów. Później kupiłem przewód hdmi i podłączyłem przez gniazda hdmi dekodera i tv. Wszystko też było w porządku przez całe święta. Niestety, tuż po świętach, po włączeniu tv pokazał się tylko zielony ekran i brak obrazu z kablówki. Przełączyłem na drugie gniazdo hdmi w tv i to samo. W związku z tym zamieniłem przewód hdmi na euro i okazało się, że w trybach obrazu "dynamicznym" i "standardowym" obraz nie ma ostrości i nie da się jej ustawić zwykłymi opcjami regulacji, natomiast w trybie "film" obraz jest jak najbardziej prawidłowy i reaguje na wszystkie ustawienia. Dodatkowo po dokładnie 30min tv zaczął przełączać się z trybu film na dynamiczny samoistnie, co skutkowało znowu niewyraźnym obrazem. Wszedłem więc w tryb serwisowy i zresetowałem ustawienia do fabrycznych i przestawiłem tryb pracy ze "sklep" na "dom" (bo ustawiony był na sklep). Pomogło jedynie w tym, że tv nie przełącza się sam na tryb dynamiczny, ale reszta problemów, włącznie z zielonym ekranem przy sygnale hdmi pozostała bez zmian. Dodatkowo, po wyłączeniu tv do stand by i ponownym włączeniu, samoistnie ustawia się tryb sklep i znowu trzeba przestawiać. Pytanie moje jest następujące - jako, że w temacie elektroniki telewizorów jestem zielony jak ten opisany ekran, chcę tylko wiedzieć, czy istnieje jakaś możliwość pozbycia się problemu z poziomu menu serwisowego, czy konieczne jest odwiedzenie profesjonalnego serwisu do fizycznej naprawy? No i tak ogólnie, co mogło się zepsuć? Dziękuję za jakiekolwiek sugestie i życzę wszystkim Forumowiczom Szczęśliwego Nowego Roku!
  • Helpful post
    #2
    sosarek

    Level 43  
    Na początek sprawdź jaką jakość obrazu masz ustawioną na wyjściu HDMI dekodera(576,720,1080) i czy jest ona obsługiwana przez Twój telewizor.
  • #3
    presa
    Level 10  
    Dzięki sosarek! Sprawdziłem i jakoś sygnału z dekodera jest obsługiwana przez telewizor. Zrobiłem jeszcze taką rzecz - wyłączyłem tv, wyłączyłem dekoder. Odpiąłem wszystkie przewody od tv i podpiąłem jeszcze raz przewód hdmi odwrotnie niż dotychczas - końcówkę z telewizora wpiąłem w gniazdo hdmi dekodera i odwrotnie. Docisnąłem wszystko jak należy i podłączyłem zasilanie, włączyłem telewizor i wszystko zaczęło działać jak powinno - obraz żyleta na każdym trybie. Nie wiem czy problem nie leży w tym przewodzie. W tym tygodniu kupię inny jeszcze i spróbuję na jakimś droższym przewodzie odpalić (ten co mam jest produkcji Manta). Nie sprawdzałem natomiast czy na przewodzie z wtykiem euro dalej jest niewyraźny obraz na dwóch trybach, ale skoro działa na hdmi, to na razie nic nie przełączam. Moderatora proszę, aby jeszcze przez czas jakiś nie przenosił tematu do kosza. Przetestuję tv na innym przewodzie i jak wszystko przez tydzień będzie ok, to zamykam temat. Dziękuję!
  • #4
    presa
    Level 10  
    Witam ponownie. W mojej sprawie - minął tydzień i obserwacje następujące: sygnał hdmi z dekodera jest obsługiwany przez telewizor w sposób całkowicie prawidłowy, wtyki hdmi1 oraz hdmi2 w telewizorze sprawne, przewód sprawny, obraz prawidłowy. Sprawę z sygnałem hdmi w telewizorze uważam za zamkniętą. W moim przypadku pomogła wymiana przewodu.
    Niestety, pozostaje problem z obrazem w dwóch trybach po podłączeniu przewodu z końcówką typu euro. Nadal jedynym, prawidłowo wyświetlającym obraz trybem jest "film". W trybach "dynamiczny" oraz "standardowy" obraz wciąż jest jakby podwójny, nieostry i nie reaguje na żadne próby regulowania ostrości. Sprawdziłem również inny przewód, ale akurat w tym przypadku nic to nie dało. Może ktoś ma jakiś pomysł, co mogło się zepsuć i co ewentualnie można zrobić we własnym zakresie przed wizytą w serwisie? Dziękuję!