Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR ATmega, C - Sterownik nawadniania

16 Sty 2015 14:34 5559 42
  • Poziom 8  
    Witam,
    Postanowiłem zbudować sterownik oparty na ATmega 16. Przygotowałem schemat połączeń i prosiłbym o sprawdzenie jego poprawności. Na swoje usprawiedliwienie od razu dodam, że jestem początkujący.

Funkcje sterownika:
    - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej za pomocą czujnika temperatury- DS18B20
    - rezystancyjny pomiar wilgotności gleby za pomocą dwóch elektrod. Generuję z timer'a sygnał prostokątny o napięciu od 0V do +5V. Za pomocą wzmacniacza operacyjnego przesuwam offset napięcia w wyniku którego otrzymuję na wyjściu od -2.5V do 2,5V. Prąd przemienny w takim przypadku jest korzystniejszy, bo zjawisko elektrolizy jest mniej agresywne dla elektrod jak i dla cieczy. Przed wejściem do ADC sygnał przechodzi przez kolejny wzmacniacz , tak aby napięcie było mierzone w zakresie od 0 do 5V.
    - sterowanie menu za pomocą 4 przycisków,
    - wyświetlenie informacji na wyświetlaczu LCD 16x2,
    - sterowanie pięcioma elektrozaworami działającymi na ~230V,

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    Nie bardzo rozumiem jak przy pomocy opampa zasilanego GND..Vcc chcesz uzyskać na wyjściu napięcie poniżej GND?
    Druga sprawa to przydał by się jakiś moduł komunikacji radiowej - BT lub WiFi. Na przyszłosć można stworzyć wygodny interfejs na smartfona - wygodniej jest z domu sterować niż latać do sterownika, żeby włączyć/wyłączyć podlewanie ogrodu.
  • Poziom 8  
    Tak jak napisałem, jestem początkującym w tym temacie. Myślałem, że w ten sposób co zaproponowałem jestem w stanie to osiągnąć. Jeśli nie, to prosiłbym o jakieś sugestie odnośnie w jaki inny sposób można to wykonać.