Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Vitara 1.6 8v - nie odpala - co jeszcze sprawdzić

slepywilk 17 Feb 2015 22:44 6918 16
  • #1
    slepywilk
    Level 9  
    pacjent(bądź denat): Vitara '89 z silnikiem 1.6 8v mono wtrysk

    objawy:
    rozrusznik kręci
    paliwo jest i podaje pompka
    wtryskiwacz wtryskuje
    nowy czujnik temp.
    świece nowe, aż je zalewa
    aparat, palec i przewody ok
    sprężanie ok
    iskra jest
    bezpieczniki wszystkie ok
    aparat ustawiony na pierwszym, przy próbie regulacji zapłonu (lewo/prawo) brak reakcji


    a denat nawet nie pyrknie, nawet nie strzeli czy to na Pb czy LPG

    brak błędów (12)

    rozrząd nowy i ustawiony dobrze
    głowica po regeneracji
    samoch. cywilny, nie topiony
    sprawdzone wszystkie wtyczki w komorze silnika
    wtyczka w tylnej lampie ok (chodź masa ledwo się trzyma do budy/ trzeba było by wyciąć i nowe miejsce na dać/)

    łapki opadają gdzie tu szukać przyczyny
    będę wdzięczny za sugestie
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kompresja jaka?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaki masz aparat zapłonowy?
  • #4
    cezars65
    Level 24  
    Wtryskiwacz uwalony i leje ...... dawno temu miałem takie coś w oplu kadecie 1.4....cudów nie ma , jeżeli Kolega pisze o tym co sprawdził i mimo to nie pomaga.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapytam niemądrze;rozrusznik kręci w dobrą stronę??.
  • #5
    slepywilk
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Kompresja jaka?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaki masz aparat zapłonowy?


    kompresja coś ok 10-11

    aparat yYyy :/

    Dodano po 29 [sekundy]:

    T5 wrote:
    Spróbuj odpalać z popuszczonym wydechem przy kolektorze ;)

    wydech drożny :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    cezars65 wrote:
    Wtryskiwacz uwalony i leje ...... dawno temu miałem takie coś w oplu kadecie 1.4....cudów nie ma , jeżeli Kolega pisze o tym co sprawdził i mimo to nie pomaga.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapytam niemądrze;rozrusznik kręci w dobrą stronę??.

    możliwe, że leje /// tylko dla czego na LPG również brak reakcji

    rozrusznik oczywiście w dobra str. kręci
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    slepywilk wrote:

    świece nowe, aż je zalewa



    tu szukać przyczyny
  • Helpful post
    #7
    dafit906
    Level 27  
    slepywilk wrote:
    łapki opadają gdzie tu szukać przyczyny
    będę wdzięczny za sugestie
    a ja bym otworzył ECU i sprawdził czy bodajże 37pin nie jest stopiony bądź/lub przepalona ścieżka. ew sprawdził bym czy przypadkiem przekaźnik wtryskiwacza nie jest sklejony lub do wymiany cewka skoro iskra jest (ale może słaba? )
  • #8
    slepywilk
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    slepywilk wrote:

    świece nowe, aż je zalewa



    tu szukać przyczyny

    racja gdzieś ze strony zapłonu jest problem, ale gdzie...
    będe musiał jeszcze raz wszystko posprawdzać

    Dodano po 3 [minuty]:

    dafit906 wrote:
    a ja bym otworzył ECU i sprawdził czy bodajże 37pin nie jest stopiony bądź/lub przepalona ścieżka. ew sprawdził bym czy przypadkiem przekaźnik wtryskiwacza nie jest sklejony lub do wymiany cewka skoro iskra jest (ale może słaba? )

    oOoo i o jest ciekawa uwaga z tym ECU, warta również sprawdzenia
    iskra jest ładna tylko teraz jak ona wygląda pod ciśnieniem - cewka do sprawdzenia
  • #9
    TomiNowik
    Level 12  
    Sprawdź luzy zaworowe(szczególnie wydechy).
  • #10
    slepywilk
    Level 9  
    TomiNowik wrote:
    Sprawdź luzy zaworowe(szczególnie wydechy).


    slepywilk wrote:
    głowica po regeneracji
  • #11
    dafit906
    Level 27  
    a kto ustawiał zawory? Ty ? Pewny jestes ustawienia ?
  • #12
    slepywilk
    Level 9  
    dafit906 wrote:
    a kto ustawiał zawory? Ty ? Pewny jestes ustawienia ?


    nawet jak bym ja ustawił to nie robił bym tego pierwszy raz ;)
    ale akurat cała głowica była robiona w warsztacie specjalizującym się w tego typu naprawach
  • #13
    pusty20
    Level 25  
    slepywilk wrote:
    cezars65 wrote:
    Wtryskiwacz uwalony i leje ......

    możliwe, że leje /// tylko dla czego na LPG również brak reakcji?

    Z tego samego powodu dla którego nie bardzo auto chce jeździć dostając do cylindrów benzynę i LPG w tym samym czasie.A taka sytuacja może mieć miejsce u Ciebie w przypadku lejącego wtryskiwacza.
    Na razie bym LPG zostawił w spokoju.
    Pewny jesteś na 100% ustawienia zapłonu?
  • #14
    slepywilk
    Level 9  
    pusty20 wrote:
    dostając do cylindrów benzynę i LPG w tym samym czasie.A taka sytuacja może mieć miejsce u Ciebie w przypadku lejącego wtryskiwacza.
    Na razie bym LPG zostawił w spokoju.
    Pewny jesteś na 100% ustawienia zapłonu?


    raczej nie powinno jednocześnie podawać Pb I LPG
    tak czy tak musze jeszcze raz sprawdzić dla pewności ustawienie zapłonu (jak na razie poszukuje wolnego czasu ;) )
  • #15
    pusty20
    Level 25  
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.
  • #16
    slepywilk
    Level 9  
    pusty20 wrote:
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.

    jeśli wtryskiwacz leje to poda za dużo i nie mgiełkę
    a instalacja LPG jest II generacji - czyli podciśnieniowa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziękuje Wszystkim za porady, sugestię

    Przyczyna nie odpalenia była głupota dalej zwana błędem ;)

    Os aparatu zapł. trzeba było o 180' przekręcić i ustawić zapłon i silnik pali jak wściekły
    Pozdrawiam
  • #17
    pusty20
    Level 25  
    slepywilk wrote:
    pusty20 wrote:
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.

    jeśli wtryskiwacz leje to poda za dużo i nie mgiełkę

    Zgadza się.Bardziej mi chodziło u to że jeśli przepuszcza to poda noPb i LPG.Zwłaszcza że panuje ciśnienie w układzie noPb.
    Ale to tylko drobny szczegół.
    Najważniejsze że się udało uruchomić.
    A pisałem o zapłonie :-P.
    Pozdrawiam.