Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Vitara 1.6 8v - nie odpala - co jeszcze sprawdzić

17 Feb 2015 22:44 4155 16
  • Level 9  
    pacjent(bądź denat): Vitara '89 z silnikiem 1.6 8v mono wtrysk

    objawy:
    rozrusznik kręci
    paliwo jest i podaje pompka
    wtryskiwacz wtryskuje
    nowy czujnik temp.
    świece nowe, aż je zalewa
    aparat, palec i przewody ok
    sprężanie ok
    iskra jest
    bezpieczniki wszystkie ok
    aparat ustawiony na pierwszym, przy próbie regulacji zapłonu (lewo/prawo) brak reakcji


    a denat nawet nie pyrknie, nawet nie strzeli czy to na Pb czy LPG

    brak błędów (12)

    rozrząd nowy i ustawiony dobrze
    głowica po regeneracji
    samoch. cywilny, nie topiony
    sprawdzone wszystkie wtyczki w komorze silnika
    wtyczka w tylnej lampie ok (chodź masa ledwo się trzyma do budy/ trzeba było by wyciąć i nowe miejsce na dać/)

    łapki opadają gdzie tu szukać przyczyny
    będę wdzięczny za sugestie
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kompresja jaka?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaki masz aparat zapłonowy?
  • Level 24  
    Wtryskiwacz uwalony i leje ...... dawno temu miałem takie coś w oplu kadecie 1.4....cudów nie ma , jeżeli Kolega pisze o tym co sprawdził i mimo to nie pomaga.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapytam niemądrze;rozrusznik kręci w dobrą stronę??.
  • Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Kompresja jaka?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaki masz aparat zapłonowy?


    kompresja coś ok 10-11

    aparat yYyy :/

    Dodano po 29 [sekundy]:

    T5 wrote:
    Spróbuj odpalać z popuszczonym wydechem przy kolektorze ;)

    wydech drożny :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    cezars65 wrote:
    Wtryskiwacz uwalony i leje ...... dawno temu miałem takie coś w oplu kadecie 1.4....cudów nie ma , jeżeli Kolega pisze o tym co sprawdził i mimo to nie pomaga.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapytam niemądrze;rozrusznik kręci w dobrą stronę??.

    możliwe, że leje /// tylko dla czego na LPG również brak reakcji

    rozrusznik oczywiście w dobra str. kręci
  • Level 43  
    slepywilk wrote:

    świece nowe, aż je zalewa



    tu szukać przyczyny
  • Helpful post
    Level 27  
    slepywilk wrote:
    łapki opadają gdzie tu szukać przyczyny
    będę wdzięczny za sugestie
    a ja bym otworzył ECU i sprawdził czy bodajże 37pin nie jest stopiony bądź/lub przepalona ścieżka. ew sprawdził bym czy przypadkiem przekaźnik wtryskiwacza nie jest sklejony lub do wymiany cewka skoro iskra jest (ale może słaba? )
  • Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    slepywilk wrote:

    świece nowe, aż je zalewa



    tu szukać przyczyny

    racja gdzieś ze strony zapłonu jest problem, ale gdzie...
    będe musiał jeszcze raz wszystko posprawdzać

    Dodano po 3 [minuty]:

    dafit906 wrote:
    a ja bym otworzył ECU i sprawdził czy bodajże 37pin nie jest stopiony bądź/lub przepalona ścieżka. ew sprawdził bym czy przypadkiem przekaźnik wtryskiwacza nie jest sklejony lub do wymiany cewka skoro iskra jest (ale może słaba? )

    oOoo i o jest ciekawa uwaga z tym ECU, warta również sprawdzenia
    iskra jest ładna tylko teraz jak ona wygląda pod ciśnieniem - cewka do sprawdzenia
  • Level 12  
    Sprawdź luzy zaworowe(szczególnie wydechy).
  • Level 9  
    TomiNowik wrote:
    Sprawdź luzy zaworowe(szczególnie wydechy).


    slepywilk wrote:
    głowica po regeneracji
  • Level 27  
    a kto ustawiał zawory? Ty ? Pewny jestes ustawienia ?
  • Level 9  
    dafit906 wrote:
    a kto ustawiał zawory? Ty ? Pewny jestes ustawienia ?


    nawet jak bym ja ustawił to nie robił bym tego pierwszy raz ;)
    ale akurat cała głowica była robiona w warsztacie specjalizującym się w tego typu naprawach
  • Level 25  
    slepywilk wrote:
    cezars65 wrote:
    Wtryskiwacz uwalony i leje ......

    możliwe, że leje /// tylko dla czego na LPG również brak reakcji?

    Z tego samego powodu dla którego nie bardzo auto chce jeździć dostając do cylindrów benzynę i LPG w tym samym czasie.A taka sytuacja może mieć miejsce u Ciebie w przypadku lejącego wtryskiwacza.
    Na razie bym LPG zostawił w spokoju.
    Pewny jesteś na 100% ustawienia zapłonu?
  • Level 9  
    pusty20 wrote:
    dostając do cylindrów benzynę i LPG w tym samym czasie.A taka sytuacja może mieć miejsce u Ciebie w przypadku lejącego wtryskiwacza.
    Na razie bym LPG zostawił w spokoju.
    Pewny jesteś na 100% ustawienia zapłonu?


    raczej nie powinno jednocześnie podawać Pb I LPG
    tak czy tak musze jeszcze raz sprawdzić dla pewności ustawienie zapłonu (jak na razie poszukuje wolnego czasu ;) )
  • Level 25  
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.
  • Level 9  
    pusty20 wrote:
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.

    jeśli wtryskiwacz leje to poda za dużo i nie mgiełkę
    a instalacja LPG jest II generacji - czyli podciśnieniowa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziękuje Wszystkim za porady, sugestię

    Przyczyna nie odpalenia była głupota dalej zwana błędem ;)

    Os aparatu zapł. trzeba było o 180' przekręcić i ustawić zapłon i silnik pali jak wściekły
    Pozdrawiam
  • Level 25  
    slepywilk wrote:
    pusty20 wrote:
    Jeśli wtryskiwacz nie leje to nie poda Pb i LPG.

    jeśli wtryskiwacz leje to poda za dużo i nie mgiełkę

    Zgadza się.Bardziej mi chodziło u to że jeśli przepuszcza to poda noPb i LPG.Zwłaszcza że panuje ciśnienie w układzie noPb.
    Ale to tylko drobny szczegół.
    Najważniejsze że się udało uruchomić.
    A pisałem o zapłonie :-P.
    Pozdrawiam.