Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód z podwyższonym prześwitem

krzysiek_82 18 Lut 2015 21:41 4032 30
  • #1 18 Lut 2015 21:41
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Witajcie
    Pomysły mi się kończą, do wydania jest ok 35tyś zł.
    Szukam samochodu z podwyższonym prześwitem ale nie koniecznie 4x4
    Po prostu drogi są jakie są i nie chcę zawadzać podwoziem (pedantyczne podejście mam odnośnie korozji i utrzymania stanu auta jak najbliżej fabrycznego)
    Skreśliłem japońskie wynalazki z powodu korozji, kie, hyundaie to także złom pod względem korozji.

    wymagania co do auta.
    - brak koła na tylnej klapie
    - silnik benzynowy zdatny do gazu (znaczy się wtrysk pośredni) lub w miarę ekonomiczny diesel
    - komputer pokładowy
    -tempomat
    -pełne ramki drzwi (subaru odpada)
    -w miarę sensowny bagażnik (żeby chociaż wózek dla dziecka dało się wpakować i na wakacje pojechać)

    obecnie mam lagunę III którą będę sprzedawał oraz scenica rx4 ale irytuje mnie w tym aucie koło na klapie po prostu tego nie znoszę.

    opel antara spełnia oczekiwania ale ciężko kupić w tej cenie benzyniaka 2.4 a diesel no cóż pali więcej niż można przypuszczać i się sypie. Renault koleos bliski ideału ale silnik 2.0DCI powoduje, że dostaje mdłości na samą myśl wyciągania wtrysków, zmiany wałków które się wycierają i panewek które padają (przerabiałem temat więc niestety coś o tym wiem)

    Może macie jakieś sugestie? Dodam, tylko że auta w stylu fiat sedici też odpadają bo za małe i z racji bliskich relacji z suzuki rdzewieją.

    0 29
  • #2 18 Lut 2015 22:50
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    C8/ulysseII/807/phedra. Silnik 2,0 16V. Mam starszego evasiona, z tym silnikem ( idealny do gazu spalanie 10-13 LPG). Miejsca wiecej niz w sharanie, suwane drzwi, płaska podłoga, duży prześwit ( kłade sie pod autem bez podnoszenia) nie ma mowy o zaczepieniu krawężnika.
    Podobnie espace 2,0T 170KM. Bardzo dobry silnik z gzem nie ma problemów mimo turbiny.

    0
  • #3 19 Lut 2015 07:25
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    nie szukam za bardzo vana, espace miałem ale niestety nie spełnia kryterium odporności na korozję i generalnie brak w autach z tego segmentu dobrego dostępu do silnika.
    Dosyć ważnym dla mnie aspektem jest to, aby progi i ewentualnie nadkola były zasłonięte tworzywem wtedy odpada problem piaskowania końcówek progów spotykany we wszystkich autach bez tego udogodnienia.

    0
  • #5 19 Lut 2015 08:37
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    mlewan napisał:
    Może Octavia Scout?


    myślałem o niej, ale niestety bez 45tyś lepiej nie podchodzić.

    0
  • #6 19 Lut 2015 09:07
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    krzysiek_82 napisał:
    nie szukam za bardzo vana, espace miałem ale niestety nie spełnia kryterium odporności na korozję i generalnie brak w autach z tego segmentu dobrego dostępu do silnika.

    No to widzę, że nie kupisz takiego, co byłby idealny... Twoje kryteria to troche mision impossible. Tanio, dobrze , wysoko, bezawaryjnie. Albo rybki, albo akwarium. Musisz pojść na jakiś kompromis. Ja szukam dużo starszego ( tańszego auta) i też mi nic nie pasuje. Im wiecej wiesz o samochodach tym trudniej jest coś kupic.
    Grymasisz z ta korozja, jakbyś wybierał w 15-letnich autach (i na nastepne 10 miałby służyć) ale za 35 tys mozna kupic coś 5-letniego i bez korozji. Dostep do silnika dobry był w FSO i passacie B3, a teraz to we wszystkich jest albo źle , albo tragicznie. Mechanicy do tego przywykli i problem jest raz na 80 tys przy wymianie rozrzadu.
    Auta z plastikowymi nakładkami to często niewidoczne źródło korozji.
    Kup zatem proste V8 zza oceanu i wymieniaj tylko świece i olej.
    Możesz kupic 2-letnie , albo 8letnie w idealnym stanie. Nie szukaj po roczniku, tylko po stanie technicznym.
    Allroad A6, ford freestye, taurus T-rex, volvo XC90, mazda cx7/9. tribute, tribeca, cadillac srx, renault vel satis, forester...

    0
  • #7 19 Lut 2015 09:20
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Grymasisz z ta korozja, jakbyś wybierał w 15-letnich autach


    Ruda to jedna z rzeczy której nie trawie, auta zmieniam co 1-2 lata ale rudej nie toleruje po prostu. Espace sprzedałem bo miałem kilka kropek na nadkolu które umknęły mi podczas zakupu (gdzie ja miałem głowę?) Przy aucie staram się robić wszystko sam stąd dobry dostęp do silnika wskazany, czasami mnie krew zalewa jak ściągam kolektory w autach gdzie dostęp jest fatalny stąd moje spojrzenie na ten aspekt jest czysto praktyczne.

    0
  • #10 19 Lut 2015 09:43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    krzysiek_82 napisał:
    czasami mnie krew zalewa jak ściągam kolektory w autach gdzie dostęp jest fatalny stąd moje spojrzenie na ten aspekt jest czysto praktyczne.

    Kolektory zdejmujesz? No fakt, sam zdejmowałem w moim evasionie ssący (do nawiercenia wkrętek do gazu) i zajęło mi to 20 minut, a podobno w vanach jest fatalny dostęp, ale akurat nie w tym.

    0
  • #11 19 Lut 2015 10:05
    willyvmm
    Poziom 26  

    Peugeot Partner Tepee - spelnia prawie wszystkie twoje oczekiwania.

    0
  • #12 19 Lut 2015 11:01
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    willyvmm napisał:
    Peugeot Partner Tepee - spelnia prawie wszystkie twoje oczekiwania.


    fakt plastiki na progach są,ale względem serii zupełnie tego auta nie podnieśli.
    Czasami i takie drogi się zdarzają
    Samochód z podwyższonym prześwitem
    a nawet gorsze, więc te 20cm prześwitu to minimum.

    0
  • #13 19 Lut 2015 13:59
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    No to tylko auto typu mitsubishi endeavor

    0
  • #14 20 Lut 2015 07:16
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    coś w tym stylu, aczkolwiek mitsu nie przekonuje mnie jakością a niestety japońce odstają także estetyką jakby zatrzymali się w rozwoju jakieś 20lat temu. Rozszerzyłem budżet o kolejne 6tyś, cały czas szukam mobile.de i autoscout cały czas w akcji.

    0
  • #15 20 Lut 2015 08:39
    milejow
    Poziom 42  

    Dacia Duster, ja bym się nawet nie zastanawiał.
    Za te pieniążki masz młody egzemplarz, poczciwie wyposażony, zagazowany i w czterech napędach a graty eksploatacyjne w dobrych zamiennikach za śmieszne pieniądze.

    0
  • #16 20 Lut 2015 09:09
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    milejow napisał:
    Dacia Duster, ja bym się nawet nie zastanawiał.


    nawet mi się z zewnątrz podoba (z daleka oglądając) ale jak zapoznałem się z egzemplarzem stojącym w salonie z bliska zrozumiałem, że to nawet tych pieniędzy nie jest warte. Pozostaje szukać antary 2.4 tylko przez tą dziadowską akcyzę koszty importu rosną bo pojemność powyżej 2l.

    0
  • #17 20 Lut 2015 10:06
    pepe150
    Poziom 33  

    Seat Altea freetrack, Skoda Yeti (wygląda jak Roomster tylko wyższa), Peugeot 2008 (produkcja od 2013!), Peugeot 3008. Wszystko europejskie, nie wschodnie.

    0
  • #18 20 Lut 2015 12:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Z takim budżetem, takie wymagania?

    1
  • #19 20 Lut 2015 13:09
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    robokop napisał:
    Z takim budżetem, takie wymagania?


    trzeba jeszcze trochę dozbierać, Niemcy niechętnie pozbywają się antar 2.4 a szkoda.

    0
  • #20 20 Lut 2015 17:51
    trance123
    Poziom 20  

    Ford Maverick ? Dużo pod budżet, nie ma koła na klapie bagażnika. Silnika 2,3 L benzyna na łańcuszku na nowej sekwencji koło 12 L gazu bagażnik jaki jest taki jest. Tempomat w standardzie.

    0
  • #21 20 Lut 2015 22:24
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    krzysiek_82 napisał:
    milejow napisał:
    Dacia Duster, ja bym się nawet nie zastanawiał.


    nawet mi się z zewnątrz podoba (z daleka oglądając) ale jak zapoznałem się z egzemplarzem stojącym w salonie z bliska zrozumiałem, że to nawet tych pieniędzy nie jest warte.

    A co chciałeś w pseudo suv-ie, z napędem 4 koła (który waży mnie niz golf, czy astra) i z silnikiem 1,6 105KM, za 1/3 ceny prawdziwego suv-a?

    0
  • #22 03 Gru 2015 12:06
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Niestety problem nadal pozostaje, kupiłem jakiś czas temu bmw x3 ale to padło jakich mało, tzn nie psuło się ale jak dla mnie to przewartościowany samochód którym jeździ się jak na taczce. Szukam dalej .....

    0
  • #23 03 Gru 2015 15:46
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jeep Wrangler lub inny model z lpg do 40000 znajdziesz.

    0
  • #24 03 Gru 2015 19:54
    nioop

    Specjalista AGD

    Ja tam w tych kryteriach nawet chwili bym się nie wahał, według mnie wybór oczywisty - Volvo XC 70

    -1
  • #25 04 Gru 2015 22:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    nioop napisał:
    Ja tam w tych kryteriach nawet chwili bym się nie wahał, według mnie wybór oczywisty - Volvo XC 70

    I w "trumnie" byś jeździł? :D A jaki on podwyzszony? o 2 cm niz inne? Mój van evasion ma wiekszy prześwit. Zaleta to , że cross/country i napęd, ale jak zawiśnie na brzuchu to i napęd nic nie da.
    Na drogi jak u Autora to łada niva... :D

    0
  • #26 05 Gru 2015 13:22
    Kune
    Poziom 23  

    Ja polecam M. Outlander.
    Możesz kupić zarówno benzynę jak i diesla. Przy BMW wykończenie słabe, bo jak to japoniec auto jest plastikowe, ale calkiem wygodne. Auto dość tanie w utrzymaniu, ekonomiczne i bezawaryjne.

    0
  • #27 05 Gru 2015 17:22
    nioop

    Specjalista AGD

    andrzej lukaszewicz napisał:
    ... Mój van evasion ...


    To jest właśnie typowa pomoc w wyborze auta tutaj :]
    Mój van jest lepszy od każdego innego auta i masz go kupić, bo na rynku nic innego lepszego nie znajdziesz :] Baa.. Jak mój van zawiśnie na brzuchu to bez problemu wyjedzie.. A Volvo już wymięknie - tak to mam rozumieć ? :]

    Panie Andrzeju, uważa Pan że jednak van evasion lepiej się sprawdzi pod wymaganiami autora tematu niż zaproponowane przeze mnie XC70 ?
    Z całym szacunkiem - wpychasz ten cały złom na siłe - stare Fiaty i Renault bo takimi Pan jeździ, a jak ktoś zaproponuje coś sensownego to już wielki kontratak.. :]

    Auto miało być odporne na korozję, sensowny bagażnik, progi i nadkola zasłonięte, silnik benz pod gaz. - XC70 wydaje mi się idealnie się tutaj nadaje..

    -1
  • #28 07 Gru 2015 00:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Pomijając resztę wypowiedzi ( jak zwykle zbyt nerwowej i z osobistymi wycieczkami, które proszę ograniczyć) nigdy nie miałem renaulta i fiata( choć było kiedys FSO 1500...)
    Temat jest o podwyszonym aucie nie koniecznie z napędem na 4 koła, a xc 70 jakoś wybitnie wysoki nie jest. Evasion podany jako przykład naprawdę wysokiego prześwitu bez żadnych cech terenowych. Kładę się pod nim bez problemu bez podnoszenia, a Ty spróbuj to zrobić pod xc 70, chyba, że masz posturę Małysza...
    Nigdzie tez evasiona nie polecąlem ze względu na wyższy budzet autora.
    Jakbyś uważniej czytał to powinieneś zauważyć, że proponowałem w poście #6:

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Allroad A6, ford freestye, taurus T-rex, volvo XC90, mazda cx7/9. tribute, tribeca, cadillac srx, renault vel satis, forester...

    Wcześniej była mowa o C8/ullyse2/807/phedra. Pisałem tez o mitsubishi endavour, ale tych wypowiedzi jakoś nie zauważyłeś, bo sam zaproponowałeś aż jeden i jedynie słuszny XC70...
    Większość wymienionych przeze mnie auta ma wyższy prześwit od wcale nie wysokiego XC70. Tyle samo ma panda 4x4...
    Co do odporności na korozji , to większość modeli volvo jak najbardziej mogę polecić.
    Inny przykład to pacifica 2WD/4WD. Duży prześwit, komfort nieporównywalny z wymienianymi tu autami. Dobrze się gazuje, całkiem odporne na korozję. Jedyna wada to spore spalanie.

    0
  • #29 07 Gru 2015 21:07
    Kune
    Poziom 23  

    @up
    super pomysly.
    A6 Allroad z "niezawodnym" 2.5tdi lub paliwożernym 4.2 V8, do tego z mega drogim zawieszeniem (wielowahacz + amortyzatory pnetumatyczne) to genialny pomysl.
    Ford Freestyle? A co do do licha jest?! Albo T-Rex? Tribute, Tribeca, SRX... to jakiś konkurs najbardziej nietypowych aut w europie?
    Dopełnieniem tego jest super "bezawaryjny" Vel Satis, który halogeny ma chyba po to, żeby doświetlać lawetę i Xc90 - to auto które nowe kosztowało między 200-300kpln. Wiesz ile kosztuje utrzymanie tego auta? X3 przy tym to tanie wozidło z częściami za grosze.
    Przy Mazdach CX7/CX9 proponuje zacząć od kosztów części zamiennych i obracających się panewek na wale w 2.3T, gdzie silnik cięzko kupić poniżej 8-10kpln. Pomijam już spalanie silnika 2.3T oraz podaż aut na rynku. Subaru z ich boxerem to często proszenie się o problemy, te auta trzeba kochać i mieć na nie pieniądze, popytaj właścicieli Imprez.

    Chcesz kolegę wsadzić na największą minę jaka istnieje?
    Jeśli kładzenie się pod samochodem to Twoje kryteria wyboru auta, to już nawet nie wiem jak to skomentować.

    Polecić można popularne auta, z podwyższonym prześwitem, bo jak dobrze rozumiem o to chodzi. O właściwościach terenowych nie wspominam, bo jakie to właściwości dokładnie i o jaki teren chodzi? W moim mniemaniu skoro auto wybrał X3, chce auto jeżdżące w 90% po asfalcie, umiejące wjechać na stok bez zakopania się.

    Więc:
    - Octavia Scout 4x4 lub zwykłe 4x4. Do tego są nieseryjne elementy zwiększające prześwit
    - Outlander II, diesel lub benzyna - na prawdę super fajne auto, fajnie się jeździ, nie czuć że to terenówka.
    - Vitara/Grand Vitara (trochę toporne auto na ulice, ale przy tych amerykańcach powyżej...)
    - Jeep GrandCheeroki (tu niech wypowie się ktoś kto ma styczność, ja mogę jedynie mówić o starszym modelu z 2002 roku z 2.7CRD)

    ...a może Fiat Freemont/Dodge Jurney? Nie wiem czy to w zasięgu finansowym.

    0
  • #30 07 Gru 2015 22:16
    tzok
    Moderator Samochody

    Plastiki to piękny zbieracz piasku, błota i wilgoci, pod nimi zawsze wyłazi korozja, tylko przez długi czas jej nie widać (dopóki plastiki nie odpadną, bo nie będą miały już się czego trzymać).

    Droga na zdjęciu jest całkiem znośna, każdy normalny kompakt nią przejedzie... nie potrzeba do tego "terenówki". Za 35 tys. powinieneś kupić Octavię II i jak bardzo będziesz chciał to możesz ją podnieść gotowym zestawem.

    0