Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.5dCi 2002 rok nie odpala...

jacek7079 18 Feb 2015 22:27 7344 16
Wago
  • #1
    jacek7079
    Level 9  
    Witam,

    Renia sie zawizieła i nie chce gadać... bez samostartu nie odpali...

    Co zostało zrobione:

    -Regeneracja wtrysków
    -nowa pompa paliwa w baku
    -wyczyszczony bak
    -sprawdzone ciśnienienie na pompie wysokiego cisnienia
    -sprawdzony czujnik na pompie wysokiego cisnienia
    -synchronizacja walkow po wymianie rozrzadu jest.

    No i chyba tyle. A auto dalej nie chce rozmawiać..

    Co może być jeszcze nie tak?... Mam jeszcze jeden typ ale nie wiem jak to sprawdzic. A mianowicie rozrusznik. Jak dobrze sięgam pamiecia to po jego wymianie cos zaczelo sie krzaczyc. Faktem jest ze nie jest nowy a regenrowany.. No i na sluch kreci dobrze... Predkosc oborotowa ma wplyw na to czy odpali czy nie.. ale jak to sprawdzic ? i czy cos jeszcze moze byc przyczyna ?

    Pomozcie bo juz 3 misiac walcze z tym.. 3 mechanikow i zaden nie potrafi zdjagnozowac tego...
  • Wago
  • #3
    jacek7079
    Level 9  
    Świece są ok :)
  • Wago
  • #5
    jacek7079
    Level 9  
    co do powietrza.. jedna z rur jest peknięta.. tzn w zasadzie podarta bo jest z jakiegos dziwnego materiału.. jak izolacja taka frotkowa?.. skleiłem ja taśmą... tylko czy to mogloby byc to ?
  • #6
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Tak to może być wina rury powietrza i silnik bierze lewe powietrze poza czujnikiem przepływu. Ma to wpływ na tworzenie mieszanki i sterowanie wtryskiem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Albo uszkodzony czujnik przepływu powietrza.
  • #7
    jacek7079
    Level 9  
    Ale wtedy komputer powinien wyrzucić błąd jego uszkodzenia chyba? A takiego nie ma..
  • #8
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    No nie zupełnie, czasem silnik pracuje bez problemu z wypiętymi przewodami od przepływki ale zapalić się go nie da i błędu nie wywala. A powiedz mi proszę czy po zapaleniu na samostarcie silnik pracuje normalnie ?? czy zgaśnie ? bo jest jeszcze opcja uszkodzenia sondy lamba chociaż przy jej uszkodzeniu silnik by odpalił normalnie a po chwili zgasł. Pozostała tez kwestia czujnika położenia wału korbowego. Powinny być dwa czujniki jeden na wałku rozrządu a drugi na korbowym. Ale nie jestem pewny czy na rozrządzie były montowane w modelach tamtego roku. A i najważniejsza rzecz bo pisałeś że wtryski były regenerowane a nie wolno ich zamieniać miejscami bo muszą zostać skalibrowany i zakodowane do komputera.
  • #9
    jacek7079
    Level 9  
    Wtryski były regenerowane z tego wzgledu że istniało podejrzenie że to one sa odpowiedzialne za to nieodpalanie.. ale niestety nie nadal to samo jest.

    Co do tego czy po odpaleniu zachowuje sie normalnie.. tak normalnie mial sile wszystko bylo ok...

    Czujniki położenia wału.. sa dwa. I ich tez komputer moze nie pokazac?
  • #10
    jacek7079
    Level 9  
    Przewód od powietrza o którym mowilem ze jest pęknięty to przewód doprowadzajacy powietrze do filtra powietrza więc stąd lewego powietrza dostawać nie może..

    Dodano po 3 [minuty]:

    A czy jeżeli komputer pokazuje synchronizację wałków to czujniki z automatu są sprawne?
  • #11
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Teoretycznie tak lecz z czujnikami różnie bywa. Sam w moim passacie B6 miałem uwalony czujnik położenia wału a głupi komputer pokazywał że sprawny przy pomiarach oscyloskopem tez niby sprawny a jednak uwalony. Jedyny sposób weryfikacji to podmiana z innego silnika działającego i test. Albo zakup nowego. Tutaj uwaga na zamienniki które potrafią tez uprzykrzyć życie bo podziałał mi taki 15 minut po czym klasycznie zdechł.
  • #13
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Odpal auto na pych i zobaczymy .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale raczej wątpię w teorię z rozrusznikiem .
  • #14
    jacek7079
    Level 9  
    Witam,

    Wróciłem właśnie autem z trasy.. Zrobiłem 800 km..i o to moje spostrzezenia:

    -samochód jakby lepiej odpala na ciepłym (czego przed redeneracja wtrysków nie bylo);
    -3 razy mi zgasl podczas jazdy... nie zadusiłem go .. poprostu jechalem, okolo 2 tys obrotow i puff.. zgasl..
    - co lepsze... silnik pracuje gladko, cicho, rownomiernie i ma normalna moc.. jest zwawy, nawet bardzo..

    Tak więc rozrusznika i akumulatora bym sie nie czepiał juz.. za to zastanawia mnie uklad paliwowy.. konkretnie przewody.. skoro gasnie podczas jazdya potem idzie go normalnie odpalic moze to byc wina zapowietrzonego ukladu... powstanie jakas banka i po sprawie...
  • #15
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.
  • #16
    jacek7079
    Level 9  
    Witam,

    Byłem u mechanika rano i przeskanowałem auto po tej trasie. I takie o to błędy wyrzucił.

    - DF084 Obwód czujnika położenia zaworu EGR; Przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy

    -Obwód wtrysku cylindra; zbyt niskie napięcie prądu sterowania wtrysku ( tak jest w przypadku każdego wtrysku. kody błedów : DF099, DF101, DF102, DF100)

    - DF067 Obwód czujnika ciśnienia paliwa; przerwa w obwodzie lub zwarcie do +12V
  • #17
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    No coś się wyjaśniło. Instalacja do przeglądu. Głównie punkty masy oraz złącza w komorze silnika. Może też złącze komputera lub punkty mas. Ewentualnie kondensatory w komputerze do wymian.