Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.5dCi 2002 rok nie odpala...

jacek7079 18 Lut 2015 22:27 3309 16
  • #1 18 Lut 2015 22:27
    jacek7079
    Poziom 7  

    Witam,

    Renia sie zawizieła i nie chce gadać... bez samostartu nie odpali...

    Co zostało zrobione:

    -Regeneracja wtrysków
    -nowa pompa paliwa w baku
    -wyczyszczony bak
    -sprawdzone ciśnienienie na pompie wysokiego cisnienia
    -sprawdzony czujnik na pompie wysokiego cisnienia
    -synchronizacja walkow po wymianie rozrzadu jest.

    No i chyba tyle. A auto dalej nie chce rozmawiać..

    Co może być jeszcze nie tak?... Mam jeszcze jeden typ ale nie wiem jak to sprawdzic. A mianowicie rozrusznik. Jak dobrze sięgam pamiecia to po jego wymianie cos zaczelo sie krzaczyc. Faktem jest ze nie jest nowy a regenrowany.. No i na sluch kreci dobrze... Predkosc oborotowa ma wplyw na to czy odpali czy nie.. ale jak to sprawdzic ? i czy cos jeszcze moze byc przyczyna ?

    Pomozcie bo juz 3 misiac walcze z tym.. 3 mechanikow i zaden nie potrafi zdjagnozowac tego...

    1 16
  • #3 19 Lut 2015 11:04
    jacek7079
    Poziom 7  

    Świece są ok :)

    0
  • #5 19 Lut 2015 15:12
    jacek7079
    Poziom 7  

    co do powietrza.. jedna z rur jest peknięta.. tzn w zasadzie podarta bo jest z jakiegos dziwnego materiału.. jak izolacja taka frotkowa?.. skleiłem ja taśmą... tylko czy to mogloby byc to ?

    0
  • #6 19 Lut 2015 22:31
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Tak to może być wina rury powietrza i silnik bierze lewe powietrze poza czujnikiem przepływu. Ma to wpływ na tworzenie mieszanki i sterowanie wtryskiem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Albo uszkodzony czujnik przepływu powietrza.

    0
  • #7 20 Lut 2015 00:26
    jacek7079
    Poziom 7  

    Ale wtedy komputer powinien wyrzucić błąd jego uszkodzenia chyba? A takiego nie ma..

    0
  • #8 20 Lut 2015 00:48
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    No nie zupełnie, czasem silnik pracuje bez problemu z wypiętymi przewodami od przepływki ale zapalić się go nie da i błędu nie wywala. A powiedz mi proszę czy po zapaleniu na samostarcie silnik pracuje normalnie ?? czy zgaśnie ? bo jest jeszcze opcja uszkodzenia sondy lamba chociaż przy jej uszkodzeniu silnik by odpalił normalnie a po chwili zgasł. Pozostała tez kwestia czujnika położenia wału korbowego. Powinny być dwa czujniki jeden na wałku rozrządu a drugi na korbowym. Ale nie jestem pewny czy na rozrządzie były montowane w modelach tamtego roku. A i najważniejsza rzecz bo pisałeś że wtryski były regenerowane a nie wolno ich zamieniać miejscami bo muszą zostać skalibrowany i zakodowane do komputera.

    0
  • #9 20 Lut 2015 01:09
    jacek7079
    Poziom 7  

    Wtryski były regenerowane z tego wzgledu że istniało podejrzenie że to one sa odpowiedzialne za to nieodpalanie.. ale niestety nie nadal to samo jest.

    Co do tego czy po odpaleniu zachowuje sie normalnie.. tak normalnie mial sile wszystko bylo ok...

    Czujniki położenia wału.. sa dwa. I ich tez komputer moze nie pokazac?

    0
  • #10 20 Lut 2015 13:43
    jacek7079
    Poziom 7  

    Przewód od powietrza o którym mowilem ze jest pęknięty to przewód doprowadzajacy powietrze do filtra powietrza więc stąd lewego powietrza dostawać nie może..

    Dodano po 3 [minuty]:

    A czy jeżeli komputer pokazuje synchronizację wałków to czujniki z automatu są sprawne?

    0
  • #11 21 Lut 2015 05:29
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Teoretycznie tak lecz z czujnikami różnie bywa. Sam w moim passacie B6 miałem uwalony czujnik położenia wału a głupi komputer pokazywał że sprawny przy pomiarach oscyloskopem tez niby sprawny a jednak uwalony. Jedyny sposób weryfikacji to podmiana z innego silnika działającego i test. Albo zakup nowego. Tutaj uwaga na zamienniki które potrafią tez uprzykrzyć życie bo podziałał mi taki 15 minut po czym klasycznie zdechł.

    0
  • #12 21 Lut 2015 07:06
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Może sieje rozrusznik i zakłóca sygnał z czujnika wału. Czasem tak się działo np. przy odklejonych magnesach w rozrusznikach z magnesami trwałymi.

    0
  • #13 21 Lut 2015 09:53
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Odpal auto na pych i zobaczymy .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale raczej wątpię w teorię z rozrusznikiem .

    0
  • #14 22 Lut 2015 21:05
    jacek7079
    Poziom 7  

    Witam,

    Wróciłem właśnie autem z trasy.. Zrobiłem 800 km..i o to moje spostrzezenia:

    -samochód jakby lepiej odpala na ciepłym (czego przed redeneracja wtrysków nie bylo);
    -3 razy mi zgasl podczas jazdy... nie zadusiłem go .. poprostu jechalem, okolo 2 tys obrotow i puff.. zgasl..
    - co lepsze... silnik pracuje gladko, cicho, rownomiernie i ma normalna moc.. jest zwawy, nawet bardzo..

    Tak więc rozrusznika i akumulatora bym sie nie czepiał juz.. za to zastanawia mnie uklad paliwowy.. konkretnie przewody.. skoro gasnie podczas jazdya potem idzie go normalnie odpalic moze to byc wina zapowietrzonego ukladu... powstanie jakas banka i po sprawie...

    0
  • #15 23 Lut 2015 07:13
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolega sobie sprawdzi instalację elektryczną a głównie masową, bo skoro podczas jazdy chodzi normalnie i gładko to wątpię żeby winą za taki stan ponosił układ paliwowy i zapowietrzanie się.

    0
  • #16 23 Lut 2015 09:56
    jacek7079
    Poziom 7  

    Witam,

    Byłem u mechanika rano i przeskanowałem auto po tej trasie. I takie o to błędy wyrzucił.

    - DF084 Obwód czujnika położenia zaworu EGR; Przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy

    -Obwód wtrysku cylindra; zbyt niskie napięcie prądu sterowania wtrysku ( tak jest w przypadku każdego wtrysku. kody błedów : DF099, DF101, DF102, DF100)

    - DF067 Obwód czujnika ciśnienia paliwa; przerwa w obwodzie lub zwarcie do +12V

    -1
  • #17 23 Lut 2015 21:39
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    No coś się wyjaśniło. Instalacja do przeglądu. Głównie punkty masy oraz złącza w komorze silnika. Może też złącze komputera lub punkty mas. Ewentualnie kondensatory w komputerze do wymian.

    2