logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Instalacja w bloku z lat 60-tych - brak przewodu neutralnego w oświetleniu?

Poldek90 06 Mar 2015 08:53 1695 19
  • #1 14505129
    Poldek90
    Poziom 14  
    Ocena: 23
    Witam. Mam mały problem odnośnie instalacji w budownictwie z lat 60-tych. Instalacja dwu przewodowa z miedzi. Jestem początkującym elektrykiem. Chodzi o wypust oświetleniowy, są tam 3 przewody. Dwa idą do kostki od lampy a trzeci jest zagięty. W tych dwóch przewodach próbniki wykrywają fazę. Powinna być faza i neutralny. Druga sprawa, próbniki wykrywają fazę po wyłączeniu wyłącznikiem ściennym. Natomiast lampa czyt. żarówka świeci normalnie. Czyżby zero luźne? W wyłączniku dochodzi faza czyli faza jest rozłączana.
  • #4 14505183
    Poldek90
    Poziom 14  
    Zwykłe próbniki w tym fazer detector. Niewiem kiedy były ostatnie pomiary ale z tego co widze druty są przegrzane.
    Napięcia nie sprawdzałem ale na jednym przewodzie mocniej świeci próbnik a w ttm drugim troszeczke słabiej.
  • #5 14505208
    kozi966
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1284
    Ile razy na tym forum to było, że napięcia nie sprawdza się próbnikiem?
    Toż to od razu można powiedzieć, że wykonałeś pomiar "czegoś", czego fazą nazwać jednoznacznie nie można.
  • #6 14505225
    pol102
    Ocena: 368
    Kiedyś próbnikiem nazywano żarówkę i było to dużo rozsądniejsze niż korzystanie z neonówek. Neonówka jest dobra dla kogoś kto wie, co może ona pokazać.

Hasło stare budownictwo - możliwe niespodzianki: faza na lampę, obwód rozłączany "zerem". Przeświecanie neonówki to nic nowego. Po czym wnosisz, że izolacja jest przegrzana? Protokół z ostatnich pomiarów?
  • #7 14505230
    Poldek90
    Poziom 14