Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja w bloku- brak neutralnego?

06 Mar 2015 08:53 1275 19
  • Poziom 14  
    Witam. Mam mały problem odnośnie instalacji w budownictwie z lat 60-tych. Instalacja dwu przewodowa z miedzi. Jestem początkującym elektrykiem. Chodzi o wypust oświetleniowy, są tam 3 przewody. Dwa idą do kostki od lampy a trzeci jest zagięty. W tych dwóch przewodach próbniki wykrywają fazę. Powinna być faza i neutralny. Druga sprawa, próbniki wykrywają fazę po wyłączeniu wyłącznikiem ściennym. Natomiast lampa czyt. żarówka świeci normalnie. Czyżby zero luźne? W wyłączniku dochodzi faza czyli faza jest rozłączana.
  • Poziom 14  
    Zwykłe próbniki w tym fazer detector. Niewiem kiedy były ostatnie pomiary ale z tego co widze druty są przegrzane.
    Napięcia nie sprawdzałem ale na jednym przewodzie mocniej świeci próbnik a w ttm drugim troszeczke słabiej.
  • Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci
    Ile razy na tym forum to było, że napięcia nie sprawdza się próbnikiem?
    Toż to od razu można powiedzieć, że wykonałeś pomiar "czegoś", czego fazą nazwać jednoznacznie nie można.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kiedyś próbnikiem nazywano żarówkę i było to dużo rozsądniejsze niż korzystanie z neonówek. Neonówka jest dobra dla kogoś kto wie, co może ona pokazać.

Hasło stare budownictwo - możliwe niespodzianki: faza na lampę, obwód rozłączany "zerem". Przeświecanie neonówki to nic nowego. Po czym wnosisz, że izolacja jest przegrzana? Protokół z ostatnich pomiarów?
  • Poziom 14  
    Protokoły nie są mi dostępne, ma to administracja. Zero nie może być rozłaczane bo jest faza na wyłączniku. Próbnik może się mylić ale fazer z tego co wiem dość żadko o pomyłki. W innych punktach świetlnych takiej sytuacji niema.
    Poldek90 napisał: