logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kamera IP czy analogowa - modernizacja systemu monitoringu w domu

viallos 28 Maj 2015 17:24 1593 9
  • #1 14728230
    viallos
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Budowałem dom jakieś 5 lat temu i okablowałem go pod 4 zewnętrzne kamery analogowe (według schematów Dipola). Zamontowałem swego czasu jedną kamerę 'Kamera kompaktowa n-cam 570' i przez modulator mam podgląd na telewizorze. Czas na montaż pozostałych kamer i ustawienie nagrywania w przypadku detekcji ruchu i wrzucenie tego w sieć.

Teraz mam dylemat. Kamery ip potaniały i zastanawiam się czy warto w nie wejść czy pozostać przy analogu.

To jest instalacja typowo domowa więc nie interesują mnie żadne drogie rozwiązania -jestem informatykiem z podstawową wiedzą elektroniczną i sam sobie wszystko robię. Mam już gotowy serwer do którego należałoby dokupić kartę DVR i już mogę nagrywać oraz streamować - okablowanie jest na miejscu.

Jeżeli zdecyduję się na kamery IP nie muszę kupować karty DVR i te pieniądze przeznaczyć na kamerę. Niestety musiałaby to być kamera zewnętrzna z Wifi bo nie mam tam przewodów UTP tylko koncentryk.

Dodam że na zakup 1 kamery nie planuję przeznaczyć więcej niż 300-400PLN.
    Czyli 1600PLN za 4 (kiepskiej(chińskiej)???) jakości kamery zewnętrzne z wifi i utrata możliwości podglądu na TV albo karta DVR (200-300PLN) i do tego 3 (te same???) kamery po (230PLN) czyli w sumie poniżej 1000PLN.

Co polecacie?

Dodam że obraz z obecnej kamery jest średnio zadowalający, ale obawiam się że z kamery ip w tej cenie nie będzie dużo lepsze.
  • #2 14728467
    niepotrafie
    Poziom 16  
    Ocena: 35
    Witaj. Nie rozumie twojego podejścia- czy buty też kupujesz kiepskie, chińskie?