Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czynnik ucieka zaworem bezpieczeństwa Volvo V 40

04 Cze 2015 21:38 1548 18
  • Poziom 11  
    Witam !

    Mam kłopot z klima w Volvo 1.9 dI 2003r 115KM

    Po raz drugi w przeciągu roku w samochodzie dochodzi do znacznego wzrostu ciśnienia , do tego stopnia iż czynnik otwiera zawór bezpieczeństwa na sprężarce .

    Mniej wiecej rok temu miałem dokładnie ten sam objaw podjechałem pod dom i nie wyłączyłem silnika , na chwile słyszalne było obniżenie obrotów silnika i sruuu swist , smród i barwnik na silniku :!: .

    Nie jestem w stanie podać ile panowie fachowcy nabili tego czynnika , ale efekt był zadowalający bo samochód dobrze chłodził przez rok...

    - wentylator skraplacza testując programem działa na obu prędkościach
    - czujnik ciśnienia na postoju pokazuje jakieś 8 bar a po załączeniu klimy 10-11 bar ,wiec niby działa ale czy na pewno w pełnym zakresie tego bez nabicia ponownie klimy nie sposób sprawdzic , a w zasadzie skłaniam sie by go zamienić na nowy dla wszelkiego spokoju ...
    - czujnik nasłonecznienia niezasłonięty podje jakieś tam niewielkie wartości a zasłonięty 0,0v wiec chyba sprawny ...
    - temperatura zewnętrzna 23 C ,parownika 10 C i wnętrza auta 21 C wiec chyba sprawne ...
    - fakt ze czasami dziwacznie zachowywał sie ten panel climy ponieważ zima potrafił raz grzać na wartości 22 stopie a raz nie, głownie w automacie . Zmiana
    temperatury zadanej o dwa trzy stopnie powodowało normalna prace ogrzewana ... opisuje to bo nie wiem czy to ma jakikolwiek związek :?:

    Nie wiem czego sie czepić ... jedyne co przychodzi mi do głowy to za dużo czynnika lub oleju ... :cry: Bo panowie tymi automatami teraz tylko potrafią klimę nabijać :!:

    Proszę serdecznie o jakieś sugestie bo mechanicy chętnie mi nabija układ, tylko po co ma znów polecieć w chmurę ... :?:
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zawór rozprężny zapchany albo sam parownik, nie ma innej opcji .
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zawór albo osuszacz.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Może któryś z przewodów zagięty lub wgnieciony - sprawdź wizualnie stan rurek od klimy.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    Oki tylko jak to na 100 % sprawdzic ? Rozprężny rozumiem że wyczyścić ,ale jak sprawdzic osuszacz by nie wchodzić w niepotrzebne koszty ? I czy używany warto zakładać ? :D

    Musze to wiedzieć bo ufać tym szamanom nie sposób ...

    pozdrawiam !

    ps. rury ok ...ale przypomniałem sobie ze wymieniałem jakies dwa lata temu skraplacz na jakis zamiennik ...droga nie była ...ale chyba dawała rade ?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Osuszacz po 2-3 latach jest i tak do wymiany.
    Filtr oleju też używany kupisz.... to to samo a nawet gorzej :!: , bo otwarty osuszacz zostawiony na powietrzu jest do wywalenia po 24h. Jeśli ktoś jakiś będzie sprzedawał to z rozbitka gdzie instalacja była w puzlach, teraz wróć na początek zdania.

    Parownik do ewentualnego płukania pulsacyjnego w wyspecjalizowanej firmie, żadne płukanie cudowną stacją do nabijania klim nic nie da.

    Ten zamiennik to był nowy czy wydłubany ? .... co z osuszaczem?, był w komplecie :D :D :D czy kupiłeś nowy i odbezpieczyłeś korki przed samym montażem ?? ....
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    bestboy21 napisał:
    Zawór rozprężny zapchany albo sam parownik, nie ma innej opcji .


    Odpada, sprężarkę rozłączył by presostat.

    Zostaje osuszacz, albo skraplacz.

    Za miejscem zapchania na HP będzie wyraźny spadek temperatury elementu lub przewodu jeśli ten ma zmniejszony prześwit. Musisz obadać wszytko na cienkiej rurce HP od sprężarki przez osuszacz, skraplacz, do czujnika ciśnienia.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wszystko na wierchu z przodu więc nie ma problemu.
  • Poziom 11  
    eeee nie ,osuszacz pewno pamięta jeszcze fabrykę a skraplacz sam zamieniałem ale czy miał zaślepki to nie pamiętaniem ...

    czyli tak :

    - osuszacz kupuje nowy bez dwóch zdań !
    - czyścimy zawór rozprężny
    - sprawdzić parownik

    prosze tylko o info ile tego gazu i oliwy
    oraz czy czujnik ciśnienia wymieniać czy nie ?

    I już nie zawracam panom gitary i kłaniam sie nisko :D :D
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przecież i tak sam nabijać nie będziesz bo po takiej ingerencji w układ zrobienie próżni jest konieczne, więc żadne zestawy do domowego nabijania to nie jest dobry pomysł. W takim razie po co pytasz ile czynnika i oleju ??
    Wskazanie czujnika można ocenić na diagnostyce i porównując z manometrami LP/HP na stacji, więc znowu nie ma co samemu zmieniać w ciemno.

    Wedle katalogu czynnika 900g oleju 180ml.
    Tylko że oleju całego nie odsysa nigdy, większa część zostaje w sprężarce więc za dużo też wlać nie można.
  • Poziom 11  
    Bestboy21 pytam o ilości bo muszę tym panom mechanikom zostawić te dane by czasami owym automatem kilo czynika mi nie wpompowali ... :| a czytając gdzies na forum spotkałem sie z mniejszymi ilościami czynnika , ale mogło chodzić o inny model v-ki

    Jeszcze raz serdecznie podziękowania , jak będzie po bólu to dam znać !
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Przede wszystkim do sprawdzenia wentylator, robiłem już dwie takie sztuki.
  • Poziom 11  
    Aleksander_01 drogi druhu wentylator czyli szczotki zajechane ? Czy może ten rezystor od pierwszego biegu ...

    Jak pisałem wczesnej inicjowałem go na obu prędkościach AUTOCOM -em działał ale jak rozumiem twoją sugestie szczotki mogą sie wieszać ... teoretycznie tez ciśnienie by raptownie wzrosło ... :idea:

    Własnie byłem pomacać rurki na takim niedopełnionym układzie ... największa wyczuwalna różnica temperatur to wlot i wylot ze skraplacza wlot gorący wylot mocno ciepły . Na osuszaczu miedzy wlotem i wylotem brak wyczuwalnych różnic temperatur , jak zresztą na pozostałym układzie :arrow:

    Skupiłem sie na skraplaczu i zastanowiło mnie ze jest spora przestrzeń miedzy chłodnicą wody i intercoolerem które są razem a :arrow: skraplaczem jest przestrzeń , na oko 10-15 mm wolnej przestrzeni , jeśli wentylator na postoju musi wytworzyć podciśnienie by wyssać jakąś energie z chłodnicy klimy !!! Tam kiedyś były takie gąbki ale chyba sie poodklejały ! Bez nich wentylator nic nie-zdziała ! chyba ze sie mylę ... :?:

    Jednego nie kumam skoro presostat zakładamy że jest sprawny to dlaczego nie rozłączył sprężarki wcześniej ?



    Co wy na to ? :D

    Cholera najgorsze te zanikające usterki !
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    PO włączeniu klimy powinien się załączyć wentylator , czy tak się dzieje?
  • Poziom 11  
    Tak po około 5 sekundach w obecnym stanie ...
  • Poziom 21  
    Stawiam na za duzą ilość czynnika, tym bardziej że po kilkukrotnym puszczeniu zaworu nadal chłodzi.
  • Poziom 11  
    Nie to nie tak ... po pierwszym upuszczeniu rok temu była powtórnie nabita , a teraz gdy wywaliło po raz drugi chłodzi tylko tak do 20 stopni temperatury zewnętrznej .
  • Poziom 30  
    Ogólnie temat nadający się raczej do hyde park.Nie masz czym,a chcesz naprawić.Do tego ,nabijacze klimy u których chcesz naprawiać z tego co wywnioskowałem ,nie mają pojęcia co ile i do czego.Uprzedzając twoją odpowiedz na mojego posta typu,ze nie wnoszę nic do tematu,odpiszę Tobie od razu ,żebyś oddał auto do fachowca który się na tym zna.
  • Poziom 11  
    Dawno to już było ale utraciłem kontakt z profilem przez zmianę adresu email .
    Ale do rzeczy :
    Klima po autorskiej modyfikacji śmiga trzeci rok bez kłopotów . Doszedłem do wniosku że koszt wyjazdu od super chłodniarza i ewentualne koszty zjedzą mi kawałek wartości samochodu . Więc kupiłem za sto złotych presostat do celów przemysłowych firmy Ranco plus kawałek rurki miedzianej . Podłączyłem w miejsce wolnej zaślepki w osuszaczu który wcześniej według waszej sugestii zmieniłem na nówkę,ale znów wybiło ... Więc wpiąłem się obwód sterowania sprężarką i po kłopocie ...
    Dziękuje komentatorom serdecznie za poświęcony czas i sugestie :sm9: