Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

cordoba 1.9tdi 90km - Wymiana nastawnika pompy wtryskowej

tomrom1985 07 Sep 2015 08:42 10500 17
  • #1
    tomrom1985
    Level 30  
    Witam. Panowie czy nastawnik od pompy wtryskowej 110km będzie pasował do pompy 90km? Silnik to AHU.
    Pytam bo mogę względnie tanio kupić taki nastawnik. W nawiązaniu do mojej usterki z postu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3071858.html
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Ja bym tam nie kombinował i kupował o tych samych nr.
    Z wierzchu identyczny ale element który wchodzi w pompę może być inny.
    Z tego co pamiętam to np. w Audi jest więcej przewodów w wiązce nastawnika niż w VW.
  • #3
    tomrom1985
    Level 30  
    Dzięki za odpowiedź. Fakt najlepiej byłoby poszukać identycznego. Szlag mnie już trafia z tymi falującymi obrotami i nierówną pracą silnika na obrotach do 2k
    Czyściłem go już chyba ze 2 razy i teraz moim zdaniem trzeba wymienić. Nawet kablem nie mogę podłączyć się pod ECU bo brak komunikacji. Poduszki i ABS mogę sczytywać. Gdzieś przeczytałem, że w takich sytuacjach warto odpiąć radio samochodowe i to może pomóc w przypadku braku komunikacji OBDII --> ECU, ale jeszcze nie sprawdziłem.
    Najlepiej byłoby zregenerować mój nastawnik, ale auto ciągle w ruchu. Swoją drogą na czym polega regeneracja? Wymiana cewki itd?
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem bo nie zajmuje się regeneracją.
    Kiedyś wymieniałem po kimś pompę bo sam czyścił nastawnik i tak zmontował że urwała się ta kulka co z nastawnika w pompę wchodzi.
    Było to Audi, przywieźli nastawnik od VW i nie pasował choć moc silnika ta sama.
    Co do komunikacji to gdy radio nie jest fabryczne to czasem zakłóca komunikację choć nie pamiętam by w Cordobie było radio z linią K.
    Komunikacja ECU idzie przez puszkę immo - może z nią jest coś nie tak. Można tam zmostkować linię w z K i powinna być diagnoza z ECU.
  • #6
    tomrom1985
    Level 30  
    Odpowiadam w kolejności - w aucie od około 5 lat odcięte jest immo. Możesz kolego grala1 podpowiedzieć mi gdzie zlokalizować puszkę immo? Jak ją odnajdę to pewnie poradzę sobie z resztą.

    Teraz dalsza część jedynym problemem z zamontowaniem dedykowanego nastawnika to okazja kupienia tego od 110km. Naprawa pomogła połowicznie - falowanie obrotów pozostało, ale za to auto nie gaśnie już. Zwiększyłem delikatnie dawkę paliwa.
  • Helpful post
    #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie na biegu jałowym przyczyna może być jeszcze jedna, dość nieprzyjemna w naprawie i skutkach - obluzowane dolne koło rozrządu.
  • #8
    tomrom1985
    Level 30  
    Co do dolnego koła - myślisz, że jak zdejmę obudowę paska i zacznę kluczem ruszać koło to mogę wyczuć luz? Pewnie lepiej byłoby zdjąć pasek i bez niego zweryfikować. Rozrząd planuję wymienić dopiero w przyszłym roku.
    U mnie jest nastawnik rezystencyjny. Mierzyłem wczoraj nastawnik i parametry w normach.
  • Helpful post
    #9
    grala1
    VAG group specialist
    Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć.
    Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
  • #10
    tomrom1985
    Level 30  
    Dzięki, Na początek zerknę na to bo nic mnie to nie kosztuje. Może i wymiana paska nastąpi szybciej :-)
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tomrom1985 wrote:

    U mnie jest nastawnik rezystencyjny. Mierzyłem wczoraj nastawnik i parametry w normach.

    A skąd pewność że rezystancyjny? Takie były dawno, dawno temu i żaden inny nie da się założyć - musi mieć identyczny nr. Bosch.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest właśnie nastawnik indukcyjny. W tym miejscu powinieneś zaprzestać samodzielnego grzebania w tym aucie, zanim ubijesz je całkowicie.
  • #14
    tomrom1985
    Level 30  
    Ciagle mylilem nazwy :-( Przepraszam za brak Polskich znakow, ale pisze z telefonu. Oj Panowie wiecej wiary we mnie. Bedzie dobrze :-)
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
  • #17
    tomrom1985
    Level 30  
    Kod na mojej pompie to 028130081P a jak ktoś woli Boschowskie oznaczenie to 0460404967. To pompa SDI prawda? Wydaje mi się,że ktoś już ją kiedyś wymieniał. Czy mam szukać identycznego symbolu czy coś co znalazłem na stronie IC:
    028 130 110 H
    028 130 115 M
    028 130 109 H
    028 130 115 M

    Co do złego założenia nastawnika - zdejmowałem go już 2 razy i wiem, że trzeba ostrożnie i dokładnie celować w pierścień na pompie. Poza tym zawsze test robiłem zaciągając hamulec, włączałem 5 bieg i odpalałem. Jak obroty szły w górę i niemożliwe było zgaszenie auta kluczykiem to dusiłem go sprzęgłem. Potem zmiana ustawienia nastawnika w celu zmniejszenia dawki. Zdaję sobię sprawę,że komputerowe ustawienie jest profesjonalne i udam się w tym celu do warsztatu jednak chcąc ograniczyć koszt chcę na początku wymienić ten nastawnik i jak zauważę poprawę to podjadę na ustawienie kompem bo.....jak pisałem u mnie problem z komunikacją z ECU. Jest ryzyko, że coś uszkodzę, ale jak chce się nauczyć to trzeba podejmować ryzyko. Uważam,że sam niektóre tematy zrobię dokładniej niż ktoś zaganiany i liczący na przemiał klientów.
  • #18
    tomrom1985
    Level 30  
    Wymiana nastawnika HDK 111