Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4B5 kalibracja klimatronica?

08 Lut 2016 10:13 5694 19
  • Poziom 25  
    Czy w audi A4B5 przedlift (1994) da się zrobić kalibrację klap czy coś takiego? Mam taki problem (po wymianie całej deski) że jeśli ustawiam temperaturę na HI to leci faktycznie gorące powietrze z nawiewów, jednak jak ustawię już na 28 czy niżej to leci chłodne (mimo że w środku jest zimno), tak jakby czujnik temperatury przekłamywał czy coś.. Kupiłem "kabelek" do komunikacji, mam Vaga i Vw tool, robiłem test klap ale nie wiem co jeszcze mogę zrobić, jak sprawdzić czujniki temperatury? Dopiero uczę się diagnostyki tym programem, nie wiem w sumie za wiele..
  • Moderator Samochody
    W blokach pomiarowych modułu klimatyzacji możesz podejrzeć jakie temperatury rejestrują czujniki w poszczególnych strefach.
  • Poziom 17  
    Witam. Jest adaptacja klimatronika napisana przez kol. szogun0. Wystarczy poszukać.
  • Poziom 25  
    Ok, opisu adaptacji Szoguna nie znalazłem ale chyba udało mi się ją zrobić VwToll-em. Jednak mam 3 błędy które po skasowaniu powracają, i to zapewne ich wina, to jest błąd czujnika temperatury w podsufitce (ale u mnie nie ma takiego, nie mam pojęcia o co chodzi), blad czujnika temperatury w konsoli, i trzeci błąd - chyba czujnika temperatury świeżego powietrza.. Na tą chwilę nie zacytuję dokładnie kodów błędów ponieważ zapisałem je w laptopie w warsztacie, jutro je wkleję, ale podpowie mi ktoś o co chodzi z tym czujnikiem temperatury w podsufitce? Mam panel w podsufitce z włącznikiem szybra ale nie ma tam żadnego czujnika.. Jest jeden czujnik na podszybiu a drugi nad panelem klimatronica, o żadnym innym mi nie wiadomo, nie wiem więc o jakich czujnikach mowa, jakie mam sprawdzać, wymieniać..?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ważne jest odpowiednie kodowanie i usunięcie fizyczne błędów.
    Adaptacja:
    "Podłączasz VAG
    Uruchamiasz silnik.
    Włączasz klimę na tryb AUTO:

    Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji.
    Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

    Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy i
    usuwasz je, jeśli się pojawiły.

    Następnie przechodzisz do Basic Settings.

    Silnik nadal MUSI pracować >>> klima musi być włączona na tryb AUTO.

    [04] - Basic Settings >>> Potwierdzasz

    Wpisujesz numer grupy 001
    Czekasz i obserwujesz a przede wszystkim słuchasz.
    Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

    Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji "0" (zera).
    Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. "
  • Poziom 25  
    Dziękuję za opis, jednak nadal nie wiem co z tym czujnikiem temperatury którego nie ma? Może da się jakoś to wyłączyć w panelu klimy żeby nie szukał wartości z tego czujnika jeśli fabrycznie go nie było? Panel w moim aucie nie jest oryginalny (jest ze szrotu), może ma właśnie kodowanie niewłaściwe?
  • Poziom 25  
    Po kolejnych godzinach walki, dopisuję co zauważyłem: faktycznie jeden czujnik - ten nad panelem, na środku deski, był uszkodzony - miał zwarcie. Wymieniłem go na używany sprawny, jego błąd już nie wyskakuje. Posiadam 2 panele klimatronica, jeden w pełni sprawny o numerze 4AO 820 043 C, kiedy go podłącze to widzę kodowanie 00040 oraz mam dwa błędy - jeden numer 786 -błąd czujnika temperatury w podsufitce G86 (przerwany obwód lub zwarcie do plusa), a drugi numer 800 - błąd czujnika temperatury świeżego powietrza (też przerwany obwód lub zwarcie do plusa). Pierwszego czujnika u mnie w aucie nie ma i nigdy nie było, nie ma nawet przewodów (panel podsufitki w tych rocznikach nie ma nawet miejsca na czujnik). Drugi czujnik - podejrzewam że to ten przy wlocie świeżego powietrza pod filtrem kabinowym (z zewnątrz), jednak przedzwoniłem jego przewody oraz porównałem wartość rezystancji z innym, używanym czujnikiem i wszystko jest w porządku. Jednak błędy po wykasowaniu powracają.

    Drugi panel jaki posiadam ma numer 8AO 820 043 E, w tym działa wszystko oprócz obiegu wewnętrznego - jak wciskam przycisk to wyświetla się ikonka na wyświetlaczu, jednak jak puszczę przycisk to ikonka gaśnie, nie słychać też zaworu. Tu jak podepnę Vaga to mam kodowanie 000000, wyświetla tylko jeden błąd - ten od czujnika w podsufitce.
    Teraz moje pytania: Czy da się jakoś stwierdzić czy te panele są wymienne (chodzi o inne numery). Druga sprawa - co z tym różnym kodowaniem? Jak ustalić jakie kodowanie powinno być dla panelu w moim aucie? Czy kodowanie mogę sobie zmienić na dowolne w każdym panelu? No i co z tym czujnikiem podsufitki? Czy zmiana kodowania na inne sprawi że klimatronik nie będzie w końcu szukał czujnika którego nie ma?
    I ostatnie pytanie - czy da się jakoś naprawić ten drugi panel żeby działał obieg wewnętrzny?
  • Moderator Samochody
    Nie jestem specem od VAG ale kodowanie określa właśnie wersję wyposażenia. Czujnik na środku deski, w okolicy nawiewu na szybę to czujnik nasłonecznienia.
  • Poziom 25  
    Dziękuję za odpowiedź, to już cos mi klaruje. Co do czujnika nasłonecznienia już doczytałem, i sprawdziłem że jego wypięcie nie wywołuje żadnego błędu. Gdzie zdobyć więc rodzaj kodowania..?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    W kodowaniu raczej bezpośrednio nie ma czujnika nasłonecznienia ale może zawierać się w wersji pojazdu.

    Steuergerät Codierung

    STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen
    STG Codierung -> Funktion 07

    ??xxx: Füllstellen (bis MJ 1996)

    00 - Standard

    ?xxxx: Füllstellen (MJ 1997 - 1998/99)

    0 - Standard

    ??xxx: Fahrzeugtyp/Füllstellen (ab MJ 1998/99 ein Display)

    00 - Füllstellen (ab Index "M")
    04 - Audi A4 (nur Index "K" / "L")

    x?xxx: Fahrzeugtyp (MJ 1997 - 1998/99)

    4 - Audi A4

    xx?xx: Kompressortyp (bis MJ 1996)

    0 - Zexel-Kompressor
    1 - Nippondenso bzw. Denso-Kompressor

    xx?xx: Sonstiges (MJ 1997 - 1998/99)

    1 - Kompressor ohne Geber für Drehzahl (G111)

    xx?xx: Ländervariante (ab MJ 1998/99 ein Display)

    0 - Rest der Welt (RdW)
    1 - USA
    2 - Japan

    xxx?x: Zylinderzahl

    4 - 4-Zylinder-Motor
    6 - 6-Zylinder-Motor

    xxxx?: Motor-/Karosserievariante

    0 - Linkslenker Benzinmtor
    1 - Rechtslenker Benzinmotor
    2 - USA Benzinmotor (nicht bei einem Display)
    3 - Linkslenker TDI-Motor
    4 - Rechtslenker TDI-Motor
    5 - USA TDI-Motor (nicht bei einem Display)

    W twoim przypadku 00040 wychodzi: kompresor zexel - auto na rynek reszty świata, 4 cylindry kierownica po lewej, benzyna
  • Poziom 25  
    Dziękuję, idę działać. Napiszę co zdziałałem. Nadal nie znalazłem nic o tym czujniku w podsufitce którego błąd wciąż łapie panel klimatronika

    I jeszcze jedno, czy panel o numerze 4A0 820 043 C będzie poprawnie działał w A4? Bo czytam w ogłoszeniach ze panel o takim numerze jest z Audi 100 i A6, może tu jest problem? Ten drugi mój nr ( 8A0 820 043 E) opisany jest jako Audi 80 czyli w ogóle nie taki.. Czy to nie ma znaczenia dla panelu, trzeba tylko zmienić kodowanie?
  • Poziom 34  
    Nie mam pojęcia ale jak widać podział jest w 96r. I mogą być różnice w czujnikach, pomiędzy 80/A4 i 100/A6

    Jutro zobacze kodowania 80 100 i A6 albo sam poszukaj na openobd
  • Poziom 25  
    Kodowanie na pewno inne ale czy same panele są wymienne czy trzeba mieć stricte od A4 (początek numeru 8D0/ 8L0)?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pewności nie mam ale skoro mają inne numery to są inne, po za tym 100 i A6 to klasa wyżej więc pewnie miały "lepszą" klimę i panel będzie wołał o czujniki których nie masz w A4

    80
    STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen
    STG Codierung -> Funktion 07

    00?xx: Kompressortyp

    0 - Zexel-Kompressor

    00x?x: Zylinderzahl

    4 - 4-Zylinder-Motor
    5 - 5-Zylinder-Motor
    6 - 6-Zylinder-Motor

    00xx?: Länderausführung

    0 - Linkslenker Benzinmotor
    1 - Rechtslenker Benzinmotor
    2 - USA Benzinmotor

    100/A6 do 97'
    00?xx: Kompressortyp

    0 - Zexel-Kompressor
    1 - Nippondenso-Kompressor (erst ab Index K möglich)

    00x?x: Zylinderzahl

    4 - 4-Zylinder-Motor
    5 - 5-Zylinder-Motor
    6 - 6-Zylinder-Motor
    8 - 8-Zylinder-Motor

    00xx?: Länderausführung

    0 - Linkslenker Benzinmotor (nicht 8-Zyl.-Motor)
    1 - Rechtslenker Benzinmotor (nicht 8-Zyl.-Motor)
    2 - USA Benzinmotor (nicht 8-Zyl.-Motor)
    3 - Linkslenker TDI-Motor bzw. 8-Zyl-Benzinmotor
    4 - Rechtslenker TDI-Motor bzw. 8-Zyl-Benzinmotor
    5 - USA TDI-Motor bzw. 8-Zyl-Benzinmotor
    6 - Linkslenker Wirbelkammer Dieselmotor
    7 - Rechtslenker Wirbelkammer Dieselmotor
    8 - USA Wirbelkammer Dieselmotor

    00040 jest dla wszystkich
  • Poziom 25  
    Masz rację z tym wyposażeniem i dopasowaniem do tego panelu. Dzwoniłem właśnie na szrot i pan mowi mi że najważniejsza jest ostatnia litera symbolu, skąd mam teraz dowiedzieć się jaki numer panelu (jaka litera) powinna być w moim aucie?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tyle udało mi się znaleźć:

    A4
    8D0820043H od 11.94r do 04.96r po 04.96r były 2 wersje ta sama i z literką J zamiast H na końcu. od 07.97 były już 8L0

    A6
    4A0820043K od 06.94r do 06.95r
  • Poziom 25  
    Ogromne dzięki, w takim razie szukam takiego panelu
  • Poziom 34  
    Od 97r były już 8L0 i pewnie miały bardziej rozbudowaną klimę więc do swojego szukaj 8D0
  • Poziom 25  
    Potwierdzilem to w serwisie Audi wg Vinu, koniecznie muszę mieć 8D0 820 043 H
  • Poziom 25  
    Zamykam temat, udało mi się kupić panel o odpowiednim numerze i wszystko działa jak powinno, błędów brak. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady