logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Stacja lutownicza z odłączaną kolbą, regulacją temperatury do 150 zł - co wybrać?

abdul.98 05 Mar 2016 20:51 4740 26
  • #1 15497627
    abdul.98
    Poziom 14  
    Ocena: 57
    Witam.
    Jako że dziś padła lutownica kolbowa postanowiłem przerzucić się na wagę ciężką i kupić stacje lutownicza, niestety nie znam się na tym i nie wiem co wybrać.
    Moje oczekiwania to odłączana kolba i łatwa w zakupie, gdy stara się uszkodzi, regulacja temperatury oraz w miarę tanie i łatwo dostępne groty. Kwota jaką chciał bym przeznaczyć to 100-150zł znajdzie się coś sensownego?
  • #2 15497712
    tomiok
    Poziom 33  
    Ocena: 292
    Najważniejsze - co masz zamiar tym lutować?
  • #3 15497713
    HSWG
    Poziom 21  
    Ocena: 354
    Bardzo trwałe lutownice (grzałki, groty) produkuje solomon, ale to jest poza Twoim budżetem.
    Znacznie tańsze są stacje Zhaoxin seria 936 (A, D) i reszta chińskich klonów. Nie ma problemu z częściami zamiennymi (grzałki, groty, całe kolby).
    Alternatywa w Twoim budżecie to kit AVT-987 i kolba solomon.
  • #4 15497719
    kiss39
    Poziom 39  
    Ocena: 636
    Witam.

Również dołączam do rozmowy, a planuje kupić sprzęt do wymontowywania i lutowania SMD. Lutowałem wcześniej elementy elektroniczne lutownicą transformatorową. Jaki sprzęt polecacie na początek.

Pozdrawiam.
  • #5 15497730
    tomiok
    Poziom 33  
    Tutaj się okaże że będziesz potrzebować HotAira (bardzo przydatny nie tylko to tego), ale sam HotAir nie wystarczy.
    Więc HotAir + stacja lutownicza.
    Przy budżecie ok 200 PLN polecam niezłą stację BAKON 950D (na znanym portalu).
    Hot Air od ok 100 PLN wystarczy.
  • #6 15497819
    abdul.98
    Poziom 14  
    Co będę tym robić? No lutownica lutować. :)