logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy warto kupić tester RLC półprzewodników z Gotronik? Dokładność i obudowa

patryk5883 02 Maj 2016 08:52 3948 11
REKLAMA
  • #1 15644219
    patryk5883
    Poziom 7  
    Ocena: 2
    Witam drodzy forumowicze jako że jestem początkującym elektronikiem chciałbym sobie zakupić ten miernik:

http://www.gotronik.pl/tester-miernik-elementow-rlc-polprzewodnikow-p-3909.html

który znacznie ułatwił by mi pracę i stąd moje pytanie czy warto taki miernik zakupić jaka jest jego dokładność ? czy można badać nim elementy elektroniczne wlutowane w układ ? I gdzie można dokupić obudowę do takiego miernika ? proszę o wyrozumiałość i pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 15644231
    dzimi
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1284
    Miernik jak najbardziej wspomoże pracę, ale warto też obejrzeć się za zwykłym miernikiem.
    patryk5883 napisał:
    czy można badać nim elementy elektroniczne wlutowane w układ
    - raczej nie nada się do takich pomiarów, dla tego proponuję zakup zwykłego miernika.
    patryk5883 napisał:
    gdzie można dokupić obudowę do takiego miernika ?
    - musisz dopasować do wielkości płytki, wiele firm oferuje pudełka, od dedykowanych do uniwersalnych. Myślę że w Zamościu (choć nigdy tam nie byłem- a szkoda ;) ) jest sklep z częściami elektronicznymi i tam będą mieli w ofercie. Jeśli nie, oferta w sieci przebogata. Możesz też zaadaptować obudowę z innego urządzenia.
  • REKLAMA
  • #4 15644272
    anders11
    Poziom 30  
    Ocena: 204
    Bardzo przydatna rzecz, zwłaszcza jeśli będziesz stosował elementy z odzysku, ale
    nie nazwał bym tego miernikiem ,to raczej tester
    Radziłbym jednak za te pieniążki kupić multimetr uniwersalny(w tej cenie zakupisz już dość dobre urządzenie) , a tester zrobić sobie samemu .Jest sporo schematów na elektrodzie, nawet z pomiarem napięcia zenera