Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota / Yaris / Verso / - Zawieszające się obroty podczas hamowania silnikiem

04 Maj 2016 12:45 1179 8
  • Poziom 5  
    Witam

    Mam problem z samochodem Toyota Yaris Verso 99 1.3 (NCP22) Typ Silnika: 2NZ-FE

    Podczas jazdy zawieszają się obroty na ok 2000 obr/min podczas hamowania silnikiem, jedynym lekarstwem jest wrzucenie niższego biegu w celu redukcji obrotów. Podczas jazdy gdy "wrzucam bieg na luz" i hamuję pedałem, obroty nie zawieszają się.

    Problemy pojawiły się po wymianie akumulatora (poprzedni umarł zimą śmiercią naturalną), w międzyczasie podczas jazdy zerwał mi się pasek klinowy (mogą te sytuację mieć wpływ lecz nie muszą)

    Podczas zawieszenia czasem pali się kontrolka "check engine" kod p1349

    Co było zrobione:
    Czujnik zmiennych faz rozrządu był wyjęty i przeczyszczony ale nie pomogło.
    Zresetowany Komputer
  • Poziom 2  
    Witam

    Widzę że temat za bardzo się nie rozwinął ale może właściciel czasem zaglada albo ktoś przechodził taki problem.
    Takie samo auto czyli Yaris I 1,3 i analogiczna sytuacja, zawieszania obrotów na 2000, przy hamowaniu silnikiem.
    Po odczytaniu jedyny zapisany błąd to P1349

    pozdrawiam
  • Poziom 5  
    Hej. U mnie pomogło wyjęcie i wpięcie ponownie wtyczki od filtru OCV, możliwe że również jego wymiana może pomóc. Ja zwiedziłem wielu mechaników i elektryków z tym samochodem a na koniec samemu udało mi się rozwiązać ten problem.
  • Poziom 43  
    Błąd wskazuje na problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Może wariator zużyty albo za niskie ciśnienie oleju, lub faktycznie zużyta elektryka (wtyczki nie łączą itp). Skąd zmiana obrotów i dlaczego inna jest reakcja na "luz" inna na redukcję biegu - trudno powiedzieć.
  • Poziom 43  
    Panowie z pierwszych postów wiedzą co to hamowanie silnikiem???
    Jak obroty mogą zawiesić się podczas tego stadium jak obroty silnika są wtedy ściśle zależne od prędkości auta i wrzuconego biegu w skrzyni??? Wtedy silnik jest napędzany poprzez koła, Takie rzeczy działy się w dwusuwach-np. w Trabancie, Syrenie czy Wartburgu a tylko dlatego, że było tam magiczne ,,wolne koło,, w ukł. napędowym.
    jaccuss napisał:
    zawieszania obrotów na 2000, przy hamowaniu silnikiem.

    Chyba zamiast hamowania silnikiem powinieneś wpisać ,,po wciśnięciu sprzęgła w poruszającym się aucie,,.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Niekoniecznie. Jak miałem dziurę w dolocie to obroty po wysprzęgleniu opadały za bardzo, ale po jej zatkaniu obroty potrafiły przez jakiś czas zawieszać się w okolicach 1600 obr/m (przypuszczam, ze musiał sobie od nowa zebrać korekty). Efekt? Na wysprzęgleniu oczywisty ale na biegu też czuć - toczenie się na jedynce czy dwójce i on nie zwalnia, a jak go przyhamuje to przyspiesza. Dopiero po zatrzymaniu się opadały do nominowanych 900 obr/m. Czyli poniżej pewnych obrotów hamowania silnikiem po prostu nie ma, tak to zrozumiałem.
  • Poziom 22  
    Może tak :
    Jedziemy obojętnie na jakim biegu, obroty dajmy na to 3500rpm puszczamy pedał akceleracji :D
    Samochód zwalnia 3000rpm dalej zwalnia 2500rpm i jeszcze 2000rpm po czym przestaje zwalniać
    i utrzymuje 2000rpm :-)
  • Poziom 43  
    PREDAT napisał:
    i utrzymuje 2000rpm

    Trzeba się przyjrzeć parametrom pracy silnika bo po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem, wtrysk paliwa jest automatycznie przerywany(silnik nie spala paliwa)
  • Poziom 2  
    Opiszę to na ile potrafię konkretnie. W trakcie jazdy z obrotami silnika załóżmy 3000, zwalniam od razu wciskając sprzęgło i obroty silnika spadną do normalnego poziomu. Jadąc z prędkością obrotową 3000 i zwalniając wykorzystując hamowanie silnikiem do powiedzmy 1500 obr/min i dopiero wciskajac sprzeglo obroty podskocza do tych 2000 obr/min i tak się utrzymają. Przy tym występuje ten sam błąd jak u kolegi w pierwszym poście dotyczący zaworu zmiennych faz rozrządu.