Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odkurzacz Zelmer nie daje oznak życia

szpaku-666 14 Maj 2016 13:10 924 6
  • #1 14 Maj 2016 13:10
    szpaku-666
    Poziom 9  

    Witam
    mam problem ponieważ szlag trafił w odkurzaczu łożyska- rozebrałem wymieniłem,

    no i czas przyszedł na składanie , no i klops maszyna nieżyje .

    Napięcia są , coś nie działa i odkurzacz się nie włącza- wiem, że ma zabezpieczenia jak jest otwarty itd.itp., ale i tak się włączał na 2-3 sek i tryb awaryjny był ...

    Jakieś może wskazówki?

    kable brąz czerwień - zasilanie z gniazdka

    na silniku napięcie jest na kablach

    czarny/niebieski

    niebieski/ biały

    Podłączyłem tak jak było fabrycznie ale pewnie coś sknociłem przy składaniu .


    zdjęcia poniżej Odkurzacz Zelmer nie daje oznak życia Odkurzacz Zelmer nie daje oznak życia Odkurzacz Zelmer nie daje oznak życia

    0 6
  • #4 14 Maj 2016 14:42
    szpaku-666
    Poziom 9  

    szczotki całe

    zabezpieczenie raczej nie bo odblokowałem

    0
  • #5 14 Maj 2016 16:59
    dzi_dziuś
    Specjalista AGD

    Podaj napięcie bezpośrednio na zaciski stojana silnika, najlepiej jakimś jakiś innym przewodem niż oryginalny, jak nie ruszy to uszkodziłeś sinik. Takie podłączenie wyeliminuje zwijacz przewodu i elektronikę, jeżeli zaś ruszy to będziemy szukać dalej i wtedy to na pewno jakas pierdoła. Zabezpieczeń żadnych w silniku nie ma.

    0
  • #6 14 Maj 2016 19:34
    lukasixthm
    Poziom 23  

    Przy kończących się szczotkach masz zabezpieczenie, żeby czasem nie iskrzyło/przerywało. Bardzo możliwe, że przy wymienianiu łożysk metodą rosyjskiego uczonego Młotkova przerwało się uzwojenie wirnika.

    Dzidziuś, przecież autor pisze że napięcie na silniku jest.

    0
  • #7 14 Maj 2016 20:24
    dzi_dziuś
    Specjalista AGD

    lukasixthm napisał:
    Dzidziuś, przecież autor pisze że napięcie na silniku jest.


    Ja już tyle razy słyszałem, że napięcie na silniku jest, a potem okazywało się, że mierzone było próbówką albo chińskim multimetrem ze słabą a baterią, że przestałem wierzyć :D Takie multimetry czasem pokazują ~218V jeśli jest sama faza, więc trzeba uważać. Już lepsza żarówka na 230V.
    A szczotki w tych silnikach się nie kończą, prędzej sam silnik się spali.

    Zerwane uzwojenie jest możliwe, możliwy jest także brak styku szczotkotrzymacza z blaszką, która doprowadza do niego napięcie ze stojana. Ale właśnie w celu stwierdzenia jednoznacznej awarii silnika, napisałem o jego bezpośrednim połączeniu, najlepiej obcym przewodem.

    1