Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grande Punto 2007r. - Sterownik zamka centralnego kable bodycomp

30 Maj 2016 00:08 4812 9
  • Poziom 7  
    Witam

    Podobne tematy znalazłem, ale bez odpowiedzi na moje wątpliwości.
    1)Grande Punto 2007r.
    2)Obecnie jest CZ. z kluczyka.
    Chcę założyć sterownik do obsługi pilotem. Myślałem o Blokerze 60:
    http://www.stig.pl/sterownik-bloker-60-fiat
    Niestety na chwilę obecną nie mam od niego instrukcji i skupiłem się na tym co "w aucie" i na forum. Znalazłem sprzeczne informację, z tym co wyszperałem w eLearnie, stąd pytania.
    Myślałem o podpięciu wszystkiego przy body komputerze.

    1)Zgadza się to, że sterowanie zamkiem odbywa się ze styku 29 konektora A w M001 przewodem biało-fioletowym. Sterowanie masą. Łatwy dostęp od frontu.
    Przy instalowaniu sterownika, otwieranie dodatkowo przez opornik 4700ohm.

    2)Chciałem dodatkowo zrobić otwieranie bagażnika z pilota. Na forum wygrzebałem, że jest to fioletowy kabel w progu auta, sterowanie"+".
    Natomiast w schemacie eLearn jest trochę inaczej.
    Nie wiem czy wpiąć się w złączę D M001 styk 25, pod przycisk "otwarcia". Tyle, że gorsze dojście do Body, bo od tj. by tyłu. Wtedy jak wyjąć body i czy warto?
    Czy może lepiej w złącze E M001 styk 30 kolor biały? Złącze na wierzchu, a rozbierałbym przy podłączaniu Sterowania CZ. Nie widzę, żeby drugie rozwiązanie było złe, ale może bym coś przeoczył?

    3)Dodatkowo rozsądnym wydaje się mrugnięcie kierunkowskazami. Światła awaryjne? Patrząc na schemat wypadałoby się wpiąć w przewód szaro-czarny styk 23 konektora D w M001. Problem w tym, że jest on z tyłu body, tj i cała wiązka do środkowego panelu przełączników. Wyjmować body komp? Jeżeli tak to jak?

    Załączam wydruki funkcji z eLearna.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Co do bagaźnika to brałem z lewego progu,fioletowy sterowany plusem. Centralny zamek to fioletowobiały w kostce niebieskiej (dwurzędowej pionowej) sterowanie rezystorem i masą. Co do kierunków to o ile dobrze pamiętam to teź w progu ale nie używałem ich,więc nie pamiętam. W papierach znalazłem ,róźowoczarny i różowo/biały przewód.
  • Poziom 7  
    No właśnie, tak gdzieś wyczytałem co do bagażnika (pewnie Twój post). Z tym że jak się to ma do schematow w elearnie, które załączyłem? Nie ma tam fioletowego przewodu powiązanego z bagażniki? Może masz punto po 2009r.?
  • Poziom 7  
    Hmmm no to faktycznie skoro mówisz to znasz się na tym. A byłbyś tak miły i rzucił byś okiem na schemat który załączyłem? Może ja coś z niego nie zrozumiałem?

    I druga sprawa czy w grande zakładałes? Bo tj wspominałem nie wiem gdzie podłączyć się pod światła awaryjne. Wychodzi ze z tyłu body jest złącze. Tyle że jak wyjmuje się body żeby go nie uszkodzić?
  • Poziom 7  
    W sumie nie pomyślałem, żeby "dobrać się" do nich w ten sposób. Tylko wnioskuję, że samo podłączenie do pinu 10 i 20, nie wystarczy bo będzie "migać" tylko: boczny prawy migacz oraz tylny lewy???
    Wszystkie z eLearna to:
    boczny lewy - 19
    boczny prawy - 10
    przedni lewy - 9
    przedni prawy - 1
    tylny lewy - 20
    tylny prawy - 11

    Za bardzo nie rozumiem czemu podałeś tylko te 2. Jako przykład?
    Sterowanie masą?
  • Poziom 7  
    Korzystałem z wyszukiwarki, co zaznaczyłem w pierwszym poście.
    Miałem niejasności co do tego co znalazłem w elearnie i do tego co jest na forum stąd pytania. Kolejne pojawiły się po odpowiedziach i korekcie kolegi żeby olać sterowanie sekwencje z tyłu body. Różnice między elearnem, a forum są znaczące, więc w moim przekonaniu pytania należą do grupy uzasadnione.
    Przepraszam, ile mogłem, sam we własnym zakresie to zebrałem informacji. Temat nie był "jak założyć sterownik CZ".
    Kazdy jest na innym etapie wiedzy. Myślałem, że pytania i nauka od ludzi mądrzejszych jest rozsądna droga.
    Sorry.
  • Użytkownik usunął konto