Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto 30-35k? Sprowadzać?

hadede 16 Cze 2016 19:54 3753 44
  • #1 16 Cze 2016 19:54
    hadede
    Poziom 5  

    Witam
    Szukam porady.Od dłuższego czasu borykam sie z problemem wyboru auta.Z tym wiąże się kolejna kwestia czy warto sprowadzić je np z niemiec,szwecji?Czy jest to tego warte?Nie znam sie za bardzo wiec prawdopodobnie musiałbym skorzystać z czyiś usług .Poszukuję samochodu ,wiadomo :jak najbardziej bezawaryjnego ,w rozsadnych kosztach utrzymania i palącego niewiele.Jednoczesnie zeby nie byl na tyle mołowaty by mozna nim bez wiekszej zadyszki wykonac manewr wyprzedzania w trasie.W wiekszosci poruszałby sie po miescie jakies 60-50 %.Przebieg roczny pewnie w granicach 15-20 tys km. Benzyna drozsza choc ostanio duzo sie naczytalem o dislach i ich uzytkowaniu w miescie.Otwarty takze jestem na opcje instalacji lpg do dobrgo silnika.Myslalem o hatchbacku ewentualnie kombi sedan pomimo zalet wizualnych raczej odpada ze wzgledow praktycznych.Przygladalem sie Audi a3 8P ale nie znalazłem wielu pochlebnych opinii na forach.
    Bedę wdzięczny za propozycje aut w przedziale cenowym +- 30-35tys a także inne sugestie i pomoc.

    0 29
  • #2 16 Cze 2016 20:31
    stan
    Poziom 23  

    Nie diesel (obojętnie jaki) ze względu na jazdę w mieście (problem z FAP),kosztowne problemy z kołami dwumasowymi, wtryskami, zaworami CR, itp. Nie benzyna z grupy VAG bo są bardzo kiepskie. Generalnie w grupie VAG wygląda na to że jakość i niezawodność nie nadąża za pomysłami projektantów. To nie są te legendarne samochody co 20 lat temu. Francuzy komfortowe i ładne ale mają problemy z elektryką. Z europejskich to jeszcze BMW trzyma fason - niektóre benzyny i w większości współczesne diesle. Polecam japońską benzynę zagazowaną. Auta niezawodne tylko trzeba zabezpieczyć podwozie przed korozją. Ewentualnie benzyny amerykańskie ale trudno dostać coś ekonomicznego.
    Podam przykłady tylko kombi i SUV (dużo większe od A3)
    BMW X3, X5, seria 3, 5
    Chrysler Pacifica
    Peugeot 308, 5008
    Honda Accord, CR-V, F-RV
    Mazda 5, 6, CX5
    Mitsubishi ASX, Outlander, Lancer
    Nissan Murano, Quashqai
    Toyota Avensis, Corolla Verso

    1
  • #3 16 Cze 2016 20:55
    hadede
    Poziom 5  

    Murano ,qashqai,cr-v fajne ale szukam bardziej kompakt lub kombi niz suva.Poza tym pewnie troche te auta palą. A takie bmw 3? Drogo wychodzi utrzymanie benzynowej wersji ?(bo rozumiem ze disel sie nie nada).Jakby kupic wersje bez FAP?
    A jak sprawa wygląda w przydadku aut Koreanskich?Tzn jakosc,awaryjnosc itd poza tym ze jakosc wykonczenia pewnie odbiega od bmw.

    0
  • #4 16 Cze 2016 20:58
    2749043
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Cze 2016 21:18
    hadede
    Poziom 5  

    Nie wiem kto ja szmaci i dlaczego.Interesuje mnie awaryjnosc ,koszty utrzymania ,jakosc wykonczenia itd.Inteligentni inaczej mogą jezdzic bmw ,a mogą tez Tico tak samo jak jakis doktorek.Interesuja mnie fakty nie jakies stereotypy i głupie komentarze.

    0
  • #6 16 Cze 2016 21:29
    stan
    Poziom 23  

    W tej chwili trudno w tym zakresie cenowym (nowsze auta ) dostać diesla bez FAP. Co do koreańczyków bardzo się poprawił Hyundai. Co do BMW jest to niezły wybór nawet w dieslu (nie mają problemów z wypalaniem FAP w ruchu miejskim), mocniejsze zawieszenia niż VAG itp.

    1
  • #7 16 Cze 2016 22:08
    hadede
    Poziom 5  

    Dzieki.Jakas jeszcze alternatywa godna polecena Opel,Kia,Seat,Skoda?
    I jak to wygląda obecnie w temacie sprowadzania samochodu ?
    Biezacy rynek niby jak pole minowe .

    0
  • #8 16 Cze 2016 22:46
    stan
    Poziom 23  

    Sat Skoda Audi VW to VAG - nie polecam. Opel nie podoba mi się (brzydkie wnętrze). Kia ładnie wyglądają, nie mam zdania co do ich trwałości. Pole minowe jest głównie w dieslach, samochody używane mają bardzo duże przebiegi ze względu na wyższy podatek drogowy na zachodzie (musi sie opłacać eksploatacja takiego pojazdu). Jeszcze warto zwrócić uwagę na nowsze Fordy Focus, Mondeo - nawet diesle 1.6 które są z grupy PSA są dosyć trwałe. Ale nadal pozostają potencjalne problemy z fap, sprzęgłami, wtryskami. Systematycznie serwisowane osiągają po 400 - 500 tkm. Mam wgląd w realne koszty serwisowania różnych marek i jako przykład podam A8 4.2TDI z 2006r gdzie koszt serwisu na przestrzeni 4 lat wyniósł ok. 29000 zł (oczywiście bez stłuczek itp.) przy przejechanych w tym czasie 100 tkm.

    2
  • #9 16 Cze 2016 23:06
    hadede
    Poziom 5  

    stan napisał:
    Mam wgląd w realne koszty serwisowania różnych marek

    Mógłbys wobec tego powiedziec w przyblizeniu jakie sa koszta w przypadku Bmw ,Opla ,Hyundayia,Hondy i powiedzmy Forda;) Oczywiscie nie w klasie limuzyn jak A8 ale tak srednia-srednia wyzsza.

    0
  • #10 17 Cze 2016 00:12
    stan
    Poziom 23  

    Dopiero w poniedziałek jak będę w pracy będę mógł podać dla Fordów Focusów i Mondeo na konkretnych przykładach. Są to auta które mają przebieg ok 400 tkm.

    0
  • #11 17 Cze 2016 12:55
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Accord ,FR-V 2.2 d.

    0
  • #12 17 Cze 2016 13:28
    hadede
    Poziom 5  

    Mazdy napewno odpadaja.Nie podobaja mi sie te starsze a na nowsze za maly budzet.Poza tym znajomy mial raz jedna to pamietam rdzewiała w oczach co go widziałem to bardziej zgnita.Po dwoch latach nie bylo juz praktycznie tylu.
    Jakbym miał sprowadzac to 2,2 Hondy odpada za duza akcyza.

    0
  • #13 17 Cze 2016 15:54
    stan
    Poziom 23  

    Dlatego napisałem że japończyki trzeba konserwować. Jesli musi już być europejski diesel to podoba mi się np. Ford Focus TREND SPORT 1.6TDCi 115KM 2013r. lub FORD MONDEO 2.0TDCI 140KM KLIMATR. NAVI GPS LIFT (wbić w alle...) - mieści się w zakresie cenowym.

    0
  • #14 18 Cze 2016 01:07
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ahhha i te super niezawodne diesle

    0
  • #15 18 Cze 2016 13:41
    hadede
    Poziom 5  

    Nie musi byc diesel.Jak juz to jakis bez dpfu.Szczerze to wolalbym jakas oszczedniejsza benzyne z ewentualna mozliwoscia instalacji lpg.Idealny bylby kompakt w hatchbacku segment C(dlatego myslalem o A3).
    Accord bardzo mi sie podoba ale VIII a tej nie dostane niestety do 35tys.

    0
  • #16 18 Cze 2016 18:18
    kakibara
    Poziom 27  

    Accord 2.2 - prawdopodobnie niedługo obniża akcyzę - zaczekaj jeszcze trochę do końca czerwca - jest posiedzenie sejmu - może to przejdzie? Bardzo udany diesel, ciężko kupić na zachodzie z uszkodzonym silnikiem - o czymś to świadczy, mondeo mk4 z silnikiem 1.8 tdci 125 KM lub 2.0 lpg, miałem 1.8 125KM, bez fap-u, spalanie w mieście około 7-8 l - realne, ford od nowości serwisowany w serwisie forda - klocki, tarcze, oleje duży i pakowny.
    Bmw e46 2.0i na przestrzeni 4 lat różne czujniki, pompa paliwowa, tarcze, klocki tył przód, 6 świec, tylne zawieszenie, małe auto spalanie w mieście do 10l, bardzo wolne rozpędzanie 5 przy 50-60km/h - (ciężko tak jeździć nie raz pokazywał komputer 9.3l) - realne od 11l wzwyż w trasie 110km/h 7-8 l.
    Na miasto skoda octavia 1.6 lpg, peugeot 308 1.6 lpg lub 1.6 hdi.

    1
  • #17 19 Cze 2016 13:33
    Kune
    Poziom 23  

    Panowie auto za 35kpln, a tu rozmowa o e46 z 2000 roku, Octavii 1.6?

    Niestety, z BMW wcale nie jest tak różowo, wiem bo miałem kilka. Oczywiście, wiele zależy od egzemplarza, i dbania o niego. 2.0d N47 to fajny silnik, dynamiczny, oszczędny, ma wiele wariantow mocy (e90), trzeba jednak pilnować łańcucha rozrządu - BMW ma akcje serwisową i wymienia je za darmo. Benzynowe również mają swoje zagrywki, ale pytanie jakie silniki Cie interesuja?
    Samo e90 jest fajnych autem, super się prowadzi, ale nie licz na koszty utrzymania na poziomie Forda czy Opla. Poza tym warto się skusić, jeśli Cię stać.

    Przy Octavii II FL proponowałbym pozostać przy 1.9 lub 1.6 TDI. DPF nie jest bardzo uciążliwy, jeśli wyjeżdżasz poza miasto, lecz jak to w każdym dieslu, ze względu na jego skomplikowanie, raz za czas trzeba coś naprawic :)

    Ciężko opisywać całą, dostępną gamę samochodów. Idealnie byłoby gdybyś podał jakieś typy, predyspozycje lub wręcz konkretne modele.

    stan napisał:
    Mam wgląd w realne koszty serwisowania różnych marek i jako przykład podam A8 4.2TDI z 2006r gdzie koszt serwisu na przestrzeni 4 lat wyniósł ok. 29000 zł (oczywiście bez stłuczek itp.) przy przejechanych w tym czasie 100 tkm.

    Super przykład. Auto z wysokiej półki, do tego 10 letnie, z V8 TDI i dwoma turbinami. Napisz jeszcze, że serwis w ASO i auto w momencie zakupu miało 250kkm.
    To nie dziwie się, że przez kolejne 100kkm pociągnęło 30kpl. Podziel się informacją ile kosztuje wymiana przednich hamulców w ASO albo sam serwis olejowy?
    To tak jakbym napisał, Maserati Quattroporte, w rok po zakupie, i przejechaniu 10kkm, pochłonęło 28 000 zł: za 15 000 zł wymieniono rozrząd, za 8 zawieszenie z przodu i tyłu, a za resztę hamulce, opony, zawory zmiennych faz rozrządu i oleje.

    0
  • #18 19 Cze 2016 17:30
    stan
    Poziom 23  

    [quote="Kune"]
    Super przykład. Auto z wysokiej półki, do tego 10 letnie, z V8 TDI i dwoma turbinami. Napisz jeszcze, że serwis w ASO i auto w momencie zakupu miało 250kkm.
    To nie dziwie się, że przez kolejne 100kkm pociągnęło 30kpl. Podziel się informacją ile kosztuje wymiana przednich hamulców w ASO albo sam serwis olejowy?

    Ciągle poruszamy się w zakresie cen podanych przez założyciela tematu.
    Auto rzeczywiście miało na starcie 230 tkm, serwis nie ASO, nie dodałem że zostały wycięte fap-y powodu nieskuteczności ich kilkukrotnego mycia lub wypalenia. Z tego również powodu zostało zmienione oprogramowanie w sterowniku silnika co pozwoliło zaoszczędzić kilka kzł w porównaniu z montażem nowych filtrów. Z turbinami nic się nie działo, dorobiona została zębatka w jednej z przepustnic, co również zaoszczędziło kilkaset zł, dwukrotnie wymienione zawieszenie przód Lemforder więc z górnej półki, zaciski elektrycznych hamulców postojowych - nowe oryginały ale za połowę ceny, dwukrotna wymiana oleju w skrzyni biegów, itp. mogę podać pdf szczegółowy ale dopiero jutro. Roboczogodzina w serwisie 70zł - więc do przyjęcia. Roboczogodzina w ASO 150 - 210 zł.
    Mechanicy których znam kupują benzyny, a jeśli diesle to tylko te których historię znają lub które serwisowali.

    Kolejny przykład Skoda Superb 1,8 TSI przebieg 131 tkm łańcuszek rozrządu tak wyciągnięty że przeciął część metalowej osłony. Wymiana kpl. rozrządu (3 łańcuszki 8 ślizgów 2 napinacze hydrauliczne, kółko zębate simmerring) 2700 zł wcale nie na częściach OEM. Abstrakcja !!!
    BMW F11 3.0 2011r. przebieg 180 tkm wymiana sprężarki klimatyzacji, przegubu przekładni kierowniczej, 2 tulei w zawieszeniu z przodu wycena w ASO 8500 zł

    0
  • #19 19 Cze 2016 18:28
    hadede
    Poziom 5  

    Kune napisał:
    pytanie jakie silniki Cie interesuja?

    Mysle ze maksymalnie 2.0 benzyna z mozliwoscia wrzucenia gazu.Nie znam za bardzo realnych kosztów użytkowych.
    Kune napisał:
    Idealnie byłoby gdybyś podał jakieś typy, predyspozycje lub wręcz konkretne modele.

    Tak jak napisałem na poczatku szukałem A3 8P w sportbacku .Raczej w benzynie.W miarę poszukiwan opcji silnika usłyszałem troche niepochlebnych opinii.Sam tez mialem kilka niemilych doswiadczen z innymi samochodami tego koncernu(pekniecie bloku silnika w jednym i pekniecia tłoka w drugi aucie itd).Zaczalem wiec myslec nad alternatywa.Tak jak napisałem wczesniej najlepiej auto kompaktowe w hatchbacku .Wiadomo w aucie tez chcialbym sie dobrze czuc wiec wykonczenie w srodku ma dla mnie znaczenie.Tak jak napisałem Accord podoba mi sie ale VIII za malo $.bmw 3 e91 ale mam troche watpliwosci .Nie ma za bardzo w czym wybierac Astra ,Ceed,I30,Focus.

    0
  • #20 20 Cze 2016 00:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kup 3008 w benzynie 1,6 120 KM + gaz za 2,5 tys i śmiej się z posiadaczy diesla (jeżdżąc za 15 zł/100km po mieście , a w trasie taniej :D ), którzy przez najbliższe lata wtopią ekstra kilka tys zł poza normalna obsługa w auto. Nawet udany diesle 1,6HDI wciągnie po mieście 6,5 l ropy czyli 27 zł/100km.
    A Ty sprzedasz swoje za 3 lata z gazem z pocałowaniem w rękę za 20% większą cenę niż będą chodzić zajechane diesle, czy inne super turbo z silnikami 1,2 lub 1,4 . Koszty włożone w instalację dobierzesz nawet po kilku latach przy sprzedaży auta+ 1500 zł/rok na samym paliwie w kieszeni w stosunku do diesla.
    3008 to udana i dobrze oceniane auto i nieco wieksze od kompaktów z bardzo ładnym środkiem i dobrą jakością materiałów wykończeniowych.

    0
  • #21 20 Cze 2016 01:39
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Nie wspomniałeś, że wersja 120KM występuje w THP, a to złom (zresztą za sprawą BMW), jakiego mało. Lubię auta koncernu PSA, ale ten silnik jest wyjątkowo nieudany. Instalacji gazowej krajowego producenta (AC S.A. - Stag) do tego nie zainstalujesz, więc czekam na typ instalacji do tego auta, którą założysz za 2,5 tys. zł.
    PS. Wersja VTi jest bardzo rzadka na rynku i z LPG w niej są bardzo duże problemy.

    0
  • #22 20 Cze 2016 09:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    O ile wiem, to w 3008 nie ma silników HTP 120KM, a ja nic nie pisałem o doładowanym silniku HTP 156 KM i chyba nikt rozsądny go nie poleca. Ponoć ostatnia generacja jest juz znacznie poprawiona, ale jak znam życie, to skończa one wżywot w okolicach 150-200kkm jak wszystkie małe doładowane silniki.
    Z 1,6 Vti znam kilka aut na gazie i nie ma większych problemów, choć osobiście zawsze będę za większymi nie wysilonymi jednostkami. W rodzinie jeździ od 3 lat C4 grand z tym silnikiem na gazie i bez problemów.
    Tylko jak podaje 2,0 wzwyż, to zaraz zacznie sie biadolenie, że to nie do miasta itd.
    Inne auto godne polecenia to kia carens III z 1,6 lub 2,0 w benzynie.

    0
  • #23 20 Cze 2016 09:43
    hadede
    Poziom 5  

    Wobec tego odpada.Pomijajac fakt ze wyglad kwestia gustu ale model ten poprostu mi sie nie podoba :/ Mialem kiedys francuskie auto ktore mialo juz pare lat.Co chwila cos sie dzialo bez wyraznej przyczyny to swiatla ,szyby ,bagaznik itd by za chwile wrocic do normy.Nie byl w stanie idealnym wiec mogl byc to akurat taki egzemplarz:P

    0
  • #24 20 Cze 2016 10:01
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Faktycznie THP w tym modelu były z mocami 150 i 156KM. A silnik 2L to moim zdaniem świetny wybór, również do miasta. Sam myślę nad zakupem C5 z przynajmniej 2L silnikiem. (benzynowym oczywiście).

    0
  • #25 20 Cze 2016 22:36
    hadede
    Poziom 5  

    Cos jeszcze mozecie polecic z kompaktow?
    Koszty eksploatacji takiego e91 bedzie wyzsze niz Forda i Opla a jak maja sie te koszta do Hondy?

    0
  • #26 21 Cze 2016 00:14
    Kune
    Poziom 23  

    hadede napisał:
    Tak jak napisałem na poczatku szukałem A3 8L w sportbacku

    To fajne auto, ale nie wiem jaki silnik byłby tu wskazany. Jest 1.9 TDI i 2.0 TFSI. Ale o ten drugi trzeba trochę dbać i gaz nie jest dobrym pomysłem. Jeśli zależy Ci na mocy i gazie, zastanowiłbym się nad 3.2 VR6, ale nie wiem czy występował on w SportBacku.
    Jak już przy Audi jesteśmy, to pomyśl o A4 B7, koniecznie w pełnym S-Line. Budżet pozwala na takie auto, pewnie zaraz zaczną wszyscy krzyczeć o zawieszeniu, ale ja miałem dwa takie auta w dłuższym użytkowaniu i nie miałem potrzeby ruszać. Tu problemem może być jedynie gama silników, bo S-line występował głównie z najmocniejszymi, a o 3.0TDI i 3.2 V6 lepiej od razu zapomniec.

    Może warto pomyśleć o Megane RS225 (o ile jesteś w stanie przełknąć wygląd), Clio RS200 (jeśli to nie za małe), Focusie ST (2.5 225 koni), lub Golfie V GTI? Bo chyba osiągi mają dla Ciebie znaczenie?

    Co do E91 to w jakie silniki celujesz? 4 cylidrowe? 6 cylidrowe? Benzyny, diesle?

    Zastanów się nad Seatem Exeo. Nie jest najładniejszy, konstrukcyjnie to A4 B6/B7, ale ma deske z cabrio, nową paletę silników (szczególnie TDI CR) oraz jest tani w zakupie.
    Występował tam także 1.8T, ale nie wiem czy to stary dobry 1.8T czy już TFSI na łańcuchu.

    0
  • #27 21 Cze 2016 09:18
    hadede
    Poziom 5  

    Kune napisał:
    Jest 1.9 TDI i 2.0 TFSI. Ale o ten drugi trzeba trochę dbać i gaz nie jest dobrym pomysłem. Jeśli zależy Ci na mocy i gazie, zastanowiłbym się nad 3.2 VR6

    Oczywiscie wczesniej pomylilem sie chodzilo mi o A3 8P w sportbacku nie 8l.
    3,2 to zdecydowanie za duze silniki.Nie mam parcia na sportowe auto
    .
    Kune napisał:
    osiągi mają dla Ciebie znaczenie?

    Maja ale w takim sesie ze nie chce wysilonej kosiarki typu 1,2tfsi :)Wiadomo ze np w czasie weekendowego wyjazdu w trasie chcialbym w miare bezstresowo wykonac wyprzedzanie.Natomiast poza tym słuzyc bedzie na dojazdy do pracy i po trojmiescie,okolicach.Wiec koszta uzytkowania beda wazniejsze od frajdy z mocy.
    Kune napisał:
    Co do E91 to w jakie silniki celujesz? 4 cylidrowe? 6 cylidrowe? Benzyny, diesle?

    Generalnie bardziej skupilem sie na benzynie ale nie wiem czy disel bez filtra bedzie drozszy w uzytkowaniu.Wybor E91 to raczej ze wzgledu na wykonczenie i fakt ze benzyniaki w nim solidniejsze niz FSI/TFSI.A skoro awaryjnosc niewielka to chyba powinno byc tansze w utrzymaniu.

    0
  • #28 21 Cze 2016 09:24
    2749043
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 21 Cze 2016 10:23
    hadede
    Poziom 5  

    No tak ale to ze samochod jest na biezaco serwisowany nie uchroni nas w 100% przed awaria(szczegolnie w przypadku bardziej wadliwych modeli).

    Dodano po 2 [minuty]:

    turlam.dropsa napisał:
    Ale wtedy nie jest to tanie w utrzymaniu. To tyczy się każdego samochodu.

    Rozumiem ze chodzi o to ze czesci eksploatacyjne do e91 beda drozsze niz do innych marek

    0
  • #30 21 Cze 2016 10:35
    2749043
    Użytkownik usunął konto