Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 - Problem z paliwem.

Nowak5425 29 Dec 2016 17:55 1674 17
  • #1
    Nowak5425
    Level 6  
    Witam. Posiadam seicento 900 benzyna. Czasami od niedawna zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy. Wtedy nie wyrzucam biegu, gdy prędkość spada do około 20 km/h to zapala się marchewa i odpali tak jak by z pychu. Do tego jest problem przy odpalaniu. Gd przekręcę kluczyk na zapłon i wezmę od razu na rozrusznik to nie odpali. Muszę przekręcić kluczyk zaczekać aż pompka pompuje chwile paliwo i dopiero odpala. Nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Nie jest to na pewno sprawa zapłonu. Seiko rok 2000.
  • #2
    rumot102
    Level 11  
    Prawdopodobnie pompka się wiesza jest pod tylnią kanapą przykręcona na nakretki na kluczyk 7
  • #3
    Jackall
    Level 27  
    Albo rdza zatyka smok pompki.
  • #4
    jack200
    Level 14  
    Ja bym na początek wymienił filtr paliwa.
  • #5
    wojtek1234321
    Level 35  
    jack200 wrote:
    Ja bym na początek wymienił filtr paliwa.

    Filtr paliwa to jedno, ale wyczyszczenie pompy to druga sprawa, w baku też może być sporo brudu, najwięcej to okruszków rdzy, szczególnie jeżeli jeżdziło się długo z małymi ilościami paliwa w baku, i góra baku była pusta, wtedy rdzewieje na potęgę od środka. Tam też może być sporo brudu, na siatce w koszu pompy. Następna spra to przed odpaleniem zawsze powinno się poczekać do zgaśnięcia tzw. "marchewki", pompa po przekręceniu kluczyka powinna pracować kilka sewkund i "gaśnie", czyli już jej ne słychać, gaśnie też "marchewka: na liczniku i urządzenie wtryskowe jest gotowe do pracy i można odpalać.
  • #6
    jack200
    Level 14  
    wojtek1234321 wrote:
    jack200 wrote:
    Ja bym na początek wymienił filtr paliwa.

    Filtr paliwa to jedno, ale wyczyszczenie pompy to druga sprawa, w baku też może być sporo brudu, najwięcej to okruszków rdzy, szczególnie jeżeli jeżdziło się długo z małymi ilościami paliwa w baku, i góra baku była pusta, wtedy rdzewieje na potęgę od środka. Tam też może być sporo brudu, na siatce w koszu pompy. Następna spra to przed odpaleniem zawsze powinno się poczekać do zgaśnięcia tzw. "marchewki", pompa po przekręceniu kluczyka powinna pracować kilka sewkund i "gaśnie", czyli już jej ne słychać, gaśnie też "marchewka: na liczniku i urządzenie wtryskowe jest gotowe do pracy i można odpalać.

    Zgadzam się ale ja zawsze zaczynam od najłatwiejszych czynności :D
  • #7
    wojtek1234321
    Level 35  
    jack200 wrote:
    Zgadzam się ale ja zawsze zaczynam od najłatwiejszych czynności

    No masz rację, ale zależy to wszystko ile lat to auto używane i jak było lane paliwo. Ja też jeżdzę sejakiem 900 już 14 lat. w zeszłym roku było "otwierane" do pompy bo uszczelka pompa zbiornik paliwa zaczeła przepuszczać. Po otwarciu okazało się że siatka na pompie prawie czysta i w zbiorniku czyściutko, nigdy nie tankowane "z bańki" i innych zbiorników, tylko dystrybutor i zawsze "do pełna" jak tylko zacznie mrugać kontrolka rezerwy. Kolega sąsiad ma też sejaka młodszego o kilka lat jak mój i mniej nim jeżdzi, po prostu auto rezerwowe, paliwo dolewane "jak się da" i najczęściej 1/3 zbiornika. W zeszłym roku objawy podobne jak w tym temacie - konieczne było właśnie czyszczenie pompy - siatka na koszu prawie całkowicie zatkana skruszałą rdzą i jakimś "dziwnym żelem" którego nawet benzyna słabo "brała" a w zbiorniku "rdzawą kaszę" można było szufelką wybierać, na szczęście pompa jeszcze się nie zatarła. W tym roku jesienią okazało się że jego zbiorik trzeba było wymieniać bo zaczął przeciekać na spawie/łączeniu połówek zbiornika bo przerdzewiało, choć nowszy od mojego.
  • #8
    jack200
    Level 14  
    wojtek1234321 wrote:
    jack200 wrote:
    Zgadzam się ale ja zawsze zaczynam od najłatwiejszych czynności

    No masz rację, ale zależy to wszystko ile lat to auto używane i jak było lane paliwo. Ja też jeżdzę sejakiem 900 już 14 lat. w zeszłym roku było "otwierane" do pompy bo uszczelka pompa zbiornik paliwa zaczeła przepuszczać. Po otwarciu okazało się że siatka na pompie prawie czysta i w zbiorniku czyściutko, nigdy nie tankowane "z bańki" i innych zbiorników, tylko dystrybutor i zawsze "do pełna" jak tylko zacznie mrugać kontrolka rezerwy. Kolega sąsiad ma też sejaka młodszego o kilka lat jak mój i mniej nim jeżdzi, po prostu auto rezerwowe, paliwo dolewane "jak się da" i najczęściej 1/3 zbiornika. W zeszłym roku objawy podobne jak w tym temacie - konieczne było właśnie czyszczenie pompy - siatka na koszu prawie całkowicie zatkana skruszałą rdzą i jakimś "dziwnym żelem" którego nawet benzyna słabo "brała" a w zbiorniku "rdzawą kaszę" można było szufelką wybierać, na szczęście pompa jeszcze się nie zatarła. W tym roku jesienią okazało się że jego zbiorik trzeba było wymieniać bo zaczął przeciekać na spawie/łączeniu połówek zbiornika bo przerdzewiało, choć nowszy od mojego.

    Fakt korozja to jest dramat w fiatach pół roku temu sprzedałem uno z 1998r. którym jeździłem od nowości, przejechałem nim 200tyś. i jeszcze by jeździł gdyby nie korozja która zeżarła nawet numery nadwozia, nabicie nowych kosztowało 500zł, (rzeczoznawca, stacja obsługi, nowy dowód) ale ani z pompą paliwa ani ze zbiornikiem nie było problemu, takie szarpanie może być również spowodowane silnikiem krokowym, przebiciami na przewodach lub cewce tym bardziej że kolega coś wspominał że mu tam coś strzeliło podczas jazdy pod maską.
  • #9
    wojtek1234321
    Level 35  
    jack200 wrote:
    takie szarpanie może być również spowodowane silnikiem krokowym, przebiciami na przewodach lub cewce tym bardziej że kolega coś wspominał że mu tam coś strzeliło podczas jazdy pod maską.

    Zgadza się, przyczyn może być wiele, ale rzeczywistą przyczynę to można jedynie stwierdzić "naocznie", te wszystkie porady to jedynie są przypuszczenia na podstawie własnych doświadczeń i najczęstrzych przypadków. Usterka może być "objawowo" jedna, a przyczyn może być wiele. :D :D
  • #10
    Nowak5425
    Level 6  
    Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy.
  • Helpful post
    #11
    m789
    Level 16  
    1) Czy zawsze po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się "marchewa" (kontrolka wtrysku)? 2) W momencie kiedy zgaśnie silnik po wysprzęgleniu i wyłączeniu / włączeniu zapłonu kontrolka się zapala?
    Nowak5425 wrote:
    Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ?
    3) Immobiliser jest fabryczny?
  • #13
    Nowak5425
    Level 6  
    Tak marchewa zapala się zawsze. Immobiliser nie jest fabryczny.
  • #14
    jack200
    Level 14  
    Nowak5425 wrote:
    Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy.

    A jak sprawdzałeś kable,świece, wtrysk i pompę że jesteś pewien?
    Jak jesteś pewny że nie jest to sprawa kabli, świec,wtrysku i pompy to podmień cewkę zapłonową.
  • #15
    Nowak5425
    Level 6  
    Sprawdzałem iskrę, wtrysk wkładałem od innego sprawnego a pompę sprawdziłem w ten sposób że zdjąłem przewód paliwowy z mono wtrysku i dałem na zapłon przyłożyłem immobiliser, pompuje jak poj**bana.
  • Helpful post
    #16
    m789
    Level 16  
    Nowak5425 wrote:
    Immobiliser nie jest fabryczny.
    I tu bym szukał źródła problemów. Poczytaj=> Link. Na twoim miejscu odłączył bym to immo i zobaczył czy jest poprawa.
  • Helpful post
    #17
    Jackall
    Level 27  
    Przy progu idzie wiązka, tam przeważnie wcinali się w przewód pompy paliwa. Wystarczy połączyć jak w oryginale.
  • #18
    Nowak5425
    Level 6  
    Problem rozwiązany. Przyczyną był czujnik położenia wału. Temat zamykam.