Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Avensis D4D 116KM - Olej z tłumika, kopci na niebiesko

pioter_ch 28 Sty 2017 20:39 2943 10
  • #1 28 Sty 2017 20:39
    pioter_ch
    Poziom 7  

    Witam, zakupiłem taka Toyote z silnikiem D4D 116KM, teoretycznie turbo jest świeżo po regeneracji. Zauważylem że odma która wychodzi z dekla silnika i powinna byc podpięta pod rure (która jest miedzy filtrem powietrza a turbina), jest wyprowadzona pod samochod. Druga sprawa, gdy autko zimne i zaczyna sie rozgrzewac to kopci strasznie na bialo po kilku minutach jest ok, ale podczas jazdy zaczyna kopcic na niebiesko, przeważnie podczas przyspieszania, ale tez na wolnych obrotach potrafi lecieć niebieski dym. Czy to juz turbo padło??

    0 10
  • #2 28 Sty 2017 20:55
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ja powiem tak - szybciej będzie wymienić to co nie padło. Na pewno nie padł tłumik i lusterka boczne.
    Ile zapłaciłeś za to cacko, bo jak do 2000 zł to możesz odzyskać sprzedając w częściach na złomie.

    1
  • #3 28 Sty 2017 21:02
    pioter_ch
    Poziom 7  

    ciekawe stwierdzenie, ale można jaśniej ??

    0
  • #4 28 Sty 2017 21:09
    yezz
    Poziom 12  

    Jeśli odma jest odłączona od rury można podejrzewać że silnik ma przedmuchy i to duże. Silnik do remontu.Sprawdzałeś stan oleju w silniku?

    0
  • #5 28 Sty 2017 21:21
    mkubol
    Poziom 24  

    Te silnik maja problem z urywającymi się gwintami śrub mocujących głowicę. Gwinty w bloku silnika za krótkie i wyrywało je. Czeka cię generalny remont tego silnika, polscy mechanicy gwintowali blok silnika na większe śruby i stawiali znów głowicę, nie mam informacji ile taki patent wytrzymuje, Druga sprawa odma jeżeli pluje olejem i na pracującym silniku powstaje duże ciśnienie (można zatkać ręką na chwilę) to ma zużyte pierścienie smarujące, ale to trzeba sprawdzić po naprawie głowicy.

    1
  • #6 29 Sty 2017 07:49
    pioter_ch
    Poziom 7  

    a w jaki sposob wyeliminowac ze to turbina nie przepuszcza oleju do tłumika ??

    1
  • #7 29 Sty 2017 08:11
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    pioter_ch napisał:
    a w jaki sposob wyeliminowac ze to turbina nie przepuszcza oleju do tłumika ??
    Aaaa, to jeszcze olej leje się z tlumika ? Zwyczajnie - olej :D Tam już chyba ktoś powkładał drewniane tłoki i wystawił na ,,Alle_luja" :D

    0
  • #8 29 Sty 2017 08:54
    pioter_ch
    Poziom 7  

    Odkręciłem gumę od turbiny to żadnego luzu niema, mechanik twierdzi ze to simering w turbinie od strony wydechowej mógł puscić i przepuszcza olej.

    0
  • #9 29 Sty 2017 11:05
    KotBury2
    Poziom 18  

    pioter_ch napisał:
    Witam, zakupiłem taka Toyote z silnikiem D4D 116KM, teoretycznie turbo jest świeżo po regeneracji. Zauważylem że odma która wychodzi z dekla silnika i powinna byc podpięta pod rure (która jest miedzy filtrem powietrza a turbina), jest wyprowadzona pod samochod. Druga sprawa, gdy autko zimne i zaczyna sie rozgrzewac to kopci strasznie na bialo po kilku minutach jest ok, ale podczas jazdy zaczyna kopcic na niebiesko, przeważnie podczas przyspieszania, ale tez na wolnych obrotach potrafi lecieć niebieski dym. Czy to juz turbo padło??
    Jeżeli walnięta byłaby turbosprężarka, tzn. zbyt słabo tłoczyłaby, to raczej spaliny miałyby szary kolor, a nie biały, to po pierwsze. Ponadto czy słychać jej przeraźliwy gwizd, znamionujący uszkodzenie? Czy widoczne jest duże zużycie oleju silnikowego, czyli tzw. "branie" oleju, to po drugie?

    Ja raczej podejrzewałbym jakieś problemy z ową odmą, którą ktoś celowo odłączył, żeby silnik nie pluł olejem do dolotu. Być może jednostka napędowa straciła kompresję i są silne przedmuchy. Jak jest z szybkością rozruchu np. na mrozie? Czy silnik zapala zawsze za pierwszym razem i po krótkotrwałej pracy rozrusznika?

    Czy równomierność obrotów na biegu jałowym oraz podczas jazdy nie budzi zastrzeżeń?

    Jeżeli występują którekolwiek z w/w zakłóceń, silnik kwalifikuje się przede wszystkim do testu kompresji, czyli sprawdzenia ciśnienia sprężania.

    Jeśli ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach wykazuje odchyłki od normy nie większe niż 30%, należy największą staranność poświęcić badaniu stanu technicznego wtryskiwaczy oraz całego obwodu paliwowego. W tym celu kieruję Cię do innego, obszerniejszego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3215000.html

    Pzdr KotBury2

    0
  • #10 29 Sty 2017 11:23
    pioter_ch
    Poziom 7  

    Więc tak: biały kolor jest tylko rano i pojawia się po 2 minutach pracy (kopci dość mocno przez chwilkę i ustępuje). Później jest już w porządku. Ale jak już się rozgrzeje to na wolnych czasami poleci niebieski dym - natomiast przy przyspieszaniu jest już tego niebieskiego bardzo dużo.

    Jeśli chodzi o turbo to faktycznie przy mocnym dodaniu gazu to słychać gwizd wraz z dźwiękiem jak mocno pompuje powietrze (ale przyspiesza tez dobrze - czuć te 116KM)

    Wczoraj przy -5 nie odpalił od strzału, tylko kilka sekund musiałem pokręcić i przez chwilkę nim zarzuciło, po czym już pracował dobrze.

    Odma jest poprowadzona pod samochodem i znajduje się za tylną belką i powiem szczeze ze nie wydobywa się z niej dym ani żadna para. może troszkę oleju czasami kapnie.

    0
  • #11 29 Sty 2017 11:58
    KotBury2
    Poziom 18  

    pioter_ch napisał:
    Wczoraj przy -5 nie odpalił od strzału, tylko kilka sekund musiałem pokręcić i przez chwilkę nim zarzuciło, po czym już pracował dobrze.
    Podtrzymuję zatem, co powiedziałem przedtem. Moje podejrzenie wzbudza nieszczelność cylindrów, czyli spadek kompresji. Albo niepełna sprawność techniczna wtryskiwaczy lub innych elementów w obwodzie paliwowym. Krótko mówiąc, musisz sprawdzić, co jest winne: wtryskiwacz, czy cylinder, a może jedno i drugie.

    Na razie zostawiłbym w spokoju turbosprężarkę, gdyż nie przyczynia się ona do trudności w rozruchu oraz "zarzuceń" silnika, mimo że słychać jej nadmierny gwizd. Warto byłoby jedynie sprawdzić szczelność rur powietrza, gdyż nawet maleńka dziurka np. w intercoolerze powoduje rozhermetyzowanie obwodu powietrza. Tak więc przez ową dziurkę wydobywa się dźwięk turbo, który normalnie, tzn. gdy układ jest szczelny - nie słychać.

    Sprawdziłbym też, czy poprzez uszczelnienia sprężarki (nie turbiny) nie przenika za dużo oleju silnikowego na zewnątrz. Będzie to od razu widać po odłączeniu rury łączącej sprężarkę z intercoolerem. Jeżeli wyleje Ci się na twarz z litr czarnej mazi, to masz powód do niepokoju, ponieważ turbo przepuszcza za dużo oleju.

    Na Twoim miejscu w pierwszym rzędzie poszukałbym dobrego mechanika, znającego się na układach Common Rail oraz jednostkach typu D4D. Meches musi koniecznie dysponować programem diagnostycznym do Toyoty. Powinien on zacząć od przeszukania pamięci EPROM komputera silnikowego na obecność błędów (zapisanych w postaci kodów np. P1234).

    Powinien też zaproponować dalsze kroki w celu zlokalizowania usterki i następnie jej usunięcia.

    Tyle może Ci pomóc forum. Reszta zależy od mechaników. Ewentualnie gdy oni są bezradni, zgłoś się ponownie, ale bezwarunkowo z kodami usterek (nawet bez tłumaczenia). Albo z tabelami jak poniżej z zapisem parametrów bieżących odczytanych podczas jazdy z laptopem diagnostycznym na kolanach. W przeciwnym razie możemy jedynie "gdybać" jak do tej pory...
    Avensis D4D 116KM - Olej z tłumika, kopci na niebiesko
    Uwaga! Podana tabelka jest przykładowa i z innego silnika. Nie należy więc sugerować się, że powinny być inne wartości w Twoim "pędzidle". Chodzi o to, aby mechanik maksymalnie wykorzystał komputer silnikowy jako wielki zbiór informacji w celu postawienia diagnozy. Nie ma bata - jeżeli jest zakłócenie w spalaniu "za mało powietrza, albo za dużo paliwa", komputer to wykryje i następnie pokaże w odczytanych danych, o czym mowa. Czytać starannie uwagi w tabeli.

    Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

    Pzdr KotBury2

    0