Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat ducato 3.0 - ducato 3,0jtd nie odpala,brak zasilania na regulatorze paliwa

08 Lut 2017 11:14 9636 28
  • Poziom 14  
    Witam posiadam fiata ducato 3,0 160hp
    auto nie odpala jest błąd regulatora ciśnienia paliwa sprawdzając miernikiem po włączeniu zapłonu jest 4,9v
    podłączając kontrolkę nie zaświeca się, podłączając kontrolkę w miejsce regulatora błąd przy próbie odpalenia pojawia się,
    sterownik silnika sprawdzony
    instalacja podmieniana sprawna też bez zmian
    skrzynka bezpieczników pod maską podmieniana


    Brak pomysłów
    Proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    sikor83 napisał:
    jest błąd regulatora ciśnienia paliwa

    Jaki błąd?podaj kod błędu.
    sikor83 napisał:
    instalacja podmieniana sprawna też bez zmian

    Ale po co,jak masz ewidentnie problem z ciśnieniem paliwa bądz jego sterowaniem.
  • Poziom 14  
    P0748 regulator wys cisn paliwa
  • Poziom 30  
    sikor83 napisał:
    P0748 regulator wys cisn paliwa

    Zwarcie do masy?
    Zwarcie do plusa?
    Przerwa?
    Zawór dozujący paliwo?
    Chcesz żeby Tobie pomóc to napisz konkretniej.
    Napisz dokładnie jaki brzmi błąd,chyba że diagnozujesz to telefonem.
    Przemierz piny regulatora względem masy,powinno być 1Mohm
    a wzgledem siebie 2,6 do 3,1ohm
  • Poziom 14  
    Mam tylko taki błąd i taki opis diagnozowane autoboss niestety to urządzenia daje tylko taki opis przewody od regulatora trafiają bezposredio w komputer nie wiem jak dalej sie za to zabrac
    trochę dziwne jest to zasilanie bo miernik pokazuje 4,9v ale kontrolka nie świeci jakby brak natężenia
    Idę sprawdzić auto na zewnątrz a teraz jest -8
    między pinami jest 3,5ohm
    między masą bardzo się waha ale powinno być ok

    Dodano po 23 [minuty]:

    A jakim napięciem jest sterowany zawór wc może podać na niego zasilanie i zobaczyć czy pompa wyda ciśnienie bo teoretycznie jak pojawi się ciśnienie powinien zapalić tak ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    Poczytaj o zworach ZME i ich sterowaniu.
    Sprawdz jeszcze jakie widzi ciśnienie na listwie podczas rozruchu.

  • Poziom 24  
    nie wiem na czym się zastanawiasz, regulatory lubiły siadać, jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia, diagnoza na 20 minut roboty
  • Poziom 16  
    Disconnect EGR and Flap and try
    For Bosch 3.0 this is common problem
    If start nice will check vaccuum EGR and electromagnetic EGR solenoid
  • Poziom 14  
    ciśnienie paliwa mam zadane 31700 kPa
    ciśnienie paliwa 4400 kPa
    czyli faktycznie nie ma
    ale w zakładce zezwolenie na uruchomienie mam niedozwolony
    czyli jabky immo ale kontrolka z kluczykiem gaśnie na liczniku normalnie

    Dodano po 1 [minuty]:

    może ktoś z was potrafi zrobić immo off w sterowniku to podeślę mapę
  • Poziom 30  
    Dziwne,że eeprom potrafisz odczytać,a na zawór zme chciałeś podać stałe napięcie dziwiąc się że masz nie całe 5v na złączu.Sam tego nie naprawisz,choć masz wszystko podane na tacy.Dobra i wcale nie złośliwa rada to oddaj auto do fachowca nim coś więcej uwalisz.
  • Poziom 14  
    immo nie jest w epromie tylko w mapie nie chciałem podać stałego napięcia to już twój wniosek, auto jest już po fachowcach jeden stwierdził że uwalony sterownik silnika dał inny na tym jego cisnienie na listwie jest 71000 stałe i nie zmienia się ale w obydwóch jest brak zezwolenia na uruchomienie wymienił też instalację na silniku która nie była uszkodzona w międzyczasie grzebali jeszcze w tzw bsi w środku z wtyczki z tyłu tej z 3 wsówkami wysuneła się jedna i wpieli o jeden rząd dalej licznik nie zaświecił się powpinałem wszystko do ustawień oryginalnych ale nie mam pewności czy zawartości komputerów są oryginalne chociaż z tego wszystkiego wynika że nie, auto jest mojego kolegi ja zajmuję się elektroniką nie miałem na to auto czasu to został pokombinowany. może masz mapę bez immo to wgram wsad sprawdzę czy to wina immo czy regulatora w pompie chociaż może być regulator bo przewody w wiązce od regulatora są odizolowane mogła byc próba zasilania. sterownik silnika jeden mam 100% sprawny bo wgrałem zawartość kolegi z innego busa któremu robiłem mocniejszą mapę i auto paliło normalnie. jeśli dysponujesz mapą bez immo 100% to podeślij sprawdzę i bedzie po problemie
  • Poziom 30  
    Sprawdź czy podejdzie.
    edit:
    Wysłałem na PW.
  • Poziom 14  
    Można jakoś doładować punkty bo nie mam a masz 4 punkty za plik
  • Poziom 14  
    Witam na twoim wsadzie nie ma check i swiec żarowych
  • Poziom 30  
    A jaki masz nr SW? zgadza się z moim wsadem?
  • Poziom 14  
    nie mam sw bo ktoś wymieszał w tych kompach
  • Poziom 10  
    Witam podłącze się do tematu mam identyczny problem z 3.0 pojawia się błąd p0748 jeszcze nie zabierałem się za diagnozę ale z opisu właściciela wynika ze pompa wstępna sprawdzona około 3.5bar regulator ciśnienia wykąpany w wannie ultradźwiękowej (podobno było dużo brudu) efekt taki sam nie odpala regulator został wymieniony na nowy to samo błąd i nie odpala

  • Poziom 24  
    no i po co się podłączać jak nic nie zrobiłeś, podstaw nawet nie sprawdziłeś (wcześniejsze posty), po co zaśmiecać ?
  • Poziom 10  
    No to proszę wypowiedz się co jest podstawą znawco tematu chętnie posłucham twoich rad
  • Moderator Samochody
    P0748 to w ogóle nie regulator ciśnienia paliwa tylko oleju w ASB...
  • Poziom 14  
    Witam ma ktoś może schemat zasilań tego sterownika bo zastanawiam się czy gdzieś nie mam podgnitych przewodów bo jeśli miernik pokazuje napięcie a kontrolka nie zaświeca się to może mam gdzieś brak pełnego zasilania
  • Moderator Samochody
    Sam miałem w takim przypadek że faktycznie były uszkodzone przewody od regulatora ciśnienia paliwa, ale co do tego nie miałem wątpliwości po pomiarach. Niepotrzebnie wtedy całą wiązkę prułem, bo przetarte były o peszel na wysokości pierwszego uchwytu wiązki na silniku.
  • Poziom 10  
    witam tak jak kolega w ostatnim poście napisał winny był przetarty przewód od regulatora na wysokości końca peszla wchodzącego do obudowy z której juz sie rozprowadza instalacja na cały silnik wtryski i resztę osprzętu
  • Poziom 30  
    sikor83 napisał:
    instalacja podmieniana sprawna też bez zmian

    Bez komentarza.
  • Poziom 14  
    Dlaczego bez komentarza miałęm instalację oryginalną z 100% działającego auta została wyciągnięta to jak dla mnie lepiej założyć niż mam rozbierać, rozcinać, auto nadal stoi martwe jedno jest dziwne jak podłączę miernik to mam 5v jak dotknę do jednego z przewodów napięcie spada do 0v sprawdzam to przy złączu od sterownika nie na dole przy regulatorze czy instalacja jest ok, według programu haynes pro na regulatorze po włączeniu zapłonu powinno być 12v.
  • Poziom 10  
    ja bym podmienił regulator lub wyczyścił w wannie ultra dźwiękowej z podłączonym emulatorem sygnału PWM sprawdził bym również skrzynkę bezpieczników przy lampie i rozebranie jej (często gniły konektory łączące bezpieczniki i przekaźnik z płytą ) plus złącze instalacji silnika pod puszką tez gniły bardzo mocno często robiono przejście poz złączem,sprawdź jeszcze przejście na gnieździe sterownika czy niema przejścia np. z przepływomierzem z regulatorem ciśnienia czy innym czujnikiem nastaw na ohm i leć pin po pinie na odpiętym złączu, miałem podobnie w b6 1.9 z czujnikiem położenia wału przejście miałem od sterownika silnika do czujnika ale przewód sygnałowy był przetarty na czujnik temp paliwa i przepływomierz co zaburzało sygnał
  • Poziom 14  
    Witam regulator podmieniony z sprawnego auta, skrzynka bezpieczników juz założona sprawna,instalacja praktycznie cała roztasmowana sprawdzona na przejście + podmieniona sprawna, auto jechało zgasło i już nie odpaliło.
    po zakręcenie rozrusznikiem mam kilka błędów świadczące jakby o braku jakiegoś zasilania
    p0115- sygnał temp wody
    p0748 regulator wys cisnienia paliwa
    p0101 napięcie czujnika maf
    p0111 sygnał temp pow
    p250a nie mam opisu
    skasuję je zakręce jeszcze raz zostaje tylko p0748 po nastepnym zakreceniu pojawia się reszta
    Możliwe że wszystkie te elementy działają na wspólnym zasilaniu ale niestety schematu nie posiadam
  • Poziom 14  
    Witam rozebrałem całą instalacje pod maską i znalazłem uszkodzony przewód wychodzący z kabiny (zgnity) teraz sytuacja się zmieniła auto odpala na 1-2 sekundy gaśnie i włączają się wiatraki od chłodnic. Miał ktoś taki przypadek możecie pomóc ?
  • Poziom 16  
    "auto odpala na 1-2 sekundy gaśnie i włączają się wiatraki od chłodnic"-tak zwykle, gdy problem z ECU (masa,napięcie na ECU)