Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CR-v 2,0 i vtec - czujnik obrotów wałka rozrzadu

18 Lut 2017 17:01 2055 8
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z silnikiem hondy 2.0 i v-tec k20a4 dokładniej wyrzuca błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik sprawny podłożony drugi i bez zmian. Samochód nie chce chodzić na wolnych, śmierdzi nie przepalonym paliwem z wydechu, po sprawdzeniu wszystkiego poszedłem do rozrządu i tu jest problem. Wałek wydechowy wytarty ale mało tego po ustawieniu wału na znak na kółku pasowym nie bardzo pokrywają się znaki na kółkach wałków rozrządu. Moje pytanie brzmi. Czy jest możliwe żeby łańcuch się aż tak rozciągnął że " rozrząd się rozjechał" i czy ma ktoś może opis znaków i miejsc blokowania rozrządu do tego auta? na wałkach rozrządu od strony czujników obrotu są dziurki chyba 5mm. Czy dobrze rozumiem ze za ich pomocą blokuje sie wałki? Oczywiście w danym momencie nie ma możliwości włożenia tam kołków ponieważ jak jeden pasuje to drugi już nie.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Może po prostu łańcuch przeskoczył o jeden ząbek na wałku wydechowym.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Właśnie to nie jest az tak dużo przerzucone ze az o jedno oczko
  • Poziom 17  
    Nie znam dokładnie tego silnika ale skoro różnica jest mniejsza niż jeden ząbek to możliwe że łańcuch się wyciągnął.
    Nie wydaje mi się jednak żeby takie drobne przesunięcie powodowało błąd czujnika więc sprawdź może jeszcze raz całą wiązkę od sterownika do czujnika,może gdzieś jest kabel przetarty.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Wiązke wykluczyłem bo gdyby miał przerwe w obwodzie to by wyrzucał bład czujnika -zwarcie lub przerwa w obwodzie. czujnik jest sprawny. sprawdze jeszcze raz dokladnie ustawienie rozrzadu moze i przeskoczył tylko teraz istnieje ryzyko uszkodzenia zaworów. Zmierzę ciśnienia na cylindrach i bedzie wiecej wiadomo
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Moim zdaniem rozciągnięty łańcuch.
    Szybciej zauważysz różnicę między górą a dołem niż między wałkami. Jeżeli jest różnica między wałkami to między dołem a górą powinna być jeszcze większa.
  • Poziom 9  
    dokładnie to juz zauważyłem. na kółku pasowym jest nabite 4 znaki wiec ciężko określić na którym byc powinno. Nie ściągałem jeszcze kola pasowego dla tego sugeruje sie znakami na kółku pasowym a nie na kółku zębatym. Tak jak pisałem nie idzie zamontować blokad w wałki (dziurki w wałkach od strony czujnika obrotów) tak więc jestem prawie pewien ze łańcuch na śmietnik.
  • Poziom 9  
    Właśnie to nie jest az tak dużo przerzucone ze az o jedno oczko
  • Poziom 9  
    Przepraszam ze tak późno pisze rozwiazanie problemu ale zapomnialo mi sie uzupełnić elektrode. Problem zostal rozwiazany. Przyczyną był najprawdopodobniej rozciągnięty lancuch. Przy okazji zostal wymieniony walek z powodu wytartych krzywek i zostal wyczyszczony elektrozawor sterujacy zmienna faza i filterek (siatka)