Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kinect tank- autonomiczny robot wykonany w technologii druku 3d

szymon.rychu 25 Feb 2017 21:37 10593 10
  • Cześć!
    Korzystając z okazji (i konkursu) chciałem Wam opisać konstrukcję robota, nad którym pracuję od 2 lat (w chwilach wolnych).

Założenia projektu są proste:
    Robot, który będzie w stanie samodzielnie przejechać z punktu A do B na podstawie obrazu z kamery (lub kamery 3d).
    Jest to "duchowy spadkobierca" mojego projektu inżynierskiego- robota który podążał za tagami 2d na podstawie obrazu z kamery telefonu z Androidem.

Przez ostatnie 2 lata powstały 3 konstrukcje:

Proof of concept- robot wyposażony w raspbery pi, kamerkę zasilany z baterii AAA. Jak widać, nie wygląda najładniej, ale spełnił założenia.
    Dało się sterować robotem z telefonu z Androidem z zainstalowaną aplikacją mobilną. No i przede wszystkim była to moja pierwsza konstrukcja wykonana w technice druku 3d.
    Aplikacja napisana na telefon wysyłała komendy poprzed ZeroMQ. W robocie, na Raspberry-pi zainstalowany był skrypt napisany w pythonie odbierający komendy i przesyłający je poprzez port szeregowy do kompatybilnego z Arduino Trinket-PRO od Adafruit.

Druga wersja robota odziedziczyła po pierwszym większość elektroniki, tj: mostki H oraz jedną z dwóch raspberrek.
    Czemu dwie?
    Koncepcja ewoluowała i polegała na wykorzystaniu dwóch par raspberry-pi+dedykowana kamera i wyciąganiu głębi ze stereoskopowego obrazu.
    Chciałem także obraz przetwarzać bezpośrednio na robocie. Do tego chciałem, aby raspberrki w tamdemie były repeaterem wifi, tj jedna z nich łączyłaby się do access pointa, przekazywała połączenie przez ethernet do drugiej, która wystawiała własną sieć.