Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Subaru Forester - Samochód na trasę i w teren

janusz_1969 02 Mar 2017 11:47 2244 12
  • #1
    janusz_1969
    Level 10  
    Witam. Potrzebuję kupić osobowy samochód, którym można by w miarę komfortowo jeździć w dłuższe trasy a który nieźle radziłby sobie w terenie. (mam działkę w górach). Zastanawiam się nad Subaru Forester, stać by mnie było na pierwszą edycję lub początek produkcji drugiej. Co sądzicie o tym aucie, ktoś ma jakieś doświadczenia w dłuższej eksploatacji ? Jakie silniki, częste usterki, koszty eksploatacji itp. Wiem, że są w internecie rankingi, opinie itp, jednak o tym samochodzie jest tego stosunkowo mało. Dzięki za pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Sam szukam i bardzo ciężko sensowne znaleźć poniżej 15000zł (2001-2003). A takie bez wkładu własnego to ponad 18000zł. W tańszych to albo silnik, albo spód rudo-dziurawy albo 3 in 1.
  • #3
    stacho80
    Level 10  
    Polecalbym 2.0 motor od ciebie zalezy czy z turbem czy bez a usterki najpowazniejsze to przedewszystkim sprawdz czy naped na tylnym moscie dziala i czy niema duzych opoznien przy uslizgu przednich kol i czy nie ma duzych wyciekow oleju co czesto powoduje rysy na cylindrach co z koleji wzmaga apetyt auta na olej,ciezko kupic cos dobrego ale jak juz kupisz to powinienes byc z tego auta zadowolony .Powodzenia zycze.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    janusz_1969 wrote:
    Co sądzicie o tym aucie

    Ciężko znaleźć cokolwiek lepszego spełniającego warunki z tytułu tematu. Jeździłem takim jakiś czas na co dzień i całkiem komfortowo jak na SUV-a. Terenówka to to nie jest, ale małą ciężarówkę z błota nim wyciągnąłem. Jak napęd na 4 łapy to tylko Subaru. :)
  • #5
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    ociz wrote:
    janusz_1969 wrote:
    Co sądzicie o tym aucie

    Ciężko znaleźć cokolwiek lepszego spełniającego warunki z tytułu tematu. Jeździłem takim jakiś czas na co dzień i całkiem komfortowo jak na SUV-a. Terenówka to to nie jest, ale małą ciężarówkę z błota nim wyciągnąłem. Jak napęd na 4 łapy to tylko Subaru. :)


    Są lepsze samochody z napędem na 4 koła, ale już nie tak ładne jak Subaru albo inna półka cenowa. Są filmiki jak ruscy taplają Forestera, że wydech pod błotem i daje rady przejechać.
    Ciekawą alternatywą jest Musso (SsangYong znany też jako Deawoo) z silnikiem 3.2 (słabsze do masy prawie 1900kg odpadają) Ale to bydle 20l - 25/100km potrafi bez problemu spalić poza asfaltem. OC też pewnie mocno zaboli.
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    janusz_1969 wrote:
    Wiem, że są w internecie rankingi, opinie itp, jednak o tym samochodzie jest tego stosunkowo mało. Dzięki za pomoc.
    Córka ma Forestera 2008, wolnossący 165KM, automat.
    Jeździ się przyjemnie, jest cicho i stosunkowo miękko, na śliskim w zimie bajka. Ale nie jest to auto terenowe, brak blokad i reduktora.
    Wyjątkowo niezawodne, w ciągu okresu eksploatacji ok. 100 kkm padło tylko sprzęgło sprężarki klimy, częściowo zamek centralny i przewody świec.
    Pali bardzo dużo. Automat wersja amerykańska działa jakby spał. Wymiana rozrządu to finansowo duże zaskoczenie na minus...
    Jak ktoś lubi Subaru ze względu na niezawodność i pewną kultowość marki - to tak. Ale są inne lepsze w terenie auta osobowe 4x4.
  • #7
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    No tak, przy wolnossaku to 11-13 trzeba liczyć w 2.0. W automacie pewnie ponad 14. Stały napęd ma swe plusy i minusy. Zimą na dobrych oponach bez problemu. Pisze o rocznikach 1998-2003(4).
    Gaz do wolnossaka i mamy taniej. Części zamienne w dobrych cenach (oryginały 5-20 razy tyle - w ASO).
  • #8
    janusz_1969
    Level 10  
    Dzięki za zainteresowanie i informacje. Myślę o kupnie dwulitrowego wolnossącego (125 kM) najlepiej z gazem. Wiem, że to nie jest terenówka ale podobno posiada niezłe właściwości jezdne. Tej zimy miałem problemy z podjazdami w górach Vitarą z włączonymi napędami i całkiem niezłymi oponami. Musiałem założyć łańcuchy, podczas gdy mój kolega przejechał tą trasę Foresterem I na zwykłych zimówkach (byłem w szoku) Słyszałem, że niektóre wersje Forestera mają blokadę tylnej osi. Pozostałbym przy Vitarze ale jazda tym autem w trasę powyżej 100 km to niezłe wyzwanie.
  • #9
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Pewnie dlatego, ze Vitara ma napęd na tył, a tylko przód dołączany (automat?). A Forester stały na 4 koła.
    W ostatnich latach poszukiwany model i małe tego w dobrym stanie i za sensowne pieniądze. Kiedyś myślałem o zakupie Forestera III z uszkodzonym silnikiem i wpakowanie do niego używki, ale sporo zabawy z tym i poniżej 25-30kzł ciężko się wyrobić (12-15kzł za samochód + drugie tyle za silnik + przekładka). Za niecałe 40kzł 7-9 latka się kupi w całkiem dobrym stanie i to nie diesla.
  • #10
    kakibara
    Level 32  
    Na końcu należy dodać chyba najbardziej uciążliwą naprawę - regulację zaworów - Janusz w jednej tylko pojemności (najmniejszej) zrobisz to na aucie reszta mocnych i z turbo wyjeżdżamy z silnikiem na zewnątrz.
    Wielu mechaników instalatorów lpg zaleca skrócić o połowę czas między regulacjami luzu zaworów.
    padają panewki i niby turba, ale moja sąsiadka z , którą utrzymuje miły kontakt - ma subaru II 2,5 na xenonie, dużych pięknych alusach - nie reguluje silnika od kilku lat, nie zmienia opon, wycieraczki jak już szorują po szybach wymienia - jeździ i jest bardzo zadowolona.
  • #11
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Z ciekawości dopytywałem się o ceny części oryginalnych do Subaru, to jedna wielka czarna dziura. Średnio 8x co zamienniki. A zamienniki nie są tanie na tle innych popularnych samochodów. I zazwyczaj ceny podawane na podstawie VIN.
    Dlatego jeszcze rozważam inną markę / model najbardziej podobny do Subaru Forestera. Nie trudno wpaść na minę przy zakupie, a ofert nie ma dużo w okolicy.
  • #12
    kakibara
    Level 32  
    Nie będę się domyślał co to dla Ciebie za model podobny do forka ale znam kilku kolegów - znajomych, którzy są bardzo zadowoleni z posiadania KIA sportage 2.0 lpg - nie wiem jak inne silniki.
  • #13
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    kakibara wrote:
    Nie będę się domyślał co to dla Ciebie za model podobny do forka ale znam kilku kolegów - znajomych, którzy są bardzo zadowoleni z posiadania KIA sportage 2.0 lpg - nie wiem jak inne silniki.


    Akurat pod uwagę biorę Mazdę Tribute. Ceny podobne. silniki 2.0 jak i 3.0. Chociaż 3.0 to podobnie jak Musso, nie dla mnie. Opłaty i spalanie zmasakrują zarobki.